Kol kas tai – penktasis automobilių gamintojo svarbus pirkinys. Visų akcijų perdavimą sausio 4 dieną paskelbė „Maxwell“.
„Tesla“ patvirtino, kas susitarimas su kompanija pasiektas ir pakomentavo:
„Visad ieškome potencialių pirkinių, kurie būtų naudingi verslui ir remtų Tesla misiją paspartinti pasaulio perėjimą prie atsinaujinančios energijos.“
„Maxwell“ kompanija geriausiai žinoma kaip ultrakondensatorių gamintoja o neseniai taip pat kalbėjo apie baterijų sausų elektrodų technologiją.
„Tesla yra gerbiama ir pasaulinio lygio inovacijų kompanija, siekianti ir mūsų siekiamo tvaresnės ateities tikslo. Tikime, kad šis sandoris geriausiai atitinka Maxwell akcininkų interesus ir suteikia investuotojams galimybę dalyvauti Tesla tvaraus transporto ir energijos spartesnio įgyvendinimo misijoje.“
Praeitą savaitę, uždarant biržą, „Maxwell“ akcijos kainavo kiek daugiau nei 3 dolerius už akciją, o bendra vertė siekė 140 milijonų.
„Tesla“ sutiko įsigyti kompaniją, mokėdama po 4,75 dolerio už akciją – tad sandorio vertė viršijo 200 milijonų.
Kompanija įsikūrusi San Diege ir turi maždaug 380 darbuotojų.
„Maxwell“ apie potencialią „strateginę partnerystę“ kalbėjo keletą mėnesių savo darbuose susijusiose su sauso elektrodo technologija.
Be šios naujos technologijos, kompanija turi ir ultrakondensatorių verslą. Per pirmuosius 9 praėjusių metų mėnesius ji skelbė apie 91 milijono dolerių pajamas.
„Electrec“ požiūris
„Tesla“ CEO Elonas Muskas į Kaliforniją pirmą kartą atsikraustė dešimtajame dešimtmetyje, siekdamas baigti doktorantūrą ultrakondensatorių srityje, tačiau netrukus šias pastangas nutraukė, pradėdamas dirbti interneto kompanijoje.
Šios technologijos elektromobilių gamintoja niekada nevystė, buvo pasirinktos Li-ion baterijos.
Bet faktas, kad „Tesla“ įsigijo „Maxwell“, gali būti menkai susijęs su ultrakondensatoriais.
Automobilių gamintoją gali labiau dominti „Maxwell“ pastaruoju metu populiarinama sauso elektrodo technologija.
„Maxwell“ teigia, kad naudojant jos elektrodus, dabartiniuose elementuose galima pasiekti didesnį nei 300 Wh/kg energijos tankį, o planuose – didesnis nei 500 Wh/kg.
Tai būtų akivaizdus patobulinimas, lyginant su dabartinėmis „Tesla“ naudojamomis baterijomis ir galėtų užtikrinti tolimesnį įveikiamą atstumą arba mažesnį svorį, bet tai netgi nėra patraukliausias „Maxwell“ sausų elektrodų pranašumas.
Įmonės atstovai teigia, kad tai turėtų supaprastinti gamybos procesą ir taip „10 – 20 proc. sumažinti kaštus, lyginant su geriausiomis šlapio elektrodo versijomis“ ir baterijų gyvavimą pratęstų iki 2 kartų.
Jei „Tesla“ pasirengusi mokėti 200 milijonų dolerių už „Maxwell“, ko gero, jie teiginius patikrino ir tiki, kad ši technologija jų baterijoms gali būti pritaikoma.