Kompiuteriniai žaidimai nebėra stigma, o jais užsiima ne tik vaikai
„Aš pats visą gyvenimą esu geimeris. Kompiuteriniai žaidimai sužavėjo nuo pat penkerių metų, tad, galima sakyti, esu vienas iš Lietuvos žaidėjų-pionierių“, – pokalbį pradeda vienas iš SPACEBAR bendraįkūrėjų Remigijus Zinys. „Būtent taip susipažinau su daugybe įdomių žmonių, tapome gerais draugais, nors nė karto nebuvome susitikę gyvai. Žaidimai išmokė ekonomikos pagrindų, strategijos ir dedukcijos, užsienio kalbų“, – pasakoja vaikinas ir pabrėžia, jog šiandieniniams vaikams, paaugliams kompiuteriniai žaidimai atstoja knygas – jie lavina vaizduotę, plečia akiratį, išmoko naujų dalykų ir leidžia susipažinti su pačiais įvairiausiais žmonėmis.
„Bėgant metams dalyvavau įvairiuose renginiuose užsienyje ir pamačiau, jog geiming kultūra jau nebėra tik vaikų užsiėmimas. Tai – hobis. Mano draugai žaidėjai yra pačių įvairiausių specialybių atstovai: advokatai, dizaineriai, programuotojai, lenktynininkai... Žaidžia visi, tai nebėra stigma. Mano tikslas – edukuoti žmones apie tai, jog žaidimai gali labai daug išmokyti kiekvieną iš mūsų“, – tikina pašnekovas.
Suprasti klientus ir padėti jiems augti
Vaikinas pažymi, jog SPACEBAR iš kitų žaidėjus aprūpinančių salonų išsiskiria tuo, jog tikrai supranta savo klientus – visi čia dirbantys žmonės savo gyvenimą jau ilgą laiką yra susieję su kompiuteriniais žaidimais. „Asmeniškai stengiuosi pasirūpinti kiekvienu užsukusiu, negailėdamas jam laiko. Esu užsidegęs individualiai pabendrauti su dviem tūkstančiais žmonių, visus po truputį pažinti ir patarti. Turbūt tuo išsiskiriame ir tai vertina sugrįžtantys klientai, dažnai patapę tikrais mūsų draugais. Suprantama, yra nesusipratimų, tačiau nebėgame nuo atsakomybės, pripažįstame klaidas, ir, kad ir kaip naiviai tai skambėtų, išties nuoširdžiai rūpinamės klientais“, – pasakoja R.Zinys.
Jis teigia, jog SPACEBAR nėra tiesiog žaidimų priedų parduotuvė. Tai vieta, kurioje susiburia žaidėjai ir žaidimų priedų technikos ekspertai, ir yra kuriama bendruomenė. „Mūsų tikslas – ne tik tiekti kokybišką ir patikimą įranga žaidėjams, bet ir suburti juos į kolektyvą, padėti jiems augti, kelti Lietuvos geimingo lygį aukštyn“, – tikina pašnekovas.
Geimeriams dar reikia laiko
Paklaustas, kaip šiandien atrodo Lietuvos geimerių bendruomenė, SPACEBAR bendraįkūrėjas pripažįsta, jog nors viskas eina tinkama, gera linkme, o pati bendruomenė kasdien auga ir tobulėja, nemaža jos dalis – toksiška ir prisideda prie kompiuterinių žaidimų stigmatizavimo viešojoje erdvėje. „Iš to galime išaugti tik bėgant laikui ir investuojant į mokymus. Tačiau tai – suprantama. Juk pas mus viskas atėjo gerokai vėliau ir žmonės kompiuteriniais žaidimais susidomėjo tik praėjus kuriam laikui, tad nėra keista, jog šioje srityje dar turim primityvių dalykų. Mums reikia fundamentalaus pagrindo ir prasmės. Krepšinis Lietuvoje irgi neužaugo per 10 metų“, – tikina R.Zinys.