„Tinder“ švenčia 10-ąjį gimtadienį: kaip ekrano slinkimas pakeitė pažinčių pasaulį?

Nuo lengvabūdiško ekrano paslinkimo dešinėn iki santuokos – romantinį pasaulį į virtualią erdvę perkėlusi „Tinder“ programėlė po poros savaičių skaičiuos jau dešimtus savo gyvavimo metus. Per šį laikotarpį iš aplikacijos jaunuoliams ji pavirto įprastu socialiniu reiškiniu, apie kurį kuriamos dainos ir netgi tokie didelio populiarumo filmai, kaip „Tinder Swindler“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tinder
Tinder / 123RF.com nuotr.

Nors „Tinder“ iki šių dienų sulaukia nevienareikšmiškų nuomonių, ekspertai sutinka, jog milžinišką programėlės įtaką pažinčių pasauliui paneigti būtų sunku. Skaičiuojama, jog „Tinder“ kasdien naudojasi 75 milijonai vartotojų, o šios aplikacijos dėka kiekvieną savaitę įvyksta net 1,5 milijono pasimatymų.

„Tokį programėlės populiarumą nulėmė paprastas, bet labai efektyvus veikimo principas ir galimybė be didelių pastangų pasiekti ypač didelę ieškančiųjų pažinčių auditoriją. Tačiau nepaisant to, kad „Tinder“ nuolat kritikuojama dėl vartotojams kylančių pavojų, lengvabūdiško požiūrio į santykius propagavimo ir išvaizdos sureikšminimo, jos kūrėjų žadamos naujovės jai greičiausiai leis ir toliau išlaikyti lyderės pozicijas bei stabilų auditorijos augimą“, – teigia „Telia“ išmaniųjų įrenginių pardavimų vadovas Simonas Tilindis.

Nepasitenkinimo įkvėpta idėja, užvaldžiusi pasaulį

Pasak S.Tilindžio, kaip ir daugumos sėkmingų išradimų, „Tinder“ idėja buvo įkvėpta asmeninių autorių iššūkių. Viename interviu „Tinder“ įkūrėjas Seanas Rad atskleidė, jog sukurti tokią programėlę paskatino jo kolegos Justino Mateen sunkumai ieškant partnerio, kadangi pastarasis nemėgo lankytis vakarėliuose ir įvairiuose renginiuose, o kur kas mieliau leido laiką namuose.

2012 m. gimusi kaip „Matchbox“, aplikacija netrukus buvo pervadinta mums žinomu „Tinder“ pavadinimu ir pradėta populiarinti tarp aukštųjų mokyklų studentų. Programėlė pradėjo plisti lyg virusas ir per mažiau, nei metus, sugebėjo nuo 5 milijonų užaugti iki beveik milijardo „paslinkimų“ per dieną.

Vis dėlto „Tinder“ neužmigo ant laurų ir pildėsi naujomis funkcijomis, tokiomis kaip galimybė pažinčių ieškoti nutolusiuose regionuose, išreikšti ypatingą susižavėjimą „Super Like“ mygtuku ar padidinti savo šansus rasti partnerį mokama „Tinder Gold“ prenumerata.

„Nors šiuo metu 190 šalių prieinamos programėlės sėkmę aptemdė garsiai nuskambėję sukčiavimo ir prievartavimo atvejai, „Tinder“ iš aplikacijos jaunimui sparčiai transformavosi į didžiausią pasaulyje pažinčių platformą. Galbūt kai kam vis dar sunku patikėti, bet „Tinder“ auditorijoje dominuoja nebe paaugliai, o 25-34 m. asmenys. Tuo metu istorijos apie programėlėje sutiktą būsimą sutuoktinį pamažu tampa įprastu ir nieko nebestebinančiu reiškiniu“, – atskleidžia pašnekovas.

Sėkmės paslaptis – žaidimo elementai

„Telia“ išmaniųjų įrenginių pardavimų vadovas įsitikinęs, jog tokį „Tinder“ populiarumą nulėmė tai, jog ji partnerio ieškojimą pavertė žaidimu. Jei iki jos pažinčių platformos tiesiog pateikdavo vartotojų profilių sąrašą ir reikalaudavo paspausti ant kiekvieno jų, „Tinder“ visa tai pakeitė intuityviais gestais, azartą didinančiu „susijungimo“ su patinkančiais vartotojais procesu bei įvairiais kitais įsitraukimą didinančiais elementais.

„Tinder“ daugeliui taip pat padėjo sutikti žmonių, kurie yra už jų įprasto socialinio rato ribų ir su kuriais realybėje keliai galbūt niekada nesusikirstų. Be to, programėlė vartotojams padeda įveikti pirmo pasimatymo baimę, leisdama prieš jį šiek tiek pabendrauti susirašinėjant ir taip atrasti bendrų sąlyčio taškų. Galų gale, „Tinder“ padėjo atsikratyti pažinčių ieškojimo kultūrą gaubiančių stigmų ir tai paversti tokiu pat kasdieniu dalyku, kaip naršymas socialiniuose tinkluose. Šiandien atsisiųsti „Tinder“ ir sutikti naujų žmonių, būnant svečioje šalyje, lygiai taip pat įprasta, kaip žemėlapyje susirasti lankytinų objektų“, – aiškina S.Tilindis.

123RF.com nuotr./„Tinder“
123RF.com nuotr./„Tinder“

Visgi šios romantinio pasaulio inovacijos sulaukė ir kritikos strėlių. Kritikai teigia, jog „Tinder“ koncentracija į išorinį grožį verčia vartotojus kelti klaidinančias nuotraukas, o sėkmės programėlėje nepatiriantys profiliai nepagrįstai mažina jų savininkų savivertę. Taip pat „Tinder“ suteikiamos galimybės itin nesunkiai susirasti partnerį sulaukia kaltinimų dėl išdavysčių, iširusių santykių ir neprognozuojamas neigiamas pasekmes galinčių turėti lengvabūdiškų romanų.

Daug žadančios ateities perspektyvos

Nors „Tinder“ savo dešimtąjį gimtadienį pasitinka kuriam laikui mažindama investicijas į metavisatą ir atsisakydama planuotos programėlėje veikiančios „Tinder Coin“ valiutos, platformos ateities planai išlieka ambicingi. „Tinder“ ir toliau sieks pažinčių ieškojimą bei pasimatymus perkelti į metavisatą, leisdama vartotojams susikurti ne tik profilį su asmeninėmis nuotraukomis, bet ir metavisatoje juos reprezentuojančius avatarus, kurie galės susitikti „Single Town“ pavadinimu pakrikštytose virtualiose aplinkose.

„Nepaisant vis pasigirstančios kritikos, „Tinder“ augimas neturėtų sustoti dėl dabartinių tendencijų. Pastaraisiais metais vis daugiau savo gyvenimo aspektų patikime tos srities profesionalams – savo fizinę formą perleidžiame į asmeninio trenerio rankas, pietumis leidžiame pasirūpinti maisto pristatymo programėlėms, tad ir partnerio ieškojimas tam skirtoje programėlėje atrodo kaip visiškai natūralus dalykas. Juo labiau, jog tai tėra realų pasimatymų pasaulį supaprastinanti platforma, už kurios slypi tie patys žmonės su savo socialiniais ir evoliuciniais poreikiais“, – reziumuoja teigia „Telia“ išmaniųjų įrenginių pardavimų vadovas Simonas Tilindis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis