„Visiškai neįtikėtina, – pareiškė šveicarų pilotas Andre Borschbergas tiesioginėje skrydžio transliacijoje, kai nakčiai apšviesta garsioji statula praslinko žemiau jo lėktuvo. – Visai kaip sapne“.
Lengvutis lėtai judantis lėktuvas netruko nė trijų valandų, kad pasiektų Niujorko uostą, pakilęs iš Lehajaus slėnio oro uosto Pensilvanijoje prieš vidurnaktį.
Vaizdo kameros laivuose Niujorko uoste pagavo modernųjį orlaivį, skrendantį virš Verrazano tilto Laisvės ponios link.
Baigiant kirsti JAV teritoriją ties Laisvės statula, „man tai yra jaudinanti akimirka“, sakė A.Borschbergas, pavadinąs ją „verslumo laisvės simboliu, novatorystės simboliu“.
Toliau orlaivis Si2 skrido virš Manhatano į Niujorko Kennedy oro uostą, kur turėjo tūpti apie 4 val. vietos (11 val. Lietuvos) laiku.
Šis skrydis yra jau 14-as etapas kelionėje, prasidėjusioje 2015 metų kovo 9 dieną Abu Dabyje; jau perskristas Azijos žemynas ir Ramusis vandenynas, bei didžioji dalis Junginių Valstijų iš vakarų į rytus.
Iš Niujorko vėliau ketinama dar kirsti Atlanto vandenyną, pasiekti Europą, o iš ten – Artimuosius Rytus.
Lėktuvą Si2 pilotuoja A.Borschbergas, pasikeisdamas su šveicaru gydytoju Bertrand'u Piccard'u, kuris 1999 metais yra apskridęs žemę balionu.
Šio žygio tikslas – apskristi Žemės rutulį orlaiviu, varomu vien Saulės energijos.
„Solar Impulse 2“, kurio sparnų ilgis yra didesnis už keleivinio lėktuvo „Boeing 747“, tačiau svoris prilygsta lengvajam automobiliui, varė 17 000 saulės elementų, kurių energija suka propeleris ir pakrauna baterijas. Naktį jis varomas baterijose sukaupta energija.
Vidutinis greitis yra apie 30 mylių per valandą (beveik 50 km/h), bet gali padvigubėti šviečiant ryškiai saulei.
Praėjus valandai nuo starto Si2 skrido virš Pensilvanijos beveik 3 tūkst. pėdų (900 metrų) aukštyje. Vėliau nusileido iki 1500 pėdų (500 metrų), kai skrido virš įlankos ties Niujorko uostu.