Skandaluose skendintis „TikTok“ nustebino dar vienu sprendimu: blokuos „problematiškus“ kūrėjus

Panašu, kad socialinį tinklą „TikTok“ purtantys skandalai nesiliauja. Jau padėtas svarbus žingsnis, kad platformos nebeliktų JAV, o neseniai naudotojams pranešta ir dar viena naujiena – netrukus dalies kūrėjų turinys bus blokuojamas, rašoma „Tele2“ pranešime spaudai.
Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka / Unsplash nuotr.

Pasak Justinos Antropik, „Tele2“ skaitmeninių kanalų turinio vadovės, nors dėl šio sprendimo atsirasianti cenzūra dalį naudotojų papiktino, platformoje turėtų sumažėti žalingo turinio – sąmokslo teorijų, seksualinio pobūdžio ir kitos neigiamą įtaką galinčios daryti medžiagos.

Pristatė atnaujintą politiką

„TikTok“ kūrėjai pranešė, kad nuo gegužės 17 dienos pradės tam tikram laikotarpiui blokuoti dalies kūrėjų turinį. Ši nauja taisyklė bus taikoma toms paskyroms, kuriose nuolat skelbiami įrašai, susiję su sąmokslo teorijomis, ekstremaliu fitnesu ir kūno alinimu, seksualinio pobūdžio medžiaga bei kitomis temomis, kurių platformos kūrėjai nusprendė nebereklamuoti rekomendacijų kanale „For You“.

Asmeninio archyvo nuotr./Justina Antropik
Asmeninio archyvo nuotr./Justina Antropik

„Šis pakeitimas įtrauktas į paskelbtą naują „TikTok“ naudojimo politiką. Nors techniškai vaizdo įrašai tokiomis temomis „TikTok“ vis dar leidžiami, pats turinys ir jį skelbiančių „problemiškų“ asmenų paskyros gali būti laikinai apribotos. Visa paskyra laikinai negali būti rekomenduojama „For You“ kanale tuo atveju, jei kūrėjas pakartotinai skelbia turinį, prieštaraujantį naujiems standartams“, – sako J.Antropik.

Visi blokuojami kūrėjai apie tokį sprendimą sulauks pranešimų. Be to, taisykles pažeidžiančių kūrėjų paskyras bus sunkiau rasti paieškos langelyje. Pasak ekspertės, tai gali atgrasyti tam tikrus kūrėjus naudotis programėle.

„Pavyzdžiui, jei vaizdo įrašus apie mitybą keliantis kūrėjas turi vengti kalbėti apie ilgalaikį protarpinį badavimą arba nebegali dalintis svorio metimo rezultatais, jam teks savo turiniui ieškoti kitos platformos. Tą patį teks daryti ir tiems, kurie be konteksto ir paaiškinimų kalba apie psichologinę sveikatą, arba dalijasi ypač niūriais pasvarstymais, galinčiais daryti įtaką kitų emocinei būsenai“, – paaiškina J.Antropik.

Anot jos, šis sprendimas susijęs su į „TikTok“ nukreipta kritika dėl žalingo poveikio jauniems naudotojams. Praėjusių metų lapkričio mėnesį „Amnesty International“ atliktas tyrimas parodė, kad „TikTok“ kanale „For You“ padaugėjo depresyvaus turinio, dėl kurio kilo pavojus pabloginti vaikų ir jaunuolių psichikos sveikatą.

„Toks platformos sprendimas vertinamas dviprasmiškai. Jis gali ir sumažinti žalingo ar realybės neatitinkančio turinio kiekį, bet tuo pačiu ir pakenkti kitiems kūrėjams, kurie apie šias temas kalba pagrįstai ir profesionaliai“, – pastebi „Tele2“ skaitmeninių kanalų turinio vadovė.

Išgyvena sunkų laikotarpį

Jau kurį laiką „TikTok“ platforma susiduria su įvairiais sunkumais. JAV prezidentas Joe Bidenas neseniai pasirašė įstatymą, kuriuo įpareigojo Kinijos bendrovę „ByteDance“ parduoti platformą, nes kitaip ji šalyje bus uždrausta. Šį žingsnį įmonė turi įgyvendinti per artimiausius metus.

„Šis sprendimas labiausiai susijęs su JAV ir Kinijos santykiais. „TikTok“ JAV naudojasi beveik pusė piliečių. 2021 m. Kinijoje įsigaliojęs įstatymas gali įpareigoti technologijų kompanijas atskleisti duomenis apie naudotojus. Tad JAV baiminasi, kad tai gali būti saugumo grėsmė“, – sako J.Antropik.

Nors prieš kelerius metus buvo skelbta, kad visų amerikiečių „TikTok“ duomenys tvarkomi fiziškai JAV esančiuose serveriuose, prižiūrimuose JAV kompanijų, šių metų pradžioje atliktas tyrimas vis dėlto atskleidė neištaisytas saugumo spragas. Paaiškėjo, kad nors ir neoficialiai, „ByteDance“ vis dar turėjo prieigą prie kai kurių individualių vartotojų duomenų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis