Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tikroviškiausias lenktynių simuliatorius? Žaidimo „Gran Turismo 7“ apžvalga

Pirmasis serijos „Gran Turismo“ žaidimas savo tėvynėje Japonijoje pasirodė dar 1997 metais, kas reiškia, kad šiemet šiai serijai sukanka lygiai 25 metai. O kaip dovana šia proga žaidėjams – naujasis „Gran Turismo 7“. Ir rašyti apie šią seriją ar konkrečiai šį žaidimą galima daug ir visko, bet vienas dalykas lieka faktu nepaisant nieko – „Gran Turismo 7“, kaip ir serijos dalys prieš tai, yra absoliutus meilės laiškas automobiliams ir autosportui kompiuterinio žaidimo pavidalu.
„Gran Turismo 7“
„Gran Turismo 7“ / Vytauto Lukaševičiaus nuotr.

Vos pradėjus žaisti „Gran Turismo 7“ neįmanoma nepastebėti, kad čia bene visas dėmesys yra sutelktas į detales. Tikroviški automobilių garsai, ultrarealistiškas vandens taškymasis važiuojant per lietų, lenktynių trasos ir automobiliai bene identiški tiems, ką galima rasti realybėje.

O pabaigus kiekvienas lenktynes bei nurimus aistroms, žaidėjas paliekamas tik su tyla ir tuo maloniu automobilio spragsėjimu po kapotu, kai išjungiame variklį. Štai apie tokius mažus džiaugsmus ir stebuklus yra „Gran Turismo 7“ ir jie arba iki begalybės pradžiugins automobilių entuziastų širdis arba garantuotai išmokys jais džiaugtis tuos, kurie šiuo žaidimu, galbūt, susidomi pirmą kartą.

Kavinė, kurioje vietoje patiekalų – automobiliai

Pradėti norėtųsi nuo to, kad „Gran Turismo 7“ ypatingai gerai moka žaidėją laikyti už rankos. Nuo pat pradžių leidžiama pasirinkti sudėtingumo režimus, juos detaliai paaiškinant, taip pat aktyvuoti norimas pagalbas, kurios pravers besipratinantiems prie lenktynių simuliatoriaus, o galiausiai – žaidimas tiesiog visus dalykus pristato visiškai žingsnis po žingsnio. Netgi visi veiklų taškai žaidimo pasaulio žemėlapyje yra atrakinami po vieną paliekant juntamus tarpus, kad visas „Gran Turismo 7“ neužgriūtų žaidėjų iš karto.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gran Turismo 7“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gran Turismo 7“

Besidomintiems konkrečiais dalykais, ką žaidime veiksime – geros žinios, nes veiklos – grįžtančios ir naujos, čia tikrai daug. Pirmiausiai, visas mūsų pagrindinis progresas ir savotiškas karjeros režimas nugulė naujame šio žaidimo režime, kuris vadinasi kavine Čia mūsų aptarnaujančiu personalu taps automobilių sporto guru, asai, mechanikai ar kolekcionieriai, o mums skiriamos užduotys bus pateikiamos specialiuose meniu.

Vykdydami šiuose meniu randamas užduotis mes ir skinsimės kelią per žaidimą, bet visas kavinės vaidmuo yra daugiau įvedantis į patį žaidimą ir su viskuo supažindinantis, nes atsirakinus kiekvienam naujam dalykui – kavinės meniu būtinai pakvies tą naują dalyką išbandyti.

Daugiau nei 400 skirtingų automobilių

Žinoma, niekur nedingo ir palaipsninis automobilių kolekcijos plėtimas. Pradėsime, kaip visada, nuo pirmojo savo automobilio, o surinkti juos visus mums užtruks, nes čia automobilių yra gerokai virš 400. Taip pat nudžiugti turėtų visi tie, kurie savo automobilius mėgsta įvairiai čiustyti. Čia juos galėsime iki smulkmenų „tiuninguoti“ tiek iš vidaus, tiek iš išorės.

VIDEO: Gran Turismo 7 PS5 apžvalga: lenktynės grįžta namo

Tad mėgstantys patys nuspręsti, kokios detalės keliauja į automobilio vidų, o kokios – puošia jį iš išorės, čia galės eksperimentuoti iki išnaktų. Tiesa, „tiuningavimas“ žaidime bus ganėtinai brangus malonumas, ypač, jei neskaičiuosime pinigų atskiroms detalėms, tad šitai verta turėti omenyje.

Na, o mėgstantiems savo automobilius patupdyti egzotiškose lokacijose ir daryti nuotraukas – „Gran Turismo 7“ suteikia visą atskirą fotografavimo režimą, leisiantį įvairiausiuose pasaulio kampeliuose įkomponuoti savo pasirinktą automobilį ir jį įamžinti su efektais, apšvietimo reguliavimu ir t. t. Žodžiu, lenktynių simuliatorius ir fotografavimo kursai viename.

Žaidimas verčia mokytis vairavimo iš naujo

Kalbant apie kitus režimus, kurie yra grįžtantys serijoje – tai licencijų kursai. Kartais žaidime prieš tęsdami dalyvavimą varžybose turėsime išsilaikyti tam tikras licencijas ir tą teks daryti daugiau nei kartą.

Kita vertus, šie egzaminai taps vertingi mokantis įveikti sudėtingesnius žaidimo posūkius ar mechanikas, ypač, jei ketinate su šiuo žaidimu praleisti daugiau laiko. Dar vienas režimas šiame žaidime bus misijos – tai panašu į licencijas, tik misijos bus kiek ilgesnės ir dažniausiai jose turėsime aplenkti varžovus bei atvažiuoti pirmi.

Dalykas žaidime, kurio tiesiog neįmanoma nepaminėti – muzikos ralis. Tai visiškai atskiras nuo pagrindinio režimo žaidimas, kurį galima tiesiog įsijungti trumpiems prisėdimams ir mėgautis. Taip pat muzikos ralis, nujaučiame, taps nepamainomu režimu vakarėliuose ar pasikvietus draugus – žaidžiant jį lengva įsitraukti, įdomu stebėti kitus ir visas režimo užmanymas yra paprastas, bet genialus.

Čia mes tiesiog važiuojame laikui, bet mūsų laiko likutis matuojamas muzikos taktais, o fone groja koks nors garsus klasikinis ar modernus kūrinys. Mes visą laiką matome dainos takelį prieš akis bei tikslią vietą, kiek muzikos kūrinio jau sugrota, o mūsų tikslas nuvažiuoti kuo toliau. Patikėkite, tai atrodo ir žaidžiasi kur kas netikėčiau nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.

Gražus, kaip ką tik nuplautas automobilis

Galiausiai, metas pereiti prie grafikos ir žaidimo vizualinio pateikimo. Šioje apžvalgoje yra aptariama būtent „PlayStation 5“ versija ir žaidimas, vizualiai, atrodo pritrenkiančiai. Taip pat itin maloniai nuteikia labai trumpi krovimosi langai, o papildomų pagyrų nusipelno jau minėtas ypatingas kūrėjų dėmesys detalėms. Čia net netikėtai įvažiavus į uždarą tunelį kartais norisi ne lenktyniauti, o dairytis aplink. Kai greitai lėksite trasoje ir į kambarį ateis žaidimais nesidomintys draugai, jie tikrai gali pagalvoti, kad tiesiog TV ekrane žiūrite lenktynes.

Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gran Turismo 7“
Vytauto Lukaševičiaus nuotr./„Gran Turismo 7“

Taip pat ypatingą įspūdį palieka skirtingos oro sąlygos ir paros laikas. Taip, kūrėjai tą garsiai deklaravo, taip, jie gyrėsi, bet žaidžiant aiškiai matyti, jog viskas buvo tiesa. Vandens efektai važiuojant trasose tiesiog neįtikėtini, o skirtumas vairuoti dieną ar jau pradėjus temti – fundamentalus. Tiek pačiam vairavimui, tiek norint paganyti akis.

Taip pat džiugina ir skirtingų trasų popuri žaidime – lenktyniausime praktiškai viskuo ir visur. Net kariniais džipais tamsoje per purvą ar visiškai senovinėmis mašinomis tikriausiai pačiose lėčiausiose lenktynėse pasaulyje. Tiesa, gali kilti pagunda žaidime iš karto įsigyti greičiausius ar prabangiausius automobilius, bet žaidimas mums to neleis. Turėsime būti nuoseklūs ir iki savo automobilinių svajonių, kaip realybėje, taip ir žaidime, kantriai dirbti.

Taigi, bandant įtilpti į apžvalgos rėmus – tiek. O visa kita, jei susidomėjote, jums teks malonumas išbandyti, pamatyti ir atrasti patiems, nes jeigu daryti ilgesnį turinį apie „Gran Turismo 7“ tai čia gautųsi tiesiog dokumentinis filmas, nebe apžvalga. Bet šis žaidimas, ypač kaip lenktynių simuliatorių žanro atstovas ir kaip toks detalus meilės laiškas automobiliams – vienareikšmiškai nusipelno lenktynių mėgėjų dėmesio.

Žaidimas „Gran Turismo 7“ pasirodė šių metų kovo 4 dieną konsolėms „PlayStation 5“ ir „PlayStation 4“. Žaidimo kodą apžvalgai suteikė jo leidėjai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?