Ketvirtadienį bendrovė paskelbė apie naują programą, pagal kurią kai kurių jos išmaniųjų telefonų „Galaxy“ naudotojai galės patys taisyti savo gaminius, pirmą kartą suteikdama jiems ir trečiųjų šalių taisymo įmonėms prieigą prie originalių dalių, remonto įrankių ir remonto instrukcijų. Anksčiau „Samsung“ naudotojai, norėdami pataisyti įrenginius, turėjo pasikliauti bendrovės vidaus remonto tarnyba.
Kaip praneša CNN, naująja programa nuo šios vasaros pirmiausia galės naudotis „Galaxy S20“ ir „S21“ produktų bei „Galaxy Tab S7+“ naudotojai, bet ne „S22“ serijos produktų savininkai.
Lapkritį „Apple“ paskelbė programą, pavadintą „Saviremonto paslauga“, pagal kurią bus galima įsigyti „Apple“ produktų atsarginių dalių, pavyzdžiui, ekranų ar akumuliatorių ir visiems suteikti prieigą prie remonto vadovų. Programa, kuri dar oficialiai nepradėta vykdyti, pradžioje bus skirta tik „iPhone 12“ ir „iPhone 13“ naudotojams. „Apple“ teigė, kad vėliau ši paslauga bus taikoma ir „Mac“ kompiuteriams, kuriuose naudojamas naujas „Apple“ įmonėje pagamintas M1 lustas, rašo CNN.
Tokios bendrovės kaip „Samsung“ ir „Apple“ buvo kritikuojamos už tai, kad apsunkina nepriklausomų remonto įmonių prieigą prie įrenginių, pavyzdžiui, naudoja neišimamas baterijas arba užklijuoja įrenginius specialiais klijais. Tuo tarpu bendrovės teigė, kad taip siekiama užtikrinti, jog gaminiai būtų tinkamai taisomi įgaliotose remonto vietose.
Kyle'as Wiensas, „iFixit“ generalinis direktorius, „CNN Business“ sakė, kad „norint užtikrinti planetos ateitį, labai svarbu prailginti elektronikos prietaisų tarnavimo laiką, o suteikti vartotojams galimybę patiems atlikti remontą yra esminis žingsnis siekiant šio tikslo“.
Praėjusią vasarą prezidentas J.Bidenas paragino Federalinę prekybos komisiją (FTC) nustatyti taisykles, neleidžiančias gamintojams taikyti apribojimų nepriklausomoms prietaisų taisymo dirbtuvėms ir „pasidaryk pats“ atliekamam remontui. Po savaitės FTC pažadėjo „išnaikinti“ neteisėtus įvairių produktų, įskaitant telefonus, taisymo apribojimus. Šiam siekiui pritarė ir Europos reguliavimo institucijos.
Vartotojams šis pokytis gali būti naudingas ir kitais būdais. Klientams suteikus daugiau galimybių kontroliuoti, kaip taisomi jų įrenginiai, greičiausiai pailgėtų produktų naudojimo trukmė.