Tyrimas: neinvazinė plaučių ventiliacija nedidina COVID-19 perdavimo rizikos

Sunkių COVID-19 atvejų pacientai yra gydomi intensyviosios terapijos skyriuje, kur jiems kartais prireikia medicininės plaučių ventiliacijos aparatų. Tokiu atveju paprastai reikia į paciento kvėpavimo kanalus įvesti specialius vamzdelius, tačiau kai kurie ventiliatoriai yra neinvaziniai. Nuo pat pandemijos pradžios sklandė gandai, kad neinvazinė ventiliacija didina tikimybę perduoti infekciją kitiems, tačiau dabar Birmingemo universiteto mokslininkai teigia, kad taip nėra.
Koronavirusas
Koronavirusas / 123RF.com nuotr.

Saugūs metodai

Nuolatinis teigiamas slėgis kvėpavimo takuose (CPAP) yra įspūdinga technologija, leidžianti ventiliuoti pacientų plaučius neįkišant vamzdelių į kvėpavimo takus. Tai mažiau invazinis gydymo būdas, kuris padeda COVID-19 pacientams bėgant laikui atstatyti plaučius .

Tačiau dėl taip atvirai pumpuojamo deguonies kilo nuogąstavimų, kad CPAP didina viruso plitimo riziką.

Mokslininkai atliko tyrimą, kuriame dalyvavo 30 pacientų, sergančių vidutinio sunkumo ir sunkia COVID-19 forma trijose Jungtinės Karalystės ligoninėse. Dalyviai buvo suskirstyti į tris grupes, kuriose išbandyti skirtingi ventiliacijos metodai. Ir mokslininkai nustatė, kad CPAP sukėlė nedidelį išmatuojamą oro ar paviršiaus užterštumą virusais – ne didesnį nei kiti deguonies terapijos metodai.

123RF.com nuotr./Plaučių ventiliavimo aparatas
123RF.com nuotr./Plaučių ventiliavimo aparatas

Remiantis tuo tyrimo išvadose teigiama, kad pirmenybė turėtų būti teikiama neinvaziniams pagalbinio kvėpavimo metodams. Jie paprasčiausiai yra geresni pacientams, rašoma „Technology“.

Artimiausiu metu bus atlikta daugiau panašių tyrimų, nes mokslininkai bando išsiaiškinti geriausius ir saugiausius COVID-19 sergančių pacientų gydymo būdus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis