Prasidedant metams užsienio portalai ir ekspertai pateikia savo įžvalgas ir spėjimus, kas kitais metais bus verta dėmesio, o kas nuvils. Tačiau tarptautinės prognozės neretai yra sunkiai pritaikomos Lietuvoje dėl rinkos dydžio, vartotojų įpročių ir kitų faktorių. Todėl šios įžvalgos yra skirtos būtent Lietuvos rinkai ir joje veikiančioms kompanijoms.
- „Facebook“ išliks pagrindiniu ir bene vieninteliu socialiniu tinklu, kuriame įmonės aktyviai komunikuos. „Google+“ augs ir pradės sulaukti kompanijų dėmesio, bet dar netaps rimtu konkurentu „Facebook“.
- Augant vartotojų, viešųjų profilių ir informacijos kiekiui „Facebook“, efektyvios komunikacijos siekiančios kompanijos turės atsižvelgti į kelis dalykus:
- Norint išsiskirti iš masės reikės atrasti naujų, kūrybiškų komunikacijos formų. Konkursai su „Patinka“ paspaudimais nebetrauks vartotojų dėmesio ir tuo labiau neskatins jų dalintis tokia informacija. Tikėtina, kad auganti konkurencija bei poreikis didinti kokybę privers kompanijas skirti didesnius biudžetus komunikacijai „Facebook“;
- Investuodamos vis daugiau pinigų į komunikaciją „Facebook“, kompanijos pradės ieškoti tikslų, kurių siekia tiek „Facebook“, tiek kituose socialinės žiniasklaidos kanaluose. Taip pat pradės vertinti šių investicijų atsiperkamumą. Todėl dalis kompanijų, kurioms buvimas socialinėje žinisklaidoje neduoda norimų rezultatų, pasitrauks iš šios veiklos arba ieškos naujų, efektyvesnių bendravimo formų;
- Kompanijos turės proaktyviai kontaktuoti su vartotojais, o ne bandyti prisikviesti juos į savo gerbėjų puslapius. Jau dabar vartotojai „Facebook“ sugeneruoja daugiau turinio, nei prekės ženklai, tad bandyti juos „perrėkti“ bus beprasmiška.
- Išaugus išmaniųjų telefonų kiekiui ir lietuviams pamažu atrandant planšetinius kompiuterius, socialinės žiniasklaidos vartojimas išeina už kompiuterio ribų. Todėl veiksmai ir aplikacijos, kuriami bendravimui su vartotojais, turėtų būti pasiekiami ir pilnai funkcionalūs įvairiose platformose – ne tik kompiuteryje, bet ir telefone bei planšetėje.
- Verslas atsigręš į mobiliąsias programėles. Augant informacijos kiekiui žiniasklaidoje bei nuolatos didėjant išmaniųjų įrenginių turėtojų skaičiui, inovatyviausios ir drąsiausios kompanijos atras programėles kaip alternatyvų komunikacijos kanalą, kuris padės užmegzti kontaktą tiesiogiai su vartotoju. Tiesa, mainais už tai kompanijos aplikacijos turės vartotojui pasiūlyti kažką naudingo – žaidimą, aktualią paslaugą ar pan.
- Augant išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių skaičiui, vis daugiau vartotojų turės galimybę naudotis vietos nustatymo paslaugomis ir tai bus gana svarbus papildomas funkcionalumas kuriant naujus produktus Lietuvos rinkai. Tačiau tai nepadidins tokių socialinių tinklų, kaip „Foursquare“, populiarumo. Vartotojams atsibos registruotis vien dėl taškų, negaunant jokių paskatinimų iš verslo įmonių už lojalumą. Todėl Lietuvoje „Foursquare“ išliks nišiniu produktu, pasitarnausiančiu nebent lokaliems, mažiems verslams, kurie savo nuolatiniams lankytojams suteiks nuolaidų ar kitokių dovanų.
- Didėjantis išmaniųjų telefonų, galinčių kokybiškai fotografuoti, kiekis bei nuolat augantis mobiliojo interneto prieinamumas leis vartotojams kurti daugiau turinio, kuris bus ne tik tekstinis, bet ir grafinis – nuotraukos ar vaizdo įrašai. Kompanijos, turinčios aktyvius, jaunesnius vartotojus turėtų į tai atkreipti dėmesį ir organizuoti labiau įtraukiančius žaidimus ar akcijas, išnaudojant nuotraukų ar vaizdo įrašų galimybes ir, žinoma, nepamirštant vietos nustatymo funkcijos.