Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Su gimtadieniu, „Apple“! 7 stebinantys faktai apie šią kompaniją

Šiandien, balandžio 1-ąją, technologijų milžinė „Apple“ mini 43 gimtadienį. Neretai sėkmingiausia istorijoje vadinama kompanija yra populiari visame pasaulyje, tačiau kai kurie faktai apie ją – žinomi rečiau, rašoma pranešime spaudai.
„Apple“ logotipas
„Apple“ logotipas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Jūsų dėmesiui – septynios Arnoldo Lukošiaus, „Tele2 Inovacijų biuro“ eksperto, atrinktos įdomybės apie „Apple“, kurių galbūt nežinojote.

1. Kas įkūrė „Apple“?

„Apple“ vardas dažniausiai siejamas su Steve'u Jobsu, tačiau iš tiesų pirmąjį kompiuterį jis sukūrė ne vienas, bet su draugais Steve'u Wozniaku ir Ronaldu Wayne'u. Įdomu tai, kad pastarasis, nepatikėjęs būsima „Apple“ sėkme ir nenorėjęs rizikuoti asmeninėmis lėšomis, mažiau nei po dviejų savaičių nuo kompanijos įkūrimo pardavė S.Jobsui savo turėtas 10 proc. akcijų vos už 800 dolerių. Šiandien jos būtų vertos milijardų.

2. Viena pirmųjų investicijų – skaičiuotuvas

Tuo tarpu minėtas S.Wozniakas tikėjo, jog startuoliui „Apple“ pasiseks, o tam, kad surinktų pinigų verslo pradžiai, pardavė savo... skaičiuotuvą. Nors šiandien tai skamba keistai, 1976-aisiais, kai dar nebuvo prasidėjusi masinių kompiuterių gamyba, profesionalus skaičiuotuvas buvo itin vertingas. „Apple“ įkūrėjas savąjį tuomet pardavė net už 500 dolerių. S.Wozniakas kartu su S.Jobsu dirbo iki pat 1985-ųjų.

3. Logotipo istorija

Apie atkąstą obuolį vaizduojančio logotipo istoriją sklando daug teorijų – esą tai aliuzija į biblinę Adomo ir Ievos istoriją, Isaaco Newtono traukos dėsnio atradimą, kai jam ant galvos nukrito obuolys, ar kompiuterijos terminą bitas (žodžiai bitas ir kąsnis anglų kalboje skamba taip pat). Tačiau šį ženklą 1977-aisiais sukūręs Robas Janoffasteigė, kad nei viena jų nėra teisinga. Anot jo, vienintelis S.Jobso pageidavimas buvo nesukurti mielo logotipo. Dabar jau ikoniškojo ženklo kūrėjas tuomet pristatė kelis, tokios pat formos obuolio variantus: vienspalvį, metalinį ir spalvingai dryžuotą. Pastarasis atsirado ne veltui – „Apple II“ buvo pirmasis asmeninis kompiuteris, monitoriuje galintis atvaizduoti visas spalvas.

4. Apverstas obuolys

Nors „Apple“ logotipas iki šiol keitėsi nežymiai ir buvo išlaikyta ta pati forma, keitėsi jo pozicija. Iš pradžių prakąsto obuolio ženklas teisinga puse buvo matomas ant uždarytų kompiuterių ir apverstas – ant atidarytų (obuolio lapelis apačioje).Toks sprendimas buvo orientuotas į vartotojus, kad jie žinotų iš kurios pusės atverti įrenginį. Tačiau apsivertęs logotipas negražiai atrodė Holivudo filmuose bei reklamose, todėl 1990-aisiais sprendimas buvo pakeistas ir nuo to laiko logotipas teisinga puse matomas atvertus kompiuterį.

5. Rūkymas ir įrenginio garantija

Ar žinojote, kad rūkydami tabako gaminius šalia „Apple“ kompiuterio arba laikydami jį prirūkytose patalpose, galite prarasti įrenginio garantiją? Nors tokia informacija „Apple“ garantijos sąlygose nėra pateikta, portalas „geek.com“ išsiaiškino, kad oficialių gamintojo garantinių centrų darbuotojai kartais atsisako taisyti jiems atneštą kompiuterį, jei remontuodami jį randa nikotino pėdsakų. Pasak „Apple“, nikotinas, nusėdęs ant kompiuterio detalių, gali būti traktuojamas kaip pasyvus rūkymas, galintis sukelti pavojų centrų darbuotojų sveikatai.

6. Sentimentalus 9:41…

Visose oficialiose nuotraukose arba reklamose, kuriose yra vaizduojami „iPhone“ telefonai – jų ekranuose galima pamatyti visuomet tą patį laiką, 9:41. Tai, žinoma, daroma ne veltui – pasirodo, būtent tokią minutę 2007-aisiais ir buvo pristatytas pirmasis „iPhone“, nulėmęs ,„Apple“ sėkmę.

7. …ir maištingas 10:09

Nuotraukose ar vaizdo įrašuose „Apple“ laikrodžiai taip pat rodo vieną ir tą patį laiką – 10:09. Tradiciškai, laikrodžių gamintojai savo prietaisus vaizduoja rodančius 10:10, nes tokioje rodyklių pozicijoje yra geriausiai matomas laikrodžio ciferblatas ir pavadinimas. Sakoma, kad „Apple“ sąmoningai pasirinko maištauti ir rodyti viena minute ankstesnį laiką – kaip žinutę, kad jie yra visada priekyje, savo konkurentams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs