Tai leis bendrovėms tiksliau rasti savo auditoriją, analizuoti jų elgesį ir nuspėti vartotojų reakciją į tam tikrus įvykius. Asmeniniai pranešimai ir pašalinti mikrotinklaraščiai į paiešką įtraukti nebus. Anksčiau kompanijoms buvo suteikiama galimybė ieškoti iki 30 dienų senumo archyvuose, o eiliniams vartotojams – iki 7 dienų senumo pranešimuose.
„Twitter“ atstovai teigia, kad paieškos galimybė dvejų metų senumo archyve nėra lengvas uždavinys, nes per parą mikrotinklaraščio vartotojai parašo apie 250 milijonų pranešimų. Visi šie pranešimai yra analizuojami ir sistema automatiškai bando juos priskirti tam tikrai temai, išsiaiškinti, ar pranešimas yra emocionaliai teigiamas ar neigiamas. Pirmoji naujos sistemos naudotoja tapo reklamos kompanija „Datasift“. Galimybė mėnesį naudotis pranešimų paieška kainuoja 1000 dolerių.
Ne visi patenkinti tokiais „Twitter“ veiksmais. Žmonės ilgą laiką naudojo „Twitter“ bendravimui su draugais manė, kad jų duomenis netrukus dings iš akiračio. O tai, kad pranešimai saugomi porą metų ir prie jų turi prieigą komercinės kompanijos, kelia vartotojų susirūpinimą.