Suomių tradicija: šventinius riebalus paverčia dyzelinu

Daugelis suomių Kalėdų jau neįsivaizduoja be tradicijos po šventinės vakarienės gaminimo likusius riebalus perdirbti į dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų. Kasmet prie šios iniciatyvos prisijungia vis daugiau žmonių – iš pernai surinkto riebalų kiekio buvo pagaminta tiek dyzelino, kad jo pakaktų vienam automobiliui pasaulį apvažiuoti iki septyniolikos kartų. Idėjos organizatoriai ieško galimybių ateityje šią tradiciją pradėti ir Lietuvoje.
Riebalų surinkimo pakuotės
Riebalų surinkimo pakuotės / „Neste“

„Ham trick“ arba „Kumpio triukas“ – tai jau šeštą kartą Suomijoje vykstanti akcija, kurios metu gyventojai kviečiami rinkti ir perdirbti kepimo riebalus, naudojamus kumpiui ir kitiems kalėdiniams patiekalams gaminti. Surinkti riebalai pakartotinai panaudojami, gaminant „Neste“ dyzeliną „Neste MY Renewable Diesel™“, teigiama pranešime spaudai.

Tikslas – kelti susidomėjimą tvarumu Kalėdų periodu

Pernai „Ham Trick“ dalyvių skaičius buvo rekordinis: dalyvavo beveik 240 000 Suomijos namų ūkių. Iš viso buvo surinkta 55 tonos panaudotų kepimo riebalų – iš tokio kiekio pagaminto atsinaujinančio dyzelino pakanka automobiliui iki 17 kartų apvažiuoti pasaulį. Šiais metais tikimasi, kad akcijoje dalyvaus bent 300 000 namų ūkių.

Anot „Neste“ Suomijos rinkodaros vadovės Tytti Stranding, augantis dalyvių aktyvumas rodo, jog žiedinė ekonomika tampa vis svarbesne Suomijos vartotojams ir įmonėms.

„Panaudoti kepimo riebalai paverčiami atsinaujinančiu dyzelinu, kuris yra alternatyva vartotojams ir įmonėms, siekiant sumažinti jų išmetamų teršalų kiekį. Labai svarbu neužmiršti pastangų mažinti klimato kaitą ir šventiniu laikotarpiu“, – sako ji.

Dalyvauti akcijoje paprasta – šventiniu laikotarpiu susikaupusius maisto riebalų likučius suomiai supila į panaudotas, pavyzdžiui, pieno ar sulčių pakuotes ir palieka jas tam skirtuose specialiuose konteineriuose. Surinkti riebalai keliauja į atliekų tvarkymo tarnybą „Rasmix“, kur yra perdirbami, o iš ten – į „Neste“ perdirbimo gamyklą Porvo mieste atsinaujinančio dyzelino gamybai.

Ieško galimybių ateityje kampaniją įgyvendinti ir Lietuvoje

Stebint iniciatyvos sėkmę Suomijoje, ieškoma galimybių ateityje pasiūlyti prie „Ham trick“ kampanijos prisijungti ir lietuviams. Iki šiol Lietuvoje „Neste“ sėkmingai įgyvendino kitas su riebalų perdirbimu susijusias iniciatyvas.

Pavyzdžiui, šių metų rudenį startavo partnerystė su greitojo maisto restoranų tinklu „Hesburger“. Iš Suomijoje ir Baltijos šalyse veikiančių daugiau nei 300 šio tinklo restoranų surinktas panaudotas kepimo aliejus perdirbamas ir taip pat panaudojamas dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų gamybai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis