Taškas metų diskusijoje: mokslininkai pagaliau išsprendė suknelės spalvos mįslę

Šįmet vasario mėnesį internete paskelbta nuotrauka sukėlė pasaulines diskusijas – ar suknelė yra mėlyna su juodais nėriniais, ar balta su auksiniais? Tačiau, kaip rašo portalas mirror.co.uk, mokslininkai pagaliau išsprendė suknelės spalvos mįslę ir atskleidė, kokia ji yra iš tiesų.
Kokios spalvos ši suknelė?
Kokios spalvos ši suknelė? / Nuotr. iš „Twitter“

Mokslininkų teigimu, originalioje nuotraukoje ši suknelė vis dėlto buvo rudos ir mėlynos spalvų.

Šviesa patenka į akį per lęšį – skirtingi bangų ilgiai atitinka skirtingas spalvas. Jums net nereikia galvoti, kokia tai spalva – smegenys tuo pasirūpina už jus. Jie nustato, kokios spalvos šviesa atsispindi nuo objekto, į kurį žvelgiate, ir tą spalvą „atima“ iš tikrosios objekto spalvos. Mokslininkų teigimu, tai, kokios spalvos drabužį matome, priklauso ir nuo to, prie kokios šviesos akys labiau įpratusios – lauko ar kambario.

Nuotrauka, užminusi spalvų mįslę, ryškiausiai iliustruoja skirtingą spalvų suvokimą.

Iš viso buvo ištirta daugiau kaip 1400 žmonių ir išsiaiškinta, kad žmonės, pažvelgę į suknelės nuotrauką, pasidalijo į tris stovyklas: žvelgdami į suknelę, matantys mėlyną ir juodą spalvas, regintys baltą ir auksinę spalvas bei įžvelgiantys mėlyną ir rudą spalvas.

JAV neurologas Bevilas Conway iš Masačutsetso technologijų instituto teigė, kad žmonės, kurie matė suknelę baltos ir aukso spalvų greičiausiai yra labiau įpratę prie dienos šviesos, tuo metu tie, kurie drabužį regėjo kaip mėlyną, yra labiau įpratę prie kambario šviesos. Tie, kurie suknelę matė rudą ir mėlyną stoja kažkur per vidurį tarp šių dviejų žmonių grupių.

Tyrimo metu nustatyta, kad spalvų suvokimas priklauso ir nuo lyties bei amžiaus. Vyresni žmonės dažniau nei jaunuoliai ir moterys dažniau nei vyrai matė drabužį kaip baltai auksinį, o didesnė dalis jaunesnių žmonių įžvelgė jame juodą ir mėlyną spalvas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis