Šio ateities miesto pamatai pradėti kloti dar pernai. Jis užims maždaug 6 kv. km, mieste galės įsikurti per 50 tūkst. žmonių ir apie 1,5 tūkst. įmonių. Miesto statyba kainuos vos 22 mlrd. dolerių (57,5 mlrd. Lt). Kokia dar krizė?..
Nykioje dykumoje statomame mieste, žadama, visada bus vėsu. Na, bent jau nekaršta. Nuo saulės saugos aukšti pastatai ir siauros gatvelės, be to, veiks visuotinė kondicionavimo sistema.
Elektra iš aplinkos
Nykioje dykumoje statomame mieste, žadama, visada bus vėsu. Na, bent jau nekaršta. Nuo saulės saugos aukšti pastatai ir siauros gatvelės, be to, veiks visuotinė kondicionavimo sistema. Gyventojai, matyt, balsuodami nuspręs, kada laikas žiemai, o kada – vasarai.
Kadangi dykumoje pučia karšti vėjai, miestas bus „įrėmintas“ tarp aukštų sienų. Mieste šniokš dirbtinis vėjas.
Keista – Vilnius vos randa elektros gatvių apšvietimui, o čia štai ir temperatūra, ir dirbtinis vėjas...
Na, Lietuvos senutei IAE nesilyginti su arabų energetikos stebuklais.
Elektrą miestui parūpins saulės energiją surenkantys elementai, kurie bus įrengti ant bemaž visų pastatų. Šalia miesto energiją rinks vėjo jėgainės, taip pat ketinama įrengti šilumines elektrines, kurios naudos sukoncentruotą saulės energiją. Net iš atliekų ketinama išgauti elektros jas kompostuojant bei deginant. Šių ir kitų šaltinių, žadama, su kaupu užteks visam miestui.
Vanduo dykumos mieste bus išgaunamas distiliuojant, panaudotas vanduo bus filtruojamas ir apie 80 proc. jo vėl bus panaudojama. Čia gims naujas posakis – nespjauk į vonią...
Džiugi žinia studentams – Masdare įsikurs mokslų ir technologijų universitetas, taigi už kelerių metų „Erasmus“ sąraše pradėkite ieškoti Jungtinių Arabų Emyratų.
Nulis mašinų
Masdaro mieste ketinama įrengti „Greito asmeninio transporto“ sistemą. Mieste važinės keistos formos, automobilio ir autobuso hibridai, kuriuose tilps 6 asmenys. Šie elektromobiliai atstos viešąjį transportą ir, anot sistemos kūrėjų, veiks panašiai, kaip liftai. Daugmaž, įlipi, paspaudi mygtuką, o atvažiavus išlipi. Vairuotojo nėra, tad užsinorėjus „pi-pi“ teks kentėti.
Viešasis transportas judės įmagnetintu „keliu“ ir bus varomas elektros. Šiuo metu vyksta pirmoji – bandymo – fazė, jos metu ketinama įrengti tik kelias stoteles. Skelbiama, kad pirmieji elektromobiliai Masdare pajudės jau šįmet. Vėliau ketinama įrengti per 1,5 tūkst. „stotelių“. Taigi įlipus į elektromobilį tereiks įvesti adresą. Šekit, Vilniaus merai, jums ir tramvajai, metro, šviesoforų sistemos ir kiti išradimai...
Automobiliai Masdare bus uždrausti. Į šį miestą bus du keliai: pėstute per dykumą arba tramvajumi iš Abu Dabio. Bet skubėti neverta, dar net butų kainos nepaskelbtos.
Ką šiame mieste galima veikti? Na, apie produktų gamybą jo kūrėjai neužsimena, tik apie „informacinį darbą“. Skeptikai gi sako, kad Masdaras taps turtuolių traukos centru. Abejojama ir viso miesto koncepcija, neva miestas vis tiek sunaudos daugiau energijos, nei sugebės pasigaminti. Be to, ironizuojama, kad net būdamas „švariausiu“ miestu pasaulyje, Masdaras tik pabrėžtų milžinišką Abu Dabio išteklių sunaudojimą.
Na, nepamatęs nesužinosi. Gal kam pakeliui į Jungtinius Arabų Emyratus?
Tiesa, būtų įdomu sužinoti, ką apie Masdarą galvoja maisto ir vandens stokojantys Artimųjų Rytų ir Afrikos gyventojai.