Tyrimų metu nustatyta, jog „Note7“ incidentų priežastis – baterijos. Būtent bendrovė „Samsung“ iškėlė tikslus šių baterijų techninėms sąlygoms, todėl prisiima atsakomybę už nesugebėjimą identifikuoti ir įvertinti problemų, kilusių dėl baterijos konstrukcijos bei gamybos proceso klaidų, prieš pristatant telefonus rinkai, rašoma pranešime spaudai.
Žlugę ambicingi planai
Bendrovė planavo, kad šis modelis leis jai konkuruoti su „Apple“ gaminamu „iPhone“. Tačiau dėl baterijų broko bendrovė patyrė milžiniškų nuostolių ir pakenkė savo reputacijai.
Bendrovė planavo, kad šis modelis leis jai konkuruoti su „Apple“ gaminamu „iPhone“.
„Mes nuoširdžiai atsiprašome už sukeltus nepatogumus ir nerimą savo klientams“, – žurnalistams Seule sakė „Samsung“ mobiliųjų telefonų verslo vadovas Kohas Dong-Jinas.
Apie 2,5 mln. „Galaxy Note 7“ telefonų atšaukimą kompanija paskelbė praėjusių metų rugsėjį po to, kai keli telefonai sprogo ar užsidegė. Dėl to „Samsung“ apkaltino brokuotas tiekėjo baterijas. Manoma, kad tas tiekėjas – grupei priklausanti bendrovė „Samsung SDI“.
Kaip praėjusį penktadienį skelbė dienraštis „The Wall Street Journal“, iš pradžių „Samsung“ manė, kad problema su baterijomis buvo susijusi tik su „Samsung“ grupės įmonės gaminamomis baterijomis. Todėl nusprendė tuos telefonus atšaukti bei padidinti gamybos apimtis naudojant Honkongo bendrovės „Amperex Technology Ltd“ pagamintas baterijas, ir šiai telefonais pakeisti brokuotus.
Pirmosios baterijos turėjo konstrukcinį broką, o antrosiose buvo vidinis suvirinimo siūlės defektas.
Tyrimo metu išsiaiškinta, kad pirmosios baterijos buvo netinkamo dydžio, todėl perkaito. O „Amperex“ baterijų brokas buvo susijęs su sparčia jų gamyba siekiant pakeisti brokuotus telefonus.
„Samsung“ pirmadienį tiekėjų neįvardijo, tačiau nepriklausomi tyrėjai iš bendrovių UL ir „Exponent“ su išvadomis sutinka. Pirmosios baterijos turėjo konstrukcinį broką, o antrosiose buvo vidinis suvirinimo siūlės defektas.
Gelbėja reputaciją
Po skandalo siekianti atsitiesti „Samsung“ ėmėsi priemonės gelbėti savo reputaciją, ypač Amerikoje, kur buvo parduota 1,9 mln. brokuotų telefonų. Bendrovė ne kartą viešai skelbė atsiprašymus JAV laikraščiuose ir pripažino, kad neįvykdė savo pažadų.
Kitas šios serijos modelis – „Galaxy Note 8“ – turėjo būti pristatytas kitą mėnesį Barselonoje vyksiančiame pasauliniame mobiliųjų telefonų kongrese, tačiau buvo nuspręsta telefono paleidimą į rinką atidėti ir užtikinti, kad nebūtų jokio broko.
Bylinėtis neketina
„Samsung“ pasamdė maždaug 700 tyrėjų ir inžinierių, kad šie išsiaiškino „Galaxy Note 7“ bėdas, ir ištyrė daugiau nei 200 tūkst. telefonų bei per 30 tūkst. baterijų. Nors buvo konstatuota, kad brokuotas baterijas patiekė du tiekėjai, bylinėtis kompanija neketina.
Vienam „Galaxy Note 7“ telefonui reikalingų maždaug tūkstantį skirtingų dalių tiekė apytikriai 450 tiekėjų.
„Kokias dalis mes benaudotume, mūsų yra galutinė atsakomybė patikrinti jų saugumą ir kokybę, – „Samsung“ mobiliųjų telefonų verslo vadovas Kohas Dong-Jinas. – Šiuo metu nemanau, kad būtų teisinga imtis teisinių priemonių.“
Vienam „Galaxy Note 7“ telefonui reikalingų maždaug tūkstantį skirtingų dalių tiekė apytikriai 450 tiekėjų. „Mes ėmėmės kelių korekcinių veiksmų siekiant užtikrinti, kad tai niekada nepasikartotų. Mūsų procesai ir mūsų kultūra dabar atspindi pastarųjų kelių mėnesių pamokas“, – sakė „Samsung“ atstovas.
„Samsung“ antradienį skelbs ketvirtojo praėjusių metų ketvirčio ir visų praėjusių metų veiklos rezultatus. Bendrovė skaičiuoja, kad „Galaxy Note 7“ skandalas iš viso jai kainuos 5,3 mlrd. JAV dolerių.
Du baterijų broko variantai
Remiantis detalia baterijų analize, tiek ir baterijos A, iš rinkos išimtos pirmo atšaukimo metu, tiek ir baterijos B, iš rinkos išimtos antrojo atšaukimo metu, turėjo skirtingas problemas, rašoma pranešime:
- Baterijos A turėjo brokuotą dalį dešiniajame viršutiniame cilindro krašte, o tai nulėmė elektrodo nuokrypį ir susilpnino pertvarą tarp dviejų elektrodų. Dėl šios priežasties atsirado trumpo jungimo galimybė.
- Baterijos B turėjo išsilydžiusio vario neigiamoje elektrodo dalyje priešais teigiamą jos dalį, kas šioje dalyje taip pat sukėlė trumpą jungimą.
„Tikimės, kad šis atvejis ne vien mus paskatins daugiau dėmesio skirti ličio jonų baterijų saugumui, bet ir visus kitus rinkos dalyvius. Dalinsimės sukaupta patirtimi, tokiu būdu prisidėdami prie saugumo didinimo“, – sakė „Samsung Electronics Baltics“ vadovas Lietuvoje Simonas Skupas.
„Norėdami užtikrinti, kad elgiamės teisingai vartotojų atžvilgiu, nuo šiol imsimės keleto veiksmų, įskaitant daugiapakopį saugumo priemonių protokolą dar produkto planavimo stadijoje ir 8 punktų baterijos saugumo patikrinimus. Pastarųjų mėnesių pamokos neabejotinai atsispindės mūsų procesuose ir kultūroje. Žengsime į priekį laikydamiesi naujų saugumo įsipareigojimų“, – planais dalinosi S.Skupas.
Kelis pastaruosius mėnesius vykdyto tyrimo metu buvo išnagrinėtas kiekvienas „Galaxy Note7“ aspektas, įskaitant techninę ir programinę įrangą bei kitus susijusius procesus, tokius, kaip surinkimas, testavimas kokybei užtikrinti ir logistika. Apie 700 „Samsung“ tyrėjų ir inžinierių, atkūrė įvykusius incidentus specialiai tam įrengtose patalpose su daugiau nei 200 000 pilnai sumontuotų telefonų ir daugiau nei 30 000 baterijų.
8 punktų baterijos saugumo patikrinimas
„Samsung Electronics“ bendrovė smarkiai sustiprino saugumo ir kokybės užtikrinimo procesus, įvesdama 8 punktų baterijos saugumo patikrinimo sistemą. Ji apima šiuos testus:
- Ilgaamžiškumo testas – praplėstas testavimas, dirbtinai sukeliant trumpą jungimą, bei streso testavimas, pasitelkiant ekstremalias temperatūras, per ilgą įkrovimą, ir kiti patvarumo testai.
- Vizualus patikrinimas – vizualiai tikrinama baterija, palyginant ją su pavyzdžiais, kurie buvo patvirtinti standartizuotais ir objektyviais kriterijais.
- Rentgeno testai – atliekami, kad būtų galima aptikti bet kokią įmanomą baterijos problemą, tokią kaip elektrodo deformacija, kurią radome kaip vieną iš priežasčių „Note7“ incidentų atveju.
- Išrinkimo testas – baterija išrenkama, kad būtų įvykdytas detalus visos kokybės patikrinimas, kuris apima baterijos suvirinimo ir izoliacijos juostos būklės patikrinimą.
- TVOC testas – atliekamas jutiminis testas, kad būtų galima nustatyti net menkiausią baterijos komponento ir sukomplektuotų įtaisų išsilydymo galimybę.
- ΔOCV testas – nustatoma baterijos būklė, tikrinant įtampos pokytį normalios temperatūros sąlygomis.
- Įkrovimo ir iškrovimo testas – visiems įrenginiams taikomas naujas didelio masto įkrovimo ir iškrovimo testas, kurį inicijavome tirdami „Note7“ problemą.
- Pagreitinto naudojimo testas – 2 savaičių realaus vartotojo naudojimo scenarijus, kurį pavyko sutrumpinti iki 5 dienų testavimo periodo.