„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Twitter“ sugrąžino mėlynąsias varneles kai kurioms žiniasklaidos, garsenybių paskyroms

Kai kurioms žiniasklaidos, įžymybių ir kitoms paskyroms šeštadienį sugrąžintos „Twitter“ mėlynosios varnelės, nors daugelis tų, ką palietė šis sprendimas, reiškė nepasitenkinimą.
Elonas Muskas
Elonas Muskas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Dabar mėlynąsias varneles, anksčiau buvusias nemokamu autentiškumo ženklu, prenumeratoriai turi pirkti už 8 dolerius (7,2 euro) per mėnesį, teigia „Twitter“.

Ketvirtadienį mėlyna varnele pažymėtos, bet už ją nemokančios paskyros jos neteko, platformos savininkui Elonui Muskui įgyvendinus pernai pristatytą strategiją, pavadintą „Twitter Blue“, kuria siekiama pritraukti naujų pajamų.

Berlyne įsikūrusio programinės įrangos kūrėjo Traviso Browno, kuris stebi socialinių tinklų platformas, teigimu, prenumeratoriais tapo tik nedidelė dalis mėlynąją varnelę turėjusių tviterio naudotojų – mažiau nei 5 proc. iš 407 000 tokių paskyrų.

Tačiau penktadienį ir šeštadienį kelios garsenybės atgavo mėlynąsias varneles, regis, nesiimdamos jokių veiksmų, įskaitant rašytoją Stepheną Kingą, NBA čempioną LeBroną Jamesą ir buvusį JAV prezidentą Donaldą Trumpą.

„Atiduoti labdarai“

E.Muskas penktadienį tviteryje parašė asmeniškai mokąs už kelias prenumeratas.

Amerikiečių reperis Lil Nas X, kurio profilis pažymėtas mėlyna varnele, parašė „Twitter“: „Savo sieloje aš nemokėjau už „Twitter“ mėlynąją varnelę, pajusi mano rūstybę, „Tesla“ žmogau!“

S. Kingas savo ruožtu parašė: „Manau, kad ponas Muskas mano mėlynąją varnelę turėtų atiduoti labdarai. Rekomenduočiau Prytulos fondą, kuris teikia gyvybes gelbstinčią pagalbą Ukrainoje. Tai tik 8 doleriai, tad galbūt ponas Muskas galėtų pridėti šiek tiek daugiau.“

Kai kurių mirusių įžymybių, pavyzdžiui, JAV virtuvės šefo Anthony Bourdaino, paskyros taip pat buvo pažymėtos mėlyna varnele.

Daugelis oficialių žiniasklaidos paskyrų, įskaitant naujienų agentūrą AFP, kuri nėra užsiprenumeravusi „Twitter Blue“, vėl gavo mėlynąją varnelę.

Sugrąžintos varnelės nepriviliojo į socialinį tinklą JAV visuomeninio radijo NPR ir Kanados visuomeninio transliuotojo CBC, kurie neseniai nustojo naudotis tviteriu ir iki sekmadienio dar nebuvo atnaujinę veiklos platformoje.

Šie transliuotojai buvo vieni iš tų, kurie protestavo prieš „Twitter“ jiems klijuojamas „su valstybe susijusios“ ir „vyriausybės finansuojamos“ žiniasklaidos etiketes, kurios anksčiau buvo skirtos tik autokratinių vyriausybių finansuojamai žiniasklaidai.

Penktadienį „Twitter“ panaikino šias etiketes, įskaitant tas, kuriomis buvo žymimos Kinijos oficialioji naujienų agentūra „Xinhua“ ir Rusijos RT.

„Ne reiškia ne“

Daugelis tų, kurie neišreiškę jokio noro atgavo mėlyną ženkliuką, aiškiai parodė, kad nėra prenumeratoriai, varnelei tapus savotišku E. Musko palaikymo simboliu.

„Ne reiškia ne, berniukai“, – šeštadienį tviteryje parašė technologijų žurnalistė Kara Swisher, sakydama, kad mėlyną varnelę gavo be savo sutikimo.

„Smalsūs protai turi žinoti: Ar Elonas mane myli dėl manęs, ar dėl mano 1,49 mln. sekėjų?“ – klausė ji, praėjus dviem valandoms po to, kai pareiškė, kad nemokės 8 dolerių per mėnesį už mėlyną varnelę ir niekuo neypatingas funkcijas.

Masačusetso technologijos institutas (MIT), kuriam taip pat buvo suteikta mėlyna varnelė, šeštadienį parašė tviteryje: „Mes neprenumeravome „Twitter Blue“.

Nobelio premijos laureatas ekonomistas Paulas Krugmanas, kuris praėjusių metų liepą apie E. Muską sakė, kad jis „prastai kontroliuoja impulsus“, šeštadienį pareiškė: „Taigi, mano mėlynoji varnelė vėl atsirado. Aš su tuo nesusijęs ir tikrai nemokėsiu.“

Į tai „Twitter“, „Tesla“ ir „SpaceX“ bosas atsakė paveikslėliu, kuriame pavaizduotas pomidorų padažu išsimurzinęs kūdikis, verkiantis virš savo makaronų lėkštės ir dėvintis seilinuką su mėlyna varnele.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs