Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse“ artėja prie Havajų po „sudėtingų“ valandų

Saulės energija varomas lėktuvas, pradėjęs rizikingiausią etapą savo kelionėje aplink Žemės rutulį, artėja prie Havajų po rekordinio skrydžio, tapusiu jo išsekusio piloto didžiausiu ištvermės išbandymu „sudėtingomis“ sąlygomis.
Saulės energija varomas lėktuvas „Si2“
Saulės energija varomas lėktuvas „Si2“ / nuotr.

Veteranas šveicarų aviatorius Andre Borschbergas jau ilgiau negu keturias paras skrendantis virš Ramiojo vandenyno iš Japonijos lėktuvu „Solar Impulse 2“, turėtų nusileisti Jungtinių Valstijų teritorijoje penktadienį ryte, jeigu viskas klosis gerai.

„Po ilgiausios ir labiausiai varginančios nakties per šį skrydį, tapusios didžiausiu piloto ir lėktuvo išbandymu, Andre dabar vėl mato Saulės šviesą virš vandenyno“, – sakoma misijos organizatorių vienoje iš vėliausių žinučių.

Iki 2 val. Grinvičo (5 val. Lietuvos) laiku lėktuvas buvo įveikęs jau 91 proc. kelio iki JAV atogrąžų valstijos.

Iki 2 val. Grinvičo (5 val. Lietuvos) laiku lėktuvas buvo įveikęs jau 91 proc. kelio iki JAV atogrąžų valstijos. Jis įveikė 7 471 km, todėl jam liko skristi tik apie 700 km – teoriškai apie 12 valandų.

Dar svarbiau, kad jis kirto paskutinį šaltąjį frontą prieš Havajus, o organizatoriai tą momentą įvardijo kaip „šuolį per sieną“. Dabar „Solar Impulse 2“ atsivėrė paskutinis netrikdomo skrydžio ruožas, artėjant prie Havajų salų.

Prieš įveikiant tą kliuvinį organizatoriai „Twitter“ pranešime rašė: „@andreborschberg pavargęs. Didelė turbulencija 8 000 pėdų (2,4 km) aukštyje, o šaltasis frontas arti – padėtis sudėtinga.“

Vis dėlto vėliau atėjo pergalinga žinutė, kurioje sakoma, kad lėktuvas „sėkmingai kirto antrąjį ir paskutinį frontą, skyrusį jį nuo Havajų! Visi paplokite!“

Eksperimentinis lėktuvas turėtų nusileisti penktadienio rytą vietos laiku Kalaeloa oro uoste pagrindinėje Havajų saloje Oahu.

Organizatorių vėliausios prognozės rodo, kad tai gali įvykti 16 val. Grinvičo (19 val. Lietuvos) laiku, nors nusileidimo laikas dar gali pasikeisti dėl įvairių veiksnių.

A.Borschbergas išbuvo ore jau ilgiau negu 104 valandas ir aiškiai pralenkė ankstesnį ilgiausią pavienio piloto skrydžio trukmės rekordą, kurį 2006 metais pasiekė Steve'as Fossettas, išbuvęs ore 76 val. 45 minutes.

Tikėtina, kad visas skrydis iš Japonijos į Havajus truks 120 valandų.

Šveicaras aviatorius miega tik po 20 minučių, kad galėtų valdyti „Solar Impulse“. Jis turi parašiutą ir gelbėjimosi plaustą tam atvejui, jeigu lėktuvas būtų priverstas nusileisti vandenyne.

Eksperimentinis saulės energija varomas orlaivis pakilo iš Japonijos sekmadienį apie 18 val. Grinvičo (21 val. Lietuvos) arba pirmadienį paryčiais vietos laiku, praleidęs mėnesį Nagojos mieste šalies centriniame regione.

Iš pradžių planuota, kad keturiais propeleriais varomas lėktuvas į Havajus skris tiesiai iš Kinijos miesto Nandzingo, bet dėl blogų orų turėjo nutūpti Japonijoje. Vėliau palankių sąlygų teko laukti dar mėnesį.

A.Borschbergas skrenda vienas ir yra apsirūpinęs viskuo, ko prireikia per ilgą skrydį nehermetiškoje kabinoje.

Jam kai kada tenka pakilti į didesnį negu 9 km aukštį, todėl pilotas naudojasi deguonies atsargomis. Be to, kiekvieną dieną jis patiria didžiulius temperatūros svyravimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų