„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„SpaceX“ stabdo nusileidimo Marse kapsulės projektą, bet yra ir gerų žinių

Pastarosiomis savaitėmis internete sklido gandai, kad „SpaceX“ nebeketina siųsti savo pilotuojamiems skrydžiams skirtos kapsulės „Dragon“ ištuštintos versijos į Marsą nei 2020 metais, nei kada nors vėliau. Dabar šie gandai buvo patvirtinti, rašo „Ars Technica“.
Elonas Muskas pristato erdvėlaivį Dragon Version 2
Elonas Muskas pristato erdvėlaivį Dragon Version 2 / Scanpix nuotr.

„SpaceX“ kuriama „Dragon 2“ kosminė kapsulė su reaktyviniais nusileidimo varikliais iš pradžių buvo kuriama kaip komerciniams skrydžiams ir minkštam nusileidimui Žemėje skirta transporto priemonė, tačiau vėliau jos paskirtis buvo pakeista – buvo numatyta, kad kažkada tarp 2018 ir 2020 metų ja bus įvykdytas nusileidimas Marse. Buvo netgi pasirašytas susitarimas su NASA, numatęs, kad įmonė naudosis tam tikromis NASA žiniomis apie Marsą ir turės prieigą prie NASA tolimojo kosmoso ryšių tinklo.

Bet antradienį, JAV vyriausybės pakomitečio klausymuose apie NASA planetinių misijų ateitį, Floridos valstijos atstovui Billui Posey paklausus, kokie yra NASA planai paremti privačiai vystomas planetų tyrimų programas, NASA planetų mokslo padalinio vadovas Jimas Greenas išvardijo kelis planus, susijusius su Mėnuliu bei asteroidais, tačiau nė žodžiu neužsiminė nei apie „Red Dragon“, nei apie kokį nors bendradarbiavimą su „SpaceX“.

„SpaceX“ atstovas spaudai Johnas Tayloras po šio klausimo neatsakinėjo į žiniasklaidos klausimus apie „Red Dragon“ ateitį.

E.Muskas patvirtino

Trečiadienį „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas, kalbėdamas Tarptautinės kosminės stoties Tyrimų ir diegimo konferencijoje, patvirtino, kad „SpaceX“ nebevysto „Dragon“ kapsulės pilotuojamiems skrydžiams.

„Taip, tai buvo sunkus sprendimas“, – trečiadienį atsidusęs pripažino E.Muskas. Kapsulės „Dragon 2“ projekto, kuriame buvo numatytas stabdymas ne parašiutais, o reaktyviniais varikliais, pristatymas 2014 metais pritraukė viso pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Tuomet E.Muskas aiškino, kad būtent taip turi atrodyti ir veikti XXI a. kosminis laivas.

VIDEO: SpaceX Dragon V2 | Unveil Event

„Priežastis, dėl kurios nusprendėme daugiau nebevystyti šios idėjos, buvo ta, kad norint patvirtinti kapsulės saugumą įgulai būtų reikėję milžiniškų pastangų. Buvo laikas, kai maniau, kad „Dragon“ nusleidimas Marse, kuomet kapsulę iš apačios saugotų karščio skydas, o stabdymas būtų atliekamas šonuose sumontuotais reaktyviniais varikliais, yra teisingiausias būdas nusileisti Marse. Dabar esu beveik įsitikinęs, kad tai – ne pats geriausias būdas“.

E.Muskas pridūrė, kad jo įmonė jau sugalvojo „daug geresnį“ nusileidimo Marse būdą, kuris bus įdiegtas į naujausią nusileidimo Marse įrangos pasiūlymą. E.Muskas plačiais potėpiais šios „Tarpplanetinio transporto sistemos“ savybes nusakė dar 2016 metais, tačiau tuomet jis sakė, kad netrukus bus pristatyta ir atnaujinta šios sistemos architektūra – tikėtina, kad tai nutiks rugsėjo 25-29 d. vyksiančioje Tarptautinėje astronautikos konferencijos Adelaidėje (Australija).

Naujosios nusileidimo Marse kapsulės architektūra, anot E.Musko, bus „labiau prieinama“ ir šiek tiek mažesnė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs