Pasaulio spauda jau spėjo suskaičiuoti, kad pasaulyje per dieną parduodama daugiau „iPhone“ telefonų (377,9 tūkst.) nei gimsta vaikų (371 tūkst.).
Naujasis „Apple“ vykdomasis direktorius Timas Cookas sako, kad tai tik pradžia.
– Paskutinis 2011 metų ketvirtis „iPhone 4S“ buvo įspūdingas. Kokie lūkesčiai šiam „Apple“ produktui keliami ateinančiam pusmečiui?
– Mūsų pirkėjai tiesiog jį įsimylėjo. Pardavėme 37 milijonus „iPhone“, o tai yra 20 milijonų daugiau negu ankstesnis mūsų rekordas. Tiesiog kvapą gniaužia, kaip puikiai rinka priėmė naująjį „iPhone 4S“, kuriame yra nauja valdymo balsu programa „Siri“ ir 8 mln. tšk. kamera.
Žinoma, mes prognozavome didelius pardavimus ir pagal tai planavome gamybą, tačiau dar neprasidėjus tikriesiems kalėdiniams pardavimams tapo aišku, kad „iPhone 4S“ paklausa rinkoje daug didesnė nei tikėtasi, todėl teko didinti gamybos apimtis. Nepaisant visų pastangų, kai kuriose šalyse ir parduotuvėse šio „iPhone“ modelio trūko.
Pasirinkome teisingą strategiją pristatydami rinkai daugiau „iPhone“ modelių ir jais prekiaudami visose pasaulio šalyse. Aptardami savo pardavimų geografiją mes nebematome daug silpnų vietų. Kalbant apie didžiausius pardavimus, reiktų pasakyti, kad jie buvo pasiekti Japonijoje ir JAV – tai yra tos šalys, kuriose „iPhone 4S“ pasirodė anksčiausiai.
– Kokią įtaką pardavimams turėjo mažesnė planšetinių kompiuterių „iPad“ kaina?
– Džiaugiamės, kad pardavėme daugiau nei 15 mln. „iPad“. Šie skaičiai įrodo, kad mūsų pasirinkta strategija teisinga. „iPad“ – tai ateitis ir didžiausia galimybė „Apple“ gyvavimo istorijoje. Ir aš tikrai tikiu, kad ateis ta diena, kai planšetinių kompiuterių pardavimai bus gerokai aukštesni nei kompiuterių. Turiu pastebėti, kad toks procesas JAV jau prasidėjo.
Dabar „iPad“ iškilti pats tinkamiausias laikas ir jau akivaizdu, kad kiti gamintojai mūsų nepasivys. Keli šimtai aplikacijų planšetiniams kompiuteriams ir 170 tūkst. sukurtų naujų aplikacijų „iPad“. Nematau jokių galimybių, kaip funkcionaliai riboti planšetiniai kompiuteriai ir elektroniniai knygų skaitytuvai galėtų aplenkti „iPad“. Praėjusius metus tikrai galima vadinti planšetinių kompiuterių metais, tačiau, manau, daugelis žmonių sutiks, kad tai buvo „iPad“ metai. Jau antri tokie iš eilės.
Tai tik pradžia. „Apple“ ir toliau vystys perspektyviausių produktų linijas ir pristatys daug beprotiškų naujovių.
– Nuolat kyla diskusijos, kaip „Apple“ gali efektyviai panaudoti grynuosius pinigus, kurių kiekis kompanijoje nuolat auga?
– Taip, tiesa, kad mes nuolat apie tai diskutuojame ir matome, kad grynųjų pinigų kiekis augs, nes prie to prisideda teisinga strategija. Sakyčiau, kad tos diskusijos verda nuolat ir mes sprendžiame, kaip išlaikyti grynųjų pinigų balansą. Tačiau šiandien tikrai neturiu jokių sensacingų žinių šia tema.
– Papasakokite apie savo strategiją, kuri turėtų pakeisti mūsų namus?
– „Apple TV“ sekasi labai gerai. Per praėjusius metus mes pardavėme 2,8 mln. „Apple TV“ priedėlių. Praėjusį ketvirtį pardavėme 1,4 mln. šių priedėlių ir tai yra dar vienas mūsų rekordas. Kol kas daugeliui žmonių tai tik hobis, bet aš tikiu, kad tobulinant šį įrenginį greitai daugybė žmonių jau nebeįsivaizduos gyvenimo be „Apple TV“.
– Vykdomojo „Apple“ direktoriaus pareigas einate 4 mėnesius. Ar per tą laiką patyrėte nemalonių netikėtumų?
– Aš myliu „Apple“ ir vis dar galvoju, kad yra privilegija dirbti su neįtikėtinai kūrybingais žmonėmis. Visi mato mūsų rezultatus ir akivaizdu, kad mes fantastiškai atliekame savo darbą.