Balandžio 20 d. su šia kapsule Floridos Kanaveralo kyšulio kosmodrome buvo atliekama visa bandymų serija. „SpaceX“ jau iki šiol buvo įvykdę sėkmingą bandomąjį šios skrydį be įgulos.
Nedidelių kapsulės manevrinių variklių „Draco“ įjungimo bandymai buvo sėkmingi. Tačiau reikalai pakrypo labai prasta kryptimi kai komanda pasirengė įjungti „Super Draco“ variklius, skirtus avariniam atsiskyrimui nuo raketos-nėšėjos.
„Variklius „Draco“ įjunginėjome poromis, po 5 sekundes kiekvienai porai, ir kiekvienas iš šių testų buvo sėkmingas. Ir tuomet, prieš pat įjungiant „Super Draco“ variklius, įvyko anomalija, dėl kurios transporto priemonė buvo sunaikinta“, - sakė „SpaceX“ viceprezidentas gamybai ir skrydžių patikimumui Hansas Koenigsmannas.
Pripažinimas, kad kapsulė prarasta, užbaigė internete įsisiautėjusias spekuliacijas, kurių pagrindu tapo nutekėjęs vaizdo įrašas, per socialinius tinklus išplatinus iškart po nesėkmingo eksperimento. H.Koenigsmannas į klausimus apie šio įrašo kilmę neatsakinėjo.
Kol kas identifikuoti šios nelaimės priežastis anksti: vyksta tyrimas, pabrėžė H.Koenigsmannas.
„Tačiau išankstiniai duomenys rodo, kad anomalija įvyko „SuperDraco“ sistemos aktyvavimo metu“, - sakė jis. Aktyvavimo metu vyksta slėgių perskirstymas sistemoje. „Reikia užtikrinti, kad viskas parengta: vieni vožtuvai uždarinėjami, kiti atidarinėjami“, - teigė „SpaceX“ atstovas.
Bet įmonės atstovai abejoja, kad sprogimas įvyko dėl pačių „SuperDraco“ variklių trūkumų: jie daugiau nei 600 kartų buvo įjungti ir išjungti „SpaceX“ laboratorijoje Teksaso valstijose, be to, nepriekaištingai veikė ir 2015 metų kapsulės avarinio atsijungimo bandymo metu.
Iki balandžio 20 d. nelaimės „SpaceX“ „skrydžio nutraukimo“ bandymą ketino atlikti su ta pačia „Crew Dragon“ kapsule – tikėtasi šį eksperimentą atlikti dar birželio mėnesį. Šio bandymo metu būtų atliktos visos procedūros, kurios turėtų būti atliktos tikro nesėkmingo raketos starto atveju.
Dar kitas bandymas, kurį „SpaceX“ tikėjosi atlikti su kita kapsule („Demo-2“) jau koordinuojant su NASA ir su dviem kapsulėje esančiais NASA astronautais, turėjo įvykti liepą. Praėjusį mėnesį sunaikinta kapsulė buvo pavadinta „Demo-1“.
Dėl nelaimės kilo rimtos abejonės, ar bus įmanoma išlaikyti nepakitusį planų kalendorių. Tačiau tyrimas vis dar vyksta, todėl per anksti sakyti, kaip šis nelaimingas atsitikimas paveiks „Crew Dragon“ skrydžių grafiką, sakė H.Koenigsmannas.
„Tikiuosi, kad tai bus santykinai greitas tyrimas ir nenoriu visiškai atmesti tikimybės, kad bus laikomasi dabartinio darbų grafiko. Neabejotina, kad tai nebuvo gera žinia, bet tikiuosi, kad į vėžes grįšime labai greitai“, - sakė jis.
O greitas grįžimas į vėžes visai įmanomas: „SpaceX“ nereikės nuo nulio gaminti visiškai naujos kapsulės – įmonė jau dabar turi daug kapsulių įvairiuose gamybos etapuose.
„Crew Dragon“ ir krovininis šios kapsulės giminaitis yra labai skirtingos transporto priemonės: robotizuota krovininė kapsulė neturi „SuperDraco“ avarinio atsijungimo nuo raketos variklių, langų, sėdynių, gyvybės palaikymo sistemos ir kitų komponentų. Tačiau nelaimė šiek tiek pakoregavo ir gegužės 3 dienai numatytą TKS aprūpinimo skrydį, kuris dėl trikdžių pačioje stotyje, naujausiomis žiniomis, jau taip pat atidėtas.
Buvo planuojama, kad „Falcon 9“ raketa nešėja, turėjusi kelti krovininę kapsulę, leisis tame pačiame kosmodrome Kanaveralo kyšulyje, tačiau incidento tyrėjai norėjo užteršti atitverto tyrimų ploto, į kurį pateko ir nusileidimo aikštelė. Dėl to raketa turėjo leistis ant autonominės platformos vandenyne.