Europoje vykdomos kelios programos, kuriomis siekiama sukurti ekologišką ir santykinai nebrangų transportą: automobilius, traukinius, lėktuvus ir sraigtasparnius. Viena iš perspektyviausių aviacijos krypčių kūrėjai laiko elektrinius lėktuvus ir sraigtasparnius, kurių elektros motorus energija aprūpina vandenilio kuro elementai arba akumuliatorių baterijos.
Naujasis vandenilinis lėktuvas HY4 sukurtas slovėniško elektrinio lėktuvo „Pipistrel Taurus Electro G4“ bazėje. Šis skraidymo aparatas sukurtas, naudojant dviejų fiuzelažų ir tarp jų esančio tempiančio oro sraigto schemą. Elektros motoro galia – 80 kW. Abiejų fiuzelažų priekinėje dalyje yra po kabiną, skirtą 2 asmenims.
H₂Fly slovėniškame lėktuve įtaisė du balionus, kuriuos saugomas suslėgtas vandenilis...
H₂Fly slovėniškame lėktuve įtaisė du balionus, kuriuos saugomas suslėgtas vandenilis, žematemperatūrius vandenilio kuro elementus ir 45 kWh ličio polimerų akumuliatorių bateriją. Lėktuve vandenilio kuro elementas gamina elektrą, maitinančią lėktuvo sistemas, elektros motorą ir krauna akumuliatorių.
Vandenilio bakai sveria 170 kilogramų, juose telpa 9 kilogramai suslėgto vandenilio. Vandenilio kuro elementas sveria 100 kilogramų, akumuliatoriaus baterija — 135 kilogramus. Tuščias HY4 sveria 1,5 tonos. Lėktuvas gali išvystyti iki 200 km/h greitį ir gali nuskristi 1500 kilometrų.
Konstruktoriai planuoja naudoti naujus vandeniliu varomus lėktuvus greitam keleivių gabenimui tarp Vokietijos gyvenviečių. Kada konkrečiai lėktuvai ims skraidyti reguliariais reisais, kol kas neskelbiama.
Anksčiau paaiškėjo, kad vokiečių kompanija e-volo nusprendė savo elektrinius multikopterius pradėti naudoti keleivių transportavimui mieste nuo 2020 metų. Iš pradžių tam bus naudojami dviviečiai VC200 aparatai, bet jau nuo 2022 metų maršrutais ims kursuoti keturviečiai VC400 multikopteriai.