Leidinio „Forbes“ analitikai nurodė, kad šie nuostoliai nėra priežastis, kodėl kariuomenei sunkiai sekasi gaminti kovai tinkamus „Leopard 2“. Daug daugiau „Leopard 2“ tankų buvo apgadinta nei sunaikinta, o ukrainiečiai turi realių problemų remontuodami apgadintas šarvuotąsias kovos mašinas ir grąžindami jas į tarnybą.
Ne tai, kad „Leopard 2“ tankai negalėtų atlaikyti smūgio. Šie keturviečiai tankai yra itin tvirti ir kiekvienas jų sveria apie 70 tonų. Į juos galima pataikyti, suremontuoti, grąžinti į frontą, vėl pataikyti, vėl suremontuoti...
„Leopard 2“ yra atsinaujinantis išteklius. Tačiau tai, kaip greitai technikai gali jį atkurti, priklauso tik nuo atsarginių dalių prieinamumo. O rasti atsarginių dalių ukrainietiškiems tankams „Leopard 2" sunku“, – rašoma „Forbes“ straipsnyje.
Praėjusią vasarą ilgai lauktą kontrpuolimą Ukraina pradėjo su 50 tankų „Leopard 2A4“, 10 šarvuotų „Strv 122“ – švediškų „Leopard 2A5“ variantų – ir 18 tankų „Leopard 2A6“ su papildomais šarvais ir ilgesniu 120 mm lygiavamzdžiu pabūklu.
Tankus „Leopard 2A4“ naudoja 33-ioji kariuomenės mechanizuotoji brigada, kovojanti šalies pietuose. „Strv 122“ prisijungė prie 21-osios mechanizuotosios brigados rytuose, o 47-oji mechanizuotoji brigada, kuri šią vasarą tarnavo pietuose, bet vėliau buvo perdislokuota į šiaurės rytus, gavo „Leopard 2A6“.
Visos trys brigados neteko tankų dėl rusų minų, bepiločių lėktuvų, artilerijos ir raketų. Po metų mažiausiai septyni „Leopard 2A4“ buvo visiškai nurašyti. Taip pat sudegė keturi „Leopard 2A6“ ir vienas „Strv 122“.
„Tai yra keliolika tankų iš 71. Teoriškai Ukraina tebeturi 59 tarnaujančius „Leopard 2“. Tačiau iš tikrųjų potencialiai dešimtys tinkamų eksploatuoti tankų yra neeksploatuojami dėl remonto trikdžių. Kai šį mėnesį Vokietijos transliuotojas NTV lankėsi būryje, turinčiame „Leopard 2A6“, tik vienas iš keturių būrio tankų buvo tinkamas eksploatuoti“, – pažymėjo „Forbes“.
Teigiama, kad priekinėje linijoje ir remonto centre trūksta atsarginių dalių.
„Tai neturėtų stebinti tų, kurie atidžiai stebėjo ilgą Vokietijos karinį nuosmukį po Sovietų Sąjungos žlugimo 1991 m.“, – pridūrė straipsnio autorius.
Desperatiškai ieškodami atsarginių dalių ir norėdami patys remontuoti savo tankus, ukrainiečiai linkę nuimti dalis nuo labiausiai apgadintų „Leopard 2“ ir tik tada krauti jas į sunkvežimius ir traukinius, kad galėtų vežti į Lenkiją ar Lietuvą, leidiniui paaiškino generolas majoras Christianas Freudingas, Vokietijos gynybos ministerijos Ukrainos situacijos centro vadovas.
Tačiau tokia taktika reiškia, kad remonto centro darbuotojams tenka taisyti kovų metu patirtus pažeidimus ir keisti išmontuotas dalis. Pasak Ch.Freudingo, remonto centrai ne tik remontuoja tankus, bet ir juos „restauruoja“.
Analitikai mano, kad naujų atsarginių dalių atsargos – fronte ir remonto centruose – turėtų sumažinti tokių veiksmų mastą, ironiškai pramintą „kanibalizmu“, ir pagreitinti procesus. Tokiomis aplinkybėmis tankų remontas užtruktų ne mėnesius, o savaites.
„Berlynas ir Kyjivas žino, kad turi problemą. Nenuostabu, kad į vieną iš naujausių Vokietijos pagalbos Ukrainai paketų buvo įtraukta didelė „Leopard 2A6“ dalių partija“, – pažymėjo „Forbes“.
Ukrainos ginkluotosios pajėgos fronte kartu naudoja sovietines ir vakarietiškas šarvuotas transporto priemones, kad jos papildytų ir sustiprintų viena kitą.
Specifinis vakarietiškos ir sovietinės technikos derinimas viename mūšyje išryškėjo per Ukrainos vasaros kontrpuolimą, kai vokiečių tankai „Leopard 2“ ir amerikiečių pėstininkų kovos mašinos „Bradley“ veikė kartu su sovietų tankais T-64 ir T-72.