„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Tikra žaidimų mėgėjo svajonė – už 20 000 dolerių

Meilė kompiuteriniams žaidimams kartais gali atsieiti ganėtinai brangiai. Štai patys pažangiausi, be jokių kompromisų ir taupymo surinkti žaidimų kompiuteriai gali kainuoti kelis tūkstančius eurų (jeigu jie nešiojamieji – ir dar daugiau), tačiau ar teko matyti žaidimų sistemą, kurią pardavėjai įvertino 20 000 dolerių suma?
„CooVR V6“ žaidimų stotis
„CooVR V6“ žaidimų stotis / Vaido Neverausko/15min.lt nuotr.

Būtent tokią prabangią, iš dalies rankų darbo svajonę parodoje „CES Asia“ demonstravo Kinijos bendrovė „Cooee“.

Tiesa, už tokią kainą jie siūlo ne šiaip kokį kompiuterį, prie kurio atsiėdus galima džiaugtis fantastiška žaidimo sparta ar nuostabiu plačiu lenktu ekranu, o ištisą virtualios realybės patirties sistemą, kurios netgi pigesnieji komponentai privers seilėtis kiekvieną žaidimų fanatiką – tai ir virtualios realybės sistema „HTC Vive“, ir „Logitech G29“ vairas lenktynių simuliatoriams, ir „Thrustmaster THX“ rinkinys skraidyklių simuliatoriams, ir kompiuteris, ir „Sparco“ sėdynė įsipatoginimui. Bet tai – smulkmenos, lyginant su pagrindiniu ir brangiausiu šios žaidimų stoties komponentu – hidrauline sistema, kuri sėdynę su žaidėju varto visomis kryptimis priklausomai nuo to, kas tą akimirką vyksta žaidime, tokiu būdu suteikiant galimybę į veiksmą pasinerti taip, kaip niekada anksčiau.

Patirtis atsisėdus tokiame aparate – visiškai nepakartojama: negana to, kad virtualios realybės akiniai ir taip sukuria ganėtinai tikrovišką jutimų gamą, besivartantis krėslas visiškai užgožia bet kokias vestibiuliarinio aparato pastangas palaikyti ryšį su realybe. Sėdi kėdėje parodoje Kinijoje, o iš tiesų atrodo, kad skrendi Antrojo pasaulinio karo metų lėktuvu kažkurios iš Azijos jūrų pakrantėje. Pasuki vairalazdę į šoną, ir virsta ne lėktuvas kažkur kompiuterio ekrane ar vaizdas virtualios realybės akiniuose, o pats visas pilotas, trumpam iš sofos generolu tapęs padangių asu. Netgi susidaro įspūdis, kad darant staigų posūkį fiziškai juntamos perkrovos.

Žinoma, tokia sistema nėra skirta paprastiems namų vartotojams ar namų vartotojams apskritai, kad ir kokias sumas jie norėtų pakloti už pramogas – gamintojai „Cooee“ savo produktą „CooVR V6“ yra numatę gaminti pagal žaidimų automatų salonų užsakymus. Mat viena, atviri hidrauliniai sistemos stūmokliai ir guoliai kelia gana nemenką susižalojimo riziką, todėl bežaidžiančius tokiame besivartančiame krėsle nuolat turi prižiūrėti atsakingas, apmokytas žmogus. Antra, su šia sistema veikiančių žaidimų sąrašas bent jau šiuo metu yra labai ribotas – apie 12, ir visi jie yra sukurti pačių „Cooee“ arba jų užsakymu. Tai yra arba lenktynių, arba lėktuvų pilotavimo, arba amerikietiškų kalnelių simuliatoriai.

Tiesa, įmonės atstovas sakė, kad pritaikyti besivartančiam virtualios realybės krėslui gali bet kurį (tinkamo žanro) žaidimą. „Tik duokite programinį kodą – viską padarysime“, – sakė kinas.

Kitas, galbūt kiek sunkiau įveikiamas trūkumas – kad šis krėslas nuo horizontalios padėties bet kuria kryptimi pasiverčia tik maždaug iki 30 laipsnių kampo – kiek skurdokai, įvertinus tai, kad virtualioje realybėje vartymasis yra neribotas (ir jau yra tokį neribotą vartymąsi galinčių pasiūlyti sistemų, kaip kad „MMone“, kurios kaina viešai nėra skelbiama, bet veikiausiai yra didesnė nei „Coovr V6“).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs