„Unity 4“: naujos žaidimų kūrimo variklio kartos belaukiant

„Crytek“ ir „Epic“ besiruošiant naujajai žaidimų įrenginių kartai ir ateities žaidimams, „Unity Technologies“ renkasi kitą kelią – jau greit pasirodysianti ketvirtoji „Unity 3D“ žaidimų variklio versija bus skirta dabarties žaidimų kūrėjams.
„Unity 3D“ vartotojo sąsaja
„Unity 3D“ vartotojo sąsaja / „Unity Technologies“ nuotr.

Visame pasaulyje „Unity 3D“ variklį naudoja daugiau nei milijonas žaidimų kūrėjų, iš jų kone trečdalis dirba su „Unity“ nuolat. Tad visiškai suprantama, kad ketvirtosios variklio versijos naujų funkcijų sąrašas gerokai trumpesnis, nei ankstesnių versijų, tačiau kompanijos kryptis ir požiūris į produktą aiškūs – „Unity“ tampa dar patogesniu įrankiu kūrybiškumui įgyvendinti, nuolat gyvas ir atsinaujinantis bei žengiantis koja kojon su aktualiausiomis industrijos tendencijomis.

„Unity“ prezidentas Dave‘as Helgasonas akcentuoja, kad jo kompanijos tikslas – siūlyti technologijas dabar egzistuojantiems žaidimų įrenginiams: „Tokios technologijos, kaip globalus apšvietimas, yra orientuotos į ateities konsoles ir ateities asmeninius kompiuterius. Kai šie įrenginiai pasirodys rinkoje, šias technologijas įdiegsime ir „Unity 3D“, tačiau šią akimirką mes susikoncentravę ties šiandienos planšetiniais kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais ir asmeniniais kompiuteriais.“

Nepaisant tokio pragmatiško ir galbūt kiek konservatyvaus požiūrio, „Unity 4“ žada daug naujovių žaidimų kūrėjams – be esminių atnaujinimų, tokių kaip „DirectX 11“ palaikymas ar animacijos įrankių išplėtimas, didelis dėmesys buvo skirtas darbo su įrankiais optimizavimui ir tam tikrų užduočių palengvinimui.

„Unity“ yra universalus žaidimų kūrimo variklis – milijonai kūrėjų visame pasaulyje naudoja „Unity“ kurdami žaidimus šios kartos konsolėms, asmeniniams kompiuteriams, interneto naršyklėms, „Android“ ir „iOS“ išmaniesiems įrenginiams. „Unity 4“ palaikys dar vieną platformą – asmeninius kompiuterius su „Linux“ operacine sistema.

„Unity“ yra universalus žaidimų kūrimo variklis – milijonai kūrėjų visame pasaulyje naudoja „Unity“ kurdami žaidimus šios kartos konsolėms, asmeniniams kompiuteriams, interneto naršyklėms, „Android“ ir „iOS“ išmaniesiems įrenginiams.

Kompanijos skaičiavimais, „Linux“ vartotojai sudaro apie 10 procentų PC žaidėjų, tačiau „Unity“ atlieka saugų statymą ne tik asmeninių kompiuterių rinkoje, bet tuo pačiu žengia ir į „Smart TV“ valdas. Tokie televizoriai naudoja „Linux“ pagrindo sistemas, tad „Unity“ gali tapti puikiu įrankiu kurti žaidimus šiems įrenginiams.

Patvirtindami savo ambicijas „Smart TV“ rinkoje, dar šių metų pradžioje „Unity Technologies“ sudarė partnerystės sutartį su televizorių gamintoju LG. „Unity“ varomi žaidimai veiks naujausioje šio gamintojo išmaniųjų televizorių serijoje.

„Unity Technologies“ kol kas palaiko „Adobe Flash“ technologiją. „Unity 4“ turės išplėstas „Flash“ palaikymo galimybes ir įrankius projekto eksportui į „Flash“ formatą tiesiogiai iš „Unity“ vartotojo sąsajos. Tai leis betarpiškai teikti „Unity 3D“ sukurtą turinį į šimtus milijonų kompiuterių visame pasaulyje su „Flash Player“ įskiepiu. Nors „HTML5“ yra puikus įrankis aplikacijų kūrimui, trimačiams žaidimams technologija dar per jauna ir nepakankamai standartizuota – ši problema ypač aktuali mobiliesiems įrenginiams, kur „HTML5“ standartas „WebGL“, skirtas interaktyvios dvimatės ir trimatės grafikos generavimui, šiek tiek buksuoja.

Daugiausia naujovių ir patobulinimų sulauks būtent žaidimų mobiliesiems įrenginiams kūrėjai. „Unity 4“ bus galima kurti aukštos grafinės kokybės žaidimus išmaniesiems telefonams ir planšetėms. „Unity 4“ įgalins dinamiškai generuojamų šešėlių naudojimą, dinaminius šriftus vartotojo sąsajoms ir automatinį grafikos didinimą didesnės nei numatyta raiškos įrenginiams.

Įrenginiams su „nVidia Tegra“ procesoriais įdiegtas profiliuotojas, leisiantis atrasti vietas žaidime, kurios reikalauja daugiausia įrenginio resursų ir potencialiai gali kelti daugiausia problemų žaidimo veikimo spartai.

Praėjusiais metais „Unity Technologies“ įsigijo kanadiečių kompaniją „Mecanim“, kurios sukurti animacijos kūrimo įrankiai bus integruoti į naująją varikliuko versiją. Padidintas ne tik skaičiavimo efektyvumas ir vienu metu rodomų animuotų veikėjų limitas (nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų) – „Mecanim“ sistema palengvins ir kūrėjų darbą su animacijomis. „Tam tikri animavimo darbai, kuriems atlikti reikėdavo nuo kelių valandų iki kelių dienų, dabar pilnai automatizuoti ir užtruks tik keletą minučių“, – teigia D.Helgasonas. Vartotojai taip pat galės įsigyti paruoštas animacijas iš „Unity Asset Store“ ir naudoti savo projektuose iškart, arba modifikuoti savo reikmėms.

„Unity 4“ taip pat turės vartotojo sąsajos patobulinimų, palengvinančių ir pagreitinančių darbo procesą – supaprastintas objektų komponentų valdymas, galimybė kopijuoti bei įklijuoti komponentus tarp objektų, sluoksniavimo principu valdyti vaizdo efektų hierarchiją ir k.t.

Oficiali „Unity 4“ išleidimo data nepaskelbta, tačiau jau priimami išankstiniai užsakymai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs