Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Sikorsky“ pademonstravo neįprastos išvaizdos naujos kartos karinio sraigtasparnio prototipą

Aeronautikos bendrovės „Lockheed Martin“ padalinys „Sikorsky“ karinės konferencijos ir parodos AUSA metu Jungtinėse Amerikos Valstijose pristatė savo naujo sraigtasparnio prototipą, kuris yra pasiūlytas JAV kariuomenės „Ateities atakos ir žvalgybos orlaivo“ (FARA - Future Attack Reconnaissance Aircraft) dizaino konkursui, rašo „Ars Technica“.
„Sikorsky Raider X“ sraigtasparnis
„Sikorsky Raider X“ sraigtasparnis / Bendrovės iliustr.
Temos: 1 Sraigtasparnis

Kaip ir buvo prognozuota, pristatytas „Raider X“ prototipas yra labai giminingas „S-97 Raider“ demonstracinei sraigtasparnio versijai, kuri buvo pristatyta 2015 metų AUSA konferencijoje.

Tačiau per ketvertą metų atsirado ir labai reikšmingų patobulinimų, kuriuos lėmė JAV kariuomenės siekis turėti lengvą atakos sraigtasparnį.

Panašiai, kaip ir neseniai pristatytas „Bell Invictus“ projektas, „Sikorsky Raider X“ žiūrint iš toliau gali priminti atšaukto „Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche“ sraigtasparnio dizainą.

„Raider X“ kabinoje pilotai galės sėdėti vienas greta kito. Tačiau vietoj papildomų įgulos ar keleivių sėdynių jame sumontuotos modulinės į korpusą įtraukiamų ginklų ir jutiklių sistemos, sumažinančios šio orlaivio matomumą radaro ekrane. Beje, pilotavimas iš kabinos šiam sraigtasparniui nėra privalomas – tą galima bus atlikti ir nuotoliniu būdu. Tokia galimybė yra svarbi kovinėms užduotims, kuriose arba žmonių dalyvavimas yra neprivalomas, arba grėsmė jų gyvybėms yra nepriimtinai didelė.

Šiame, kaip ir „Bell“ sraigtasparnyje, yra panaudotas „Modern Open Systems Architecture“ programinės įrangos ir avionikos paketas, teoriškai leisiantis greitai ir nebrangiai patobulinti sraigtasparnį per jo eksploatacijos laiką.

VIDEO: Meet Sikorsky RAIDER X™.

„Raider X“ į orą kels du ant vienos ašies esantys priešingų krypčių sraigtai, pritaikyti skridimui dideliu greičiu, bet papildomo greičio šiam orlaiviui suteiks galinis „stumiantysis“ propeleris, kuris gali smarkiai padidinti sraigtasparnio išvystomą greitį ir sumažinti apkrovas pagrindiniams sraigtams.

Teoriškai sraigtasparnis turėtų gebėti išvystyti didesnė nei 460 km/h greitį. Dėl ganėtinai mažo sraigtų menčių ilgio jį bus galima naudoti ir ankštesnėje miestų ar kitokioje aplinkoje. Sraigtasparnis gebės pakilti į maždaug 3 km aukštį ir manevruoti pasvirus didesniu nei 60 kampu – tai yra savybė, kuri vieno sraigto sraigtasparniams yra sunkiai pasiekiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos