Taip teigiama naujame JAV atliktame tyrime, kuris, manoma, yra pirmasis tokio pobūdžio tyrimas, nagrinėjantis tiesiogines sąsajas tarp sąmoningumo ir paauglių gebėjimų.
Kornelio ir Sirakūzų universitetų mokslininkai tyrė 56 12–13 metų amžiaus mokinių skaitymo gebėjimus, kai kuriems iš jų prieš pradedant skaityti teko užsiimti sąmoningumo veikla.
Ši veikla apėmė kvėpavimo įpročių stebėjimą ir pozityvių minčių puoselėjimą, t. y. veiksmus, padedančius išlaikyti dėmesį į dabartį ir artimiausią laiką, kitaip vadinamus sąmoningumu.
Mokslo metų pabaigoje mokiniai, kurie išbandė dėmesingo įsisąmoninimo metodus, teisingai perskaitė vidutiniškai 4,41 žodžio daugiau, kai buvo matuojamas skaitymo laikas.
„Tai yra priemonė, leidžianti įvertinti tikruosius įgūdžius, kuriuos mokiniai naudoja skaityto teksto prasmei suvokti, o ne tiesiog įvertinimas, kurį jie gautų už semestrą“, – sako pagrindinis autorius Joshas Felveris, Kornelio universiteto psichologas.
Kaip pažymima tyrime, skaitymo suvokimas yra labai svarbus daugeliui kitų akademinių dalykų. Jei vaikai geriau supranta žodžius ir sakinius, jiems turėtų pradėti geriau sektis visose srityse.
Tyrimas paskelbtas žurnale „School Psychology“.