Sparčiai auga
Išmaniosios komunikacijos agentūros „Idea prima“ inicijuoto tyrimo duomenimis, „Facebook“ paskyrą turi ir naudoja 95 proc. respondentų – šis skaičius išliko nepakitęs nuo 2020 m. Antroje vietoje 4 proc. punktais per metus smuktelėjęs „YouTube“ su 70 proc. vartotojų. Trečioje vietoje likusio „Instagram“ pozicija per metus nepakito – prie šio socialinio tinklo jungiasi 44 proc. respondentų.
„Kasmet inicijuojamas socialinių tinklų vartotojų įpročių tyrimas leidžia įvertinti ne tik kintantį socialinių tinklų populiarumą, bet ir kiek stipriai Lietuvoje įsigali globalios tendencijos. Šių metų tyrimo duomenys atspindi naujų socialinių tinklų populiarumo augimą ir tradicinių platformų lankomumo mažėjimą, kas pastaraisiais metais pastebima ir pasaulinėje arenoje“, – pristatydama tyrimo duomenis virtualiame renginyje „Social Media Fest’21“ kalbėjo „Idea prima“ skaitmeninės komunikacijos komandos vadovė Viktorija Juškauskaitė.
Pasak jos, didžiausią populiarumo šuolį tarp Lietuvos gyventojų naudojamų socialinių tinklų per metus pasiekė „TikTok“ – nuo 9 proc. pernai iki 15 proc. šių metų lapkritį.
Nors „TikTok“ naudojimas augo visose amžiaus grupėse, didžiausią socialinio tinklo vartotojų grupę sudaro 18-29 m. amžiaus (29,7 proc.) ir 30-39 m. amžiaus (19,8 proc.) vartotojai. „TikTok“ sulaukia ir vyresnių vartotojų dėmesio – net 11 proc. 60 m. ir vyresnių respondentų bei 6 proc. 50-59 m. amžiaus respondentų naudojasi šia platforma, kai pernai abiem amžiaus grupėms ši platforma buvo visiškai nežinoma (0 proc.).
Per metus nežymiai, po 1 proc. augo „LinkedIn“ ir „Pinterest“ populiarumas – abu socialiniai tinklai sulaukia po 26 proc. naršytojų. Labiausiai per metus smuko „Wikipedia“ (nuo 17 iki 11 proc.), „YouTube“ (nuo 74 iki 70 proc.), „Snapchat“ (nuo 11 iki 8 proc.) ir „Twitter“ (nuo 11 iki 9 proc.) populiarumas.
Svarbiausia socialinių tinklų naudojimo priežastimi išlieka bendravimas su artimaisiais ir draugais, teigia 39 proc. respondentų. 27-iems proc. apklaustųjų – tai pagrindinis naujienų, įvykių ir žinių kanalas. Tik 1 iš 5 Lietuvos gyventojų socialiniuose tinkluose malonu leisti laisvalaikį.
„Synopticom“ tyrimo duomenimis, šiemet socialiniuose tinkluose daugiausia domėtasi politika ir pasauliniais įvykiais (32 proc.), taip pat maistu ir jo gamyba (23 proc.).
„Jei pernai socialiniuose tinkluose dominavo pramoginis turinys kartu su pasaulio įvykiais – pirmaisiais pandemijos metais vartotojai ieškojo ne tik informacijos, bet ir nusiraminimo bei atsipalaidavimo, šiemet aktualesni tapo politika, pasaulio įvykiai ir maisto gaminimas“, – pastebi V. Juškauskaitė.
2021 m. moterys, kaip ir pernai, dažniau naudojo „Instagram“ ir „Pinterest“ platformas. Didžiausias atotrūkis tarp vyrų ir moterų fiksuotas vaizdo turinio platformai „YouTube“ – jei 2020 m. moterys ir vyrai naudojosi šia platforma gana panašiai (apie 74 proc.), šiemet moteriškoji auditorijos dalis mažėjo iki 66 proc., dešimčia procentų punktų atsilikdama nuo vyrų (76 proc.). Praėjusiais metais tarp moterų augęs „Snapchat“ populiarumas taip pat susitraukė nuo 14 proc. iki 9 proc.
Vertinant socialinių tinklų populiarumą pagal Lietuvos miestus, visuose vienodai dominuoja „Facebook“, tačiau daugiausia „TikTok“ ir „YouTube“ vartotojų yra tarp Šiaulių respondentų, „LinkedIn“ – Vilniaus, „Instagram“ – Šiaulių ir Panevėžio, „Snapchat“ – Kauno respondentų.
Rinkos tyrimų ir technologijų bendrovė „Synopticom“ Lietuvos miestų gyventojų, turinčių bent vieną socialinio tinklo paskyrą, apklausą atliko 2021 m. lapkričio mėnesį. Apklausoje dalyvavo 531 respondentas nuo 18 metų.