Tyrimas atskleidė, kad Da Vinčio šedevrai slėpė slaptą valgomąjį ingredientą

Mokslininkai nustatė, kad tokie garsūs tapytojai kaip Leonardas da Vinčis, Sandro Botičelis ir kiti Renesanso epochos meistrai galėjo eksperimentuoti maišydami kiaušinio trynį į aliejinius dažus, kad paveikslai būtų atsparesni drėgmei ir išvengtų raukšlėjimosi bei pageltimo, rašo sciencealert.com.
Leonardo da Vinčio kūriniai
Leonardo da Vinčio kūriniai / 15min montažas

„Nature Communication“ paskelbtame tyrime teigiama, kad tapybos meistrų tapybos įpročių tyrimai „gali pagerinti neįkainojamų meno kūrinių išsaugojimą“.

Nors anksčiau šedevruose buvo aptikta baltymų likučių, tyrimas rodo, kad pasitelkti kiaušinius greičiausiai buvo sąmoningas sprendimas.

Tyrime ekspertai nustatė, kad kiaušinių dėjimas į aliejinius paveikslus „veikia kaip antioksidantas, sulėtinantis kietėjimo pradžią“. Kitaip tariant, šis derinys padeda sustabdyti dažų irimą.

„Apie tai yra labai nedaug rašytinių šaltinių, o anksčiau nebuvo atliktas joks mokslinis darbas, kuriame ši tema būtų taip nuodugniai ištirta“, – CNN sakė tyrimo autorė Ophélie Ranquet iš Karlsrūhės technologijos instituto Vokietijoje Mechaninių procesų inžinerijos ir mechanikos instituto.

„Mūsų rezultatai rodo, kad net naudojant labai mažą kiaušinio trynio kiekį galima pasiekti nuostabų aliejinių dažų savybių pokytį, o tai įrodo, kaip tai galėjo būti naudinga menininkams. Tirdami kiaušinio trynio baltymų naudojimo aliejuje poveikį, mokslininkai nustatė, kad kiaušinio baltymai slopino drėgnoje aplinkoje į dažus įsigėrusį vandenį.

Kol paveikslai džiūvo, jie taip pat padėjo išvengti pageltimo ir susiraukšlėjimo – „problema, su kuria susidūrė net Leonardas da Vinčis“, – nustatyta tyrime.

Menininkai „suteikė mums galimybę grožėtis jų šedevrais dar ir šiandien“, sakoma tyrime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis