Sukurta pirmoji ličio jonų bateriją be kobalto – kam ji naudojama?

Pasaulis vis labiau pasikliauja ličio jonų baterijomis. Jų gamybai naudojama daug įvairių medžiagų ir kai kurios iš jų yra laikomos kontraversiškomis. Štai kobalto gavyba yra siejama su žmogaus teisių pažeidimais ir žala aplinkai. Bet galbūt ateityje apsieisime be jo.
Didžiausia pasaulyje ličio gamykla
Didžiausia pasaulyje ličio gamykla / Lauren Dauphin/NASA Žemės observatorija

Paruošta masinei gamybai

Kinų kompanija SVOLT pranešė sukūrusi pirmąją masinei gamybai paruoštą ličio jonų bateriją, kurioje nėra kobalto. Tai turėtų padėti sumažinti pasaulio, ypač elektromobilių sektoriaus, priklausomybę nuo šio pakankamai reto metalo. SVOLT iš dalies priklauso Kinijos automobilių gamintojui „Great Wall Motors“, todėl akivaizdu, kad naujos kobalto neturinčios baterijos bus pirmiausia skirtos elektromobiliams.

SVOLT pademonstravo savo naują 82,5 kWh bateriją, kuri vidutiniškam automobiliui leistų tarp įkrovimų nuvažiuoti apie 600 km. SVOLT teigimu, tai pirmoji kobalto neturinti ličio jonų baterija, pasiekusi serijinę gamybą. Tiesa, dar pernai panašią žinutę paskelbė ir „Tesla“, kuri teigė, kad kobaltas naujoms LFP baterijoms, montuojamoms į Kinijoje gaminamus „Model 3“, nėra būtinas. „Panasonic“ irgi teigė, kad ruošiasi kobalto neturinčių baterijų komercializavimui.

Porsche nuotr./„Porsche“ greitojo įkrovimo stotelė Vilniuje
Porsche nuotr./„Porsche“ greitojo įkrovimo stotelė Vilniuje

SVOLT teigia, kad naujosios baterijos išlaikė visus būtinus saugumo bandymus ir jau tuoj turėtų pasiekti elektromobilių gamyklas. Pirmiausia jos pasieks Kinijos kelius, bet tai nėra bloga žinia. Kinija yra milžiniška ir vis dar auganti elektromobilių rinka, todėl jos pagerinimas būtų labai geras žingsnis mūsų planetai.

Ir tai yra svarbiausia. Galbūt SVOLT nėra pirmoji kompanija, sukūrusi baterijas be kobalto. Galbūt ši garbė nepriklauso ir „Tesla“. Svarbu tai, kad baterijos tampa draugiškesnėmis aplinkai.

„Tesla“ anksčiau paskelbė, kad gali perdirbti 92 proc. senų baterijų medžiagų. Ateityje tuo turės susirūpinti visi automobilių gamintojai bei naujos bendrovės. Nes elektromobilių, kaip ir kitų mūsų mašinų, ateitis – metalo laužo sąvartynai. Ir būtų gerai, kad ekologiškumu besididžiuojantys elektromobiliai ir baigę darbą netaptų našta gamtai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų