Tyrimas: skaitmeninė televizija padidino mažesnių kanalų žiūrimumą

Analoginės antžeminės televizijos išjungimas padidino mažesnių Lietuvos kanalų žiūrimumą, atskleidė tyrimas.
Tingėjimas
Televizija / SXC nuotr.

Populiariausių Lietuvos televizijos kanalų TV3 ir LNK auditorijos dalis sumažėjo 1-2 proc. punktais, praėjusią savaitę atlikto tyrimo rezultatus įvertino rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė „TNS LT“, tačiau pridūrė, kad užfiksuotas 1-2 proc. svyravimas nėra statistiškai reikšmingas.

„Tam turėjo įtakos su televizijos rinkos skaitmenizavimu išaugusios žmonių galimybės matyti didesnį televizijos kanalų skaičių“, – rašo „TNS LT“.

„TNS LT“ vertinimu, televizijos rinkos „skaitmenizacija“ taip pat pusvalandžiu pailgino televizijos žiūrovų praleidžiamą laiką prie televizijos ekranų – vidutinė vienam Lietuvos gyventojui tenkanti televizijos žiūrėto laiko trukmė, lyginant pastarųjų dviejų savaičių duomenis, išaugo pusvalandžiu ir pasiekė 4 valandas per parą.

„TNS LT“ taip pat pastebėjo, jog Latvijoje, kai 2010 metų birželį buvo išjungta analoginė antžeminė televizija, didžiausią rinkos dalį turinčių TV kanalų TV3 ir LNT auditorijos dalis per pirmąjį mėnesį taip pat sumažėjo – atitinkamai 2,6 ir 0,4 proc. punkto, tačiau vėliau pradėjo augti. Panaši situacija buvo ir Estijoje, kai po televizijos rinkos skaitmenizavimo didžiausių televizijos kanalų – Kanal2, ETV ir TV3, auditorijos dalis per pirmąjį mėnesį sumažėjo atitinkamai 0,9, 3,3 ir 0,8 proc. punkto.

„TNS LT“ televizijos auditorijos tyrime vertino spalio 1–lapkričio 4 dienos duomenis.

Žiniasklaidoje rašyta, jog per pastaruosius dvejus metus didžiųjų Lietuvos televizijų – TV3 ir LNK – auditorija sumažėjo daugiau nei penktadaliu, ir specialistų vertinimu, šį mažėjimą lėmė populiarėjanti skaitmeninė televizija. Prognozuota, kad spalio 29 dieną išjungus analoginę televiziją didžiųjų kanalų auditorija gali sumenkti dar dešimtadaliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis