Prieš dešimtmetį įkurtam startuoliui puikiai sekasi – 2019 m. pasiekusi pirmą milijoną vartotojų, šių metų rudenį kompanija pritraukė 50 mln. JAV dolerių investiciją bei „Talent Garden Vilnius“ apdovanojimuose pelnė Metų startuolio titulą. D.Dvilinsko teigimu, tokia sėkmė nebuvo netikėta, o jai pasiekti prireikė daug darbo ir pastangų.
Šiuo metu „TransferGo“ turi 3,5 mln. klientų 160 rinkų ir yra vienas pagrindinių pretendentų Lietuvoje tapti dar vienu vienaragiu.
„Ambicijos tik auga, juk apetitas gimsta valgant. Kažkada aš pasakojau, kad „TransferGo“ gali būti milijoninė kompanija. Dabar prie šios sumos pridedu dar kelis nulius“, – šypsodamasis pasakojo pašnekovas.
Pradžia nebuvo lengva
Tiesa, nors dabar kompanija vienija virš 3,5 mln. vartotojų tarp daugiau nei 160 šalių, pradžia lengva nebuvo.
„Vaikystėje aš svajojau apie tradicines profesijas, o tokio žodžio kaip „startuolis“ Lietuvoje net nebuvo. Tik universitete pradėjau galvoti apie tokią karjeros galimybę“, – prisiminimais dalijosi D.Dvilinskas.
Paskatintas 2008 m. kilusios finansų krizės ir noro dirbti sau, o ne kam nors kitam, D.Dvilinskas žengė į verslo pasaulį. „Su draugais plėtojome įvairias tarptautines verslo idėjas, dėl to turėjome atlikti daugybę skirtingų mokėjimų. Taip pastebėjome piniginių pavedimų nišą rinkoje“, – pasakojo „TransferGo“ vadovas.
Net ir sugalvojus gerą verslo planą, pradžia nebuvo lengva. D.Dvilinsko teigimu, sunkiausia buvo išlipti iš užburto problemų rato: „Kai esi mažas, niekas į tave nežiūri rimtai, nenori dirbti, o, norint plėstis, reikia partnerių. Pradžioje atrodo, kad dauguma problemų tiesiog gimsta viena iš kitos“, – pasakojo vadovas.
Vis dėlto startuolio įkūrėjas neslepia, kad buvo ir teigiamų pusių, paskatinusių nenuleisti rankų. Viena iš jų – finansavimas.
„Mums pasisekė, kad tuo metu buvo labai daug palankių sąlygų kurtis startuoliui. Universitetas skatino verslumą, buvo daugybė programų, kuriomis galėjai pasinaudoti ir gauti finansavimą, jei buvai ganėtinai užsispyręs“, – pasakojo D.Dvilinskas.
Kaip lūžio etapą kompanijos įkūrėjas įvardija 2015 metus: „Tada gavome 3 mln. pradinį finansavimą – nuo to laiko mūsų kompanija paaugo apie 20 kartų“.
Atsisveikinimas su grynaisiais pinigais
„TransferGo“ siūlo saugų, greitą ir nebrangų pinigų pervedimą iš vienos sąskaitos į kitą. „Mūsų pagrindiniai klientai – asmenys, dirbantys užsienyje ir pajamas siunčiantys savo šeimoms. Mes jungiame tinklus, nereikalaujame, kad klientas būtų mūsų tinkle, nereikalaujame naujos sąskaitos. Siūlome patogumą ir greitį“, – pasakojo D.Dvilinskas.
Jo teigimu, grynieji pinigai ateityje galiausiai bus išstumti iš rinkos, tačiau šis procesas vyksta daug lėčiau, nei buvo tikėtasi.
„Ką matome, tai yra labai nesuprasta rinka. Žmogus turi telefoną, naudojasi juo stovėdamas eilėje prie bankomato. Didelė tikimybė, kad vieną kartą pabandęs [siūlomas paslaugas], žmogus nebegrįš prie grynųjų“, – įžvalgomis dalijosi pašnekovas.
„TransferGo“ aš esu kaip akmuo. Ketinu čia likti tol, kol kompanija mane išaugs.
Kalbėdamas apie ateitį, D.Dvilinskas neslepia ir kompanijos planų: „Nors kompanijoje jau yra 250 žmonių, pasauliniu lygiu esame maži. Mūsų pagrindinis tikslas šiuo metu yra augti bent 5 kartus, – pasakojo pašnekovas. – „TransferGo“ aš esu kaip akmuo. Ketinu čia likti tol, kol kompanija mane išaugs. Kai kompanijai manęs nebereikės, tada aš būsiu padaręs savo darbą“.
Pagrindinis tikslas – augti
Kalbėdamas apie dabartinę situaciją Lietuvoje, D.Dvilinskas neslėpė teigiamų emocijų, tačiau tuo pačiu metu davė ir patarimą. „Ne visi turi būti fintechai, – sakė jis. – Yra daug sričių.“
„Žiūrint iš šono, Lietuva padarė tokią pažangą, kurios turbūt nesitikėjo niekas. Didieji miestai tampa vieta, kur pasaulinis talentas gali būti įgyvendinamas. Lietuva iš esmės transformavosi technologijų srityje“, – džiaugėsi pašnekovas.
Realybė yra tokia, kad dabar yra didelis sąrašas kompanijų, kurios kuria fintech'us Lietuvoje. Be to, tikėtina, kad rinka to tiesiog nepaveš.
„Tačiau žiūrint į sektorius, manau, kad reikia būti kuo įmanoma labiau atviresniems. Realybė yra tokia, kad dabar yra didelis sąrašas kompanijų, kurios kuria fintech Lietuvoje.Be to, tikėtina, kad rinka to tiesiog nepaveš. Šitas burbulas galiausiai sprogs“, – įžvalgomis dalijosi pašnekovas.
Paklaustas, kokį patarimą duotų naujiems startuoliams, D.Dvilinskas atsakė nedvejodamas: „Pradėti reikia nuo kliento, o ne nuo technologijos. Apgalvoti, ar sprendžiama problema yra opi, ar jos sprendimas palies milijonus žmonių.“