Didžiosios Britanijos telekomunikacijų bendrovė „Virgin Media O2“ pristatė Daisy – specialiai sukurtą į žmogų panašią močiutę, kuri realiuoju laiku atsakinėja į skambučius ir kuo ilgiau laiko sukčius pokalbyje telefonu.
Daisy (tai „dAIsy“) automatizuoja „scambaiting“ praktiką, kai žmonės, apsimetę potencialiomis aukomis, eikvoja sukčių laiką ir išteklius, viešai atskleidžia jų klastą, renka teisėsaugai naudingą informaciją.
Daisy, neseniai pavadinta „O2“ ryšių su sukčiais vadove, apsimeta vyresnio amžiaus asmeniu, todėl priklauso demografinei grupei, kuri yra ypač pažeidžiama sukčių. Skirtingai nuo žmonių sukčių, kuriems reikia kartais išsimiegoti ir nusiprausti po dušu, Daisy gali kiaurą parą kalbėtis su sukčiais telefonu. „Kol jie užsiėmę pokalbiais su manimi, jie negali jūsų apgaudinėti, o pripažinkime, brangieji, aš turiu visą pasaulio laiką“, – sako Daisy vaizdo įraše.
Jame ji vaizduojama kaip fotorealistinė dirbtinio intelekto sukurta moteris žilais plaukais, akiniais ir perlais, kalbanti rausvu laidiniu telefonu.
Nors Daisy gali atrodyti kaip draugiška kaimynė, norinti tik pavaišinti jus arbata, ji pasiruošusi stoti į kovą su sukčiais telefonu. Į vaizdo įrašą įtrauktas tikro pokalbio garso įrašas, kuriame sukčiai vis labiau nusivilia, kai Daisy šneka, bet visai nepamini tokios informacijos, kokios jie nori, pavyzdžiui, banko sąskaitos ir kredito kortelės numerių.
Viename pokalbių Daisy tiesiog nori pasikalbėti apie savo katiną Fluffy. Ji taip pat mielai pasakoja apie šeimos narius ir savo aistrą megzti arba sukčiams pateikia melagingą asmeninę informaciją, pavyzdžiui, išgalvotus banko duomenis.
Daisy turi savo specialų numerį, kurį „O2“ kovos su sukčiavimu komanda įtraukė į sukčių naudojamus kontaktų sąrašus.
Siekdama užtikrinti tikroviškumą, Daisy sukūrusi Londono kūrybos agentūra „VCCP Faith“ sukūrė jos balsą pagal darbuotojo močiutės balsą.
„Įtikinusi nusikaltėlius manyti, kad jie apgaudinėja tikrą žmogų, ir pasinaudojusi sukčių išankstiniu nusistatymu prieš vyresnio amžiaus žmones, Daisy neleido jiems taikytis į tikras aukas ir, svarbiausia, atskleidė dažniausiai naudojamą taktiką, kad žmonės galėtų geriau apsisaugoti“, – sakoma „O2“ pranešime.
Bendrovė Daisy valdantį dirbtinį intelektą apmoko padedama Jimo Browningo, daugiau nei 4,3 mln. prenumeratorių turinčio „YouTube“ sukčių mėgėjo. Bendrovė teigia, kad ji jau „iššvaistė šimtus valandų sukčių laiko“.
Bendrovė ragina vartotojus būti budrius dėl galimų sukčiavimo atvejų ir persiųsti įtariamus sukčių skambučius ir tekstinius pranešimus jos nurodytu numeriu. Žinoma, vien dirbtinio intelekto močiutė negali užkirsti kelio sukčiams, tačiau Daisy gali tapti vertinga priemone, padėsiančia sulėtinti jų veiksmus.