Trumpa bendrovės „Apple“ istorija: gimusi garaže, užkariavo pasaulį

Pirmadienio bendrovės „Apple“ gaminių gerbėjai laukia ne ką mažiau negu Kalėdų: būtent šią dieną bendrovė surengs naujų savo produktų pristatymą. Portalas 15min pateikia devynias „Apple“ istorijos datas, atskleidžiančias, kaip „Apple“ tapo vertingiausiu pasaulio prekės ženklu, nustelbdamas šimtus konkurentų.
„Apple“ metai prasidėjo sėkmingai
„Apple“ logotipas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
  1. 1976 m. – „Apple“ gimsta. Prieš įkurdamas „Apple“ Steve'as Jobsas gyveno su savo tėvais Los Altose, Kalifornijoje. Jis ir du jo draugai – Steve'as Wozniakas ir Ronaldas Wayne'as – dažnai kartu leisdavo laiką garaže. Būtent garaže ir gimė „Apple Computer“. Dabar šis kompiuteris atrodo visiškai senovinis, tačiau to meto standartais tai buvo didelis žingsnis į priekį. Jis kainavo 666 dolerius – S.Wozniakui labai patiko pasikartojantys skaičiai. Tuomet buvo parduota daugiau negu 200 šio beveik namų sąlygomis pagaminto kompiuterio kopijų. 
    en.wikipedia.org/Pirmasis Apple kompiuteris, įdėtas į lagaminą
    en.wikipedia.org/Pirmasis Apple kompiuteris, įdėtas į lagaminą
  2. 1984 m. – pasirodo pirmasis „Macintosh“. 1984 m. tapo svarbiais metais ne tik „Apple“, bet ir kompiuterių istorijai. „Macintosh“ buvo pirmasis kompiuteris su grafine sąsaja, kurio vartotojams nereikėjo naudoti tekstu pagrįstos operacinės sistemos. Į istoriją įėjo ir naujojo „Macintosh“ reklama, kupina aliuzijų į knygą „1984“. 
    1984 m. "Apple" reklama
  3. 1985 m. – „Apple“ atleidžia S.Jobsą. „Tuo metu jis buvo nekontroliuojamas. Jo galva buvo kupina idėjų, bet jam buvo nusispjaut, ką kiti nori daryt“, – taip atleidimą pakomentavo vienas iš to meto „Apple“ valdybos narių.
  4. 1997 m. – „Apple“ susigrąžina S.Jobsą. Vis dėlto po dvylikos metų, kuomet „Apple“ ėmė patirti didelių nuostolių, o „Microsoft Windows“ įsitvirtino rinkoje, „Apple“ nusprendė, kad S.Jobsas yra tai, ko reikia bendrovei. Vienas straipsnis tada rašė: „Anksčiau jis buvo prakeiktas estetas, kuriam rūpėjo tik taip, kaip kurti gražius daiktus. Per tuos metus jis tapo prakeiktu estetu, kuriam rūpėjo, kaip kurti gražius daiktus, kurie uždirba pinigus.“
    „Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Steve'as Jobsas
    „Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Steve'as Jobsas
  5. 1998 m. – „iMac“ pasirodymas. Su fanfaromis į asmeninių kompiuterių rinką įžengęs „iMac“ pasižymėjo dviem savybėmis, dėl kurių jis tapo geriausiai perkamu kompiuteriu JAV. Viena vertus, jis buvo labai funkcionalus: jį buvo lengva prijungti ir juo naudotis. Antra vertus, jis buvo labai gražus ir išsiskyrė iš visų konkurentų rinkoje. Per metus po „iMac“ pasirodymo „Apple“ pelnas išaugo trečdaliu.
    en.wikipedia.org/Pirmasis iMac modelis.
    en.wikipedia.org/Pirmasis iMac modelis.

     

  6. 2001 m. – į rinką žengia „iPod“. Tai nebuvo pirmasis muzikos grotuvas rinkoje, bet inovatyvus valdymas, įspūdingo dydžio atmintis ir galimybė ypač greitai perkelti muziką į prietaisą lėmė, kad vos pasirodęs „iPod“ tapo vienu labiausiai perkamų „Apple“ produktų, o pats žodis „iPod“ tapo muzikos grotuvo sinonimu. Būtent „iPod“ sėkmė lėmė, kad „Apple“ apsisprendė išmesti žodį „Computer“ iš savo originalaus pavadinimo.
    Mainyk.lt nuotr./Žalias „iPod“ grotuvas
    Mainyk.lt nuotr./Žalias „iPod“ grotuvas
  7. 2002 m. – startuoja „iTunes“. Iki „iTunes“ skaitmeninės muzikos parduotuvės pasirodymo piratavimas muzikos rinkoje buvo labai plačiai paplitęs. Tačiau „iTunes“ viską pateikė. Daug patogesnė pirkimo sistema, didžiulis pasirinkimas ir lengva integracija su tuo metu jau labai populiariu „iPod“ lėmė, kad „iTunes“ sugebėjo smogti didelį smūgį piratavimui.
    „Apple“ nuotr./„iTunes“
    „Apple“ nuotr./„iTunes“
  8. 2007 m. – pasaulį pribloškia „iPhone“. „Apple“ išmaniojo telefono debiutas lėmė didžiulių eilių atsiradimą prie „Apple“ parduotuvių, o pats telefonas apžvalgininkų buvo įvertintas labai teigiamai. Per tris mėnesius pasaulyje buvo parduota daugiau negu 1,5 mln. „iPhone“ vienetų.
    Dainiaus Labučio nuotr./„iPhone“ pristatymas
    Dainiaus Labučio nuotr./„iPhone“ pristatymas
  9. 2010 m. – „iPad“ pasirodymas. Daug kritikų tik pasirodžius „iPad“ sakė: „Kam jis reikalingas? Čia tik didelis „iPhone““. Tačiau „iPad“ pardavimai įrodė, kad žmonėms patinka turėti didelį „iPhone“. „iPad“ padėjo įsibėgėti iki tol stagnavusiai planšetinių kompiuterių kategorijai, o per dvejus metus pasaulyje buvo parduota daugiau negu 80 mln. „iPad“ planšečių.
    „Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Naujasis „iPad“
    „Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Naujasis „iPad“

    Kuo pasižymės nauji „Apple“ produktai, pristatomi kovo 21 d., pasaulis sužinos netrukus. Tikėtina, kad liks priblokštas dar kartą.

Parengta pagal time.com.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis