Tai įtraukiantis, sklandus ir įkvepiantis kūrybos procesas, kurio dalyviai vieningai sutaria, kad geriausią rezultatą pavyksta pasiekti tik kartu tikint bendra idėja. Būtent taip gimė ir žaidimų personažas Johnny Trigger – bebaimis kovotojas su nusikaltėlių pasauliu, į pavojus žvelgiantis drąsiai ir be emocijų. Jo vardu pavadintas žaidimas tapo pasauliniu hitu, pritraukusiu jau daugiau nei 210 mln. žaidėjų iš viso pasaulio.
Sėkmę gali nulemti kiekvienas
Tokius rezultatus lėmė visos komandos įsitraukimas ir galimybė kiekvienam jos nariui prisidėti prie kūrybos proceso. Visgi studijos „Estoty Vilnius“ vadovas Veslav Zapolski teigia, kad žaidimų autoriai dirba ne dėl šlovės, todėl milžiniško sukurtų žaidimų populiarumo nesureikšmina.
„Mūsų komandoje nėra griežtos vertikalios hierarchijos – sprendimus priimame kartu. Pats svarbiausias mūsų darbo principas – darome tai, kuo tikime, kas mums patiems patinka. Tikime, kad tai jaučia ir mūsų auditorija“, – sako V. Zapolski.
Anot jo, įkvėpimo žaidimų kūrėjai semiasi iš kitų žaidimų, knygų, žiūrėdami filmus ar netgi iš kasdienės veiklos aktualijų. Būtent šios patirtys sugulė į „Johnny Trigger“. Žaidimas pernai užkopė į „App Store“ ir „Google Play“ parduotuvių metų TOP dvidešimtukus ir jau yra atsisiųstas daugiau nei 210 mln. kartų.
„Tai – visos mūsų komandos pasiekimas. Kiekvienas jos narys prisideda prie žaidimo kūrimo, idėjų generavimo, siūlo įvairių patobulinimų. Tokioje aplinkoje ne tik smagu dirbti, bet ji ir naudinga kuriamų žaidimų kokybei. Kitaip savo darbo ir neįsivaizduojame“, – pasakoja studijos vadovas.
Greita ir paprasta pramoga
Kalbėdamas apie veiklos specifiką, vykdomasis studijos direktorius Arnoldas Žvinys tikina, kad studija orientuojasi į gan jaunos, bet ypač populiarios rūšies „hyper casual“ žaidimus išmaniesiems įrenginiams. EEDAR duomenimis, didžioji dalis žaidėjų žaidžia mobiliuosius žaidimus veikdami ką nors kita. Tai rodo, kad vartotojai jau nelaiko žaidimų atskiros rūšies pramoga – labiau neatsiejama kasdienybės dalimi. Todėl tikėtina, kad „hyper casual“ žaidimų paklausa ateityje tik augs.
„Paprastų žaidimų poreikis rinkoje yra milžiniškas. Vartotojai nori greitos ir paprastos pramogos – būtent tokie ir yra „hyper casual“ žaidimai, kurių žaisti nereikia mokytis: parsisiunti ir žaidi. Tokie žaidimai yra prieinami kiekvienam, paprasti ir įtraukiantys, būtent dėl to jie patrauklūs bet kokio amžiaus auditorijai“, – pabrėžia A. Žvinys.
„Johnny Trigger“ – ne vienintelis studijos hitas
Pasauliniu hitu tapęs lietuvių sukurtas „Johnny Trigger“, kurio žaidėjų geografija yra globali, pernai „LT Game Awards“ buvo išrinktas 2020-ųjų metų žaidimu. Nors „Johnny Trigger“ yra populiariausias studijos žaidimas, jis nėra vienintelis šios komandos sukurtas hitas. Kiti studijos žaidimai: „Knife Hit“, „Jelly Shift“, „Train Taxi“ ir „House Paint“; taip pat skaičiuoja šimtus milijonų atsisiuntimų.
2014-aisiais įkurta vaizdo žaidimų studija „Estoty Vilnius“ yra „Estoty“ bendrovės, turinčios studijas Vilniuje ir Rygoje, dalis. Iš viso lietuvių sukurtų žaidimų atsisiuntimų skaičius siekia apie 800 mln., o visos bendrovės kartu jau perkopė 1,5 mlrd.
Tokie pasiekimai įpareigoja studiją ir toliau kurti įdomius, įtraukiančius ir svarbiausia – auditorijai patinkančius žaidimus. Todėl per metus „Estoty Vilnius“ beveik padvigubino komandą – šiuo metu įmonėje yra 38 darbuotojai. Padidėjus komandai, studija persikėlė ir į triskart didesnį biurą, kurio plotas viršija 1 000 kv. m.