„Teo LT“ Vilniuje pradeda pirmąsias antžemines raiškiosios televizijos transliacijas

Integruotų telekomunikacijų, IT ir televizijos paslaugų bendrovė „Teo LT“ ketvirtadienį Vilniuje pradeda pirmąsias antžemines raiškiosios televizijos (HDTV) transliacijas – signalai pirmą kartą Lietuvoje bus siunčiami ne kabeliniais tinklais, o per Vilniuje įrengtą televizijos stotį.
Televizija
Televizorius / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

„Tris televizijos programas – „Eurosport HD“, „Discovery HD“ ir „National Geographic Channel HD“ – žiūrovai galės matyti maždaug 50 kilometrų spinduliu aplink Vilnių, o signalo kokybė sieks 1920×1080 pikselių rezoliuciją“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė „Teo LT“ skaitmeninės televizijos paslaugų projektų vadovas Paulius Racevičius.

HDTV formato programos gali būti transliuojamos 1280×720 arba 1920×1080 pikselių rezoliucija. „Teo LT“ atstovai teigė norėję pasiūlyti aukščiausią kokybę.

Pasak P.Racevičiaus, iš Vilniaus stoties siunčiamos programos bus pasiekiamos apie 327 tūkst. namų ūkių.

Pagal Skaitmeninės televizijos diegimo Lietuvoje modelį, 2012–aisiais metais analoginė antžeminė televizija šalyje turi būti galutinai išjungta.„Kodėl Vilniuje? Tų dažnių yra labai nedaug. Analoginiai tinklai užima didžiulį dažnių kiekį“, – aiškino „Teo LT“ Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovas Nerijus Ivanauskas.

Tačiau Radijo ir televizijos komisija, kaip sakė N.Ivanauskas, rado galimybę pasiūlyti Vilniuje esančios stoties pajėgumus. „Teo LT“ tapo pirmoji šalyje bendrove, pradėjusia HDTV programų transliacijas ne kabeliniais tinklais. Įmonė rugsėjį laimėjo Radijo ir televizijos komisijos konkursą – ji vienintelė pateikė konkursui paraišką.

N.Ivanauskas teigė, jog šiuo metu įmonė turi apie 40 tūkst. skaitmeninės televizijos žiūvovų. Tuo tarpu HDTV programų žiūrovų šiuo metu esą yra labai nedaug, nors kelios bendrovės, tarp jų ir „Teo LT“, šiuo metu tokių programų transliacijas siūlo, tačiau nedidelė dalis žmonių turi reikiamus priedėlius. Per artimiausius metus „Teo LT“ tikisi apie 10 tūkst. HDTV žiūrovų.

„Teo LT“ atstovas Antanas Bubnelis anksčiau BNS teigė, jog HDTV transliacijoms įmonė buvo pasirengusi jau nuo spalio 1 dienos. Programas „Teo LT“ teigia atrinkusi pagal vartotojų lūkesčius ir norus.

„Pats kanalų skaičius yra vėlgi lemtas dažnių“, – ketvirtadienį aiškino N.Ivanauskas.

„Teo LT“ atstovų vertinimu, kanalų parinkimą kol kas riboja ir tai, jog tik kai kurie televizijos kanalai siūlo HDTV formato turinį. Didieji šalies televizijos kanalai tokio turinio transliacijų kol kas nesiūlo.

Tačiau licenciją HDTV kanalų transliacijoms per Vilniuje esančią stotį „Teo LT“ komisija suteikė laikinai – iki 2012–ųjų. Tuomet visoje Lietuvoje pamažu išjungiant analoginę televiziją ir pereinant prie skaitmeninės, Vilniuje esanti televizijos stotis, pasak RTK atstovų, gali būti perkelta į kitą šalies vietą.

N.Ivanauskas teigė manantis, kad jei analoginė televizija bus išjungta, kaip planuojama, 2012–ųjų spalio 29 dieną, didžioji dalis gyventojų „susigriebtų“ tik paskutiniu metu – esą per paskutiniuosius metus skaitmeninę televiziją įsirengusių namų ūkių skaičius galėtų šoktelti nuo maždaug 100 tūkst. iki 300 tūkstančių.

„Valstybinis reguliavimas yra nenuoseklus – yra vienas žingsnis į priekį ir vienas truputį atgal“, – tikino N.Ivanauskas.

Jo vertinimu, analoginė televizija galėtų būti išjungiama palaipsniui – ne iš karto visoje šalyje.

„Pavyzdžiui, galėtų būti išjunginėjama regionais“, – sakė N.Ivanauskas. Jo nuomone, žmonės taip pat galėtų būti aktyviau skatinami, pavyzdžiui, raginami pereiti prie skaitmeninės televizijos eteryje pasirodančiais trumpais pranešimais.

Pagal Skaitmeninės televizijos diegimo Lietuvoje modelį, 2012–aisiais metais analoginė antžeminė televizija šalyje turi būti galutinai išjungta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis