Savaitgalį bus pristatyti lietuviški teletabių marškinėliai su ekranu

Šį savaitgalį jau penktą kartą Lietuvoje vykstantis populiarus vaizdo žaidimų renginys „GameOn“ po „Litexpo“ stogu vėl sutrauks e-sporto ir inovacijų entuziastus. Populiarusis renginio vedėjas Justinas Jankevičius šįmet pats taps vaikščiojančia inovacija – publikai pasirodys vilkėdamas išmaniuosius marškinėlius su ekranu, rašoma pranešime spaudai.
„GameOn 2016“ renginio akimirka
„GameOn 2016“ renginio akimirka / Liudo Barono nuotr.

Idėją padiktavo nesėkmė su logotipais ir... teletabiai

Išmaniuosius marškinėlius sukūrusios sporto aprangų bendrovės „Tūta“ vadovas Valentinas Navikauskas prisipažįsta, kad idėją sukurti tokius marškinėlius pakišo viena nesėkmė ir animacinis filmas apie teletabius.

„Beveik prieš 15 metų teko pagelbėti „Žalgirio“ krepšinio klubui klijuoti rėmėjų ir kitų partnerių logotipus ant aprangų, kurios buvo pagamintos iš labai slidžios medžiagos. Tie užklijuoti logotipai ir kiti užrašai nesilaikė – atsilupdavo ir nukrisdavo praktiškai kiekvienose rungtynėse. Tai buvo Sizifo darbas, kuris atėmė daug energijos. Tačiau būtent tada dingtelėjo mintis: kaip būtų puiku, jei tų logotipų ir užrašų visai nereiktų klijuoti. Vadinasi, reikia tik surasti būdą, kaip tuos užrašus būtų galima lengvai pakeisti, pavyzdžiai, pasikeitus ar atsiradus naujam komandos rėmėjui.

Kažkodėl mintyse nevalingai šmėstelėjo vaikų filmuko herojai teletabiai, apsivilkę įvairiaspalviais kombinezonais su pilku stačiakampiu, lyg mažu ekranu priekyje. Kažkodėl man būtent tas pilkas lopas priekyje rūbo prašėsi ekrano funkcijų. Nuo to ir prasidėjo. Taip susiformavo idėja: reikia į marškinėlius įkomponuoti ekraną, kuris rodytų visus reklaminius logotipus ir kuriuos būtų galima momentaliai keisti“, – istoriją pasakojo V.Navikauskas.

Marškinėliuose įmontuotas ekranas sveria vos 85 g

Nors išmaniųjų marškinėlių idėjai – beveik 15 metų, tačiau tuo metu rinkoje nebuvo tokių technologijų, galinčių padėti sukurti marškinėlius su ekranu.

Paieškos surasti kažką bent šiek tiek panašaus ar tinkamo nebuvo sėkmingos, kadangi to meto technologijų netobulumas apsunkino įdiegimą ir tiesiogine, ir perkeltine prasme: „negi nešiosiesi užsikišęs nedidelį, bet vis tiek sunkų televizorių už marškinėlių“, – šypteli idėjos autorius.

„2018 metų pabaigoje, beieškant informacijos apie ekranus, atsirado tai, kas pasirodė tinkama ir svajota – „Royole“ kompanijos revoliucinis perversmas ekranų srityje – lengvi ir lankstūs ekranai, kurie bent iš dalies leido galvoti apie jų panaudojimą sporto srityje. Beje, tiesos vardan reiktų pasakyti, kad pati „Royole“ jau buvo pasigaminusi paprastų marškinėlių prototipą su įkomponuotu ekranu priekyje, tačiau mūsų idėja juos naudoti sporto aprangose, atsisakant klijuotų ar sublimuotų reklaminių logotipų, jiems buvo naujiena“, – teigė „Tūtos“ vadovas.

Todėl 2019 metų pradžioje Barselonoje vykusioje parodoje „Mobile World Congress 2019“ „Tūta“ direktorius Valentinas Navikauskas ir „Royole“ vadovas Billas Liu pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl lanksčių ekranų technologijos panaudojimo sportinėje aprangoje.

Pirmieji išmaniuosius marškinėlius jau šį šeštadienį išvys „Litexpo“ susirinkę „GameOn“ dalyviai ir lankytojai, kur didžiajam žaidimų kultūros konventui 10:30 valandą startą duos ilgametis renginio vedėjas Justinas Jankevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų