Ant sausumo užplaukęs 400 metrų ilgio laivas tapo tikru iššūkiu. Interneto puslapiai plūdo juokeliais, žmonės dalinosi memais, o laivo valdytojai „Evergreen“ stengėsi išsaugoti kompanijos reputaciją. Tačiau avarija yra avarija ir žmonės moka šalinti avarijų pasekmes. Prireikė beveik savaitės, bet „Ever Given“ galiausiai buvo išvaduotas ir vienas iš svarbiausių pasaulio laivybos kanalų vėl buvo laisvas.
Na, santykinai laisvas – iš tikrųjų šio straipsnio rašymo metu „Ever Given“ vis dar yra Egipte, kur buvo sulaikytas netrukus po išlaisvinimo. Egiptas reikalavo laivo valdytojus atlyginti nuostolius (įskaitant ir žalą kanalo valdytojų reputacijai, beje). Reikalaujamos kompensacijos dydis tuomet buvo 916 milijonų dolerių. Laivo valdytojai atsisakė ją mokėti.
Egipto institucijos tada apytiksliai skaičiavo, kad laivo krovinio vertė turėtų siekti maždaug 2 milijardus dolerių. „Evergreen“ kurį laiką savo skaičiavimų nepateikė, tačiau vėliau teikė, kad tikroji krovinio vertė – maždaug 775 milijonai dolerių. Sueco kanalo valdytojai nusprendė, kad tai greičiausiai yra tikslesnė krovinio vertė, todėl dabar sumažino reikalaujamos kompensacijos sumą iki 550 milijonų.
„Ever Given“ dirba tik nuo 2018 metų. Tai yra labai jaunas laivas ir jis turi dirbti. Tik kažin, ar laivo valdytojai sutiks mokėti pusę milijardo dolerių.