Norėjo sukurti svetainę savo verslui
Justina Cicilionytė pasakoja, kad mintis apie mokymus platformoje „Kursuok“ aplankė, kai kartu su draugu įkūrė gydomųjų masažų verslą. Būdama rinkodaros specialistė, paskleisti žinią apie savo veiklą ji norėjo ne vien socialiniuose tinkluose, bet ir interneto svetainėje.
„Neapleido mintis, kad mums reikia turėti savo puslapį internete, nes taip būtų lengviau skleisti žinią apie verslą. Tada pamačiau „Kursuok“ mokymų skelbimą.
Mane „užkabino“, kad kursai buvo konkrečiai apie svetainių kūrimą taikant JavaScript programą. Nelabai gilinausi į kitus kursus – tiesiog rinkausi tai, ko man tuo metu reikėjo, o kadangi kaip tik turėjau laisvesnį mėnesį, nusprendžiau užsiregistruoti ir išmėginti“, – pasakoja J.Cicilionytė.
Konkretus, asmeniškai aktualus praktinis tikslas ne tik leido sutelkti dėmesį, bet ir labai sustiprino motyvaciją mokytis.
Kursų metu atlikdama užduotis, ji nusprendė nesiremti jau sukurtais interneto svetainių šablonais, o kurti savo unikalią svetainę „nuo nulio“. Padėjo ir dėstytojas – teikė naudingus patarimus, išsakė pastabas ir padėjo įgyvendinti jos viziją. Pasak Justinos, konkretus, asmeniškai aktualus praktinis tikslas ne tik leido sutelkti dėmesį, bet ir labai sustiprino motyvaciją mokytis.
Programavimo subtilumai neišgąsdino
Išmokti programuoti – užduotis, kuri daugeliui atrodo sunkiai įveikiamas iššūkis, ypač, kai mokymosi procesą tenka derinti su darbu, kitomis kasdienėmis veiklomis. J.Cicilionytė pasakoja, kad technologijų pasaulis jai nėra svetimas, nes ji kurį laiką dirbo informacinių technologijų įmonėje. Tačiau jos darbo sritis buvo rinkodara. Su programavimu ji buvo susidūrusi tik mokyklos suole, todėl pradžioje nerimavo dėl nepakankamų žinių.
Norą įgyti naujų skaitmeninių įgūdžių įgyvendinti padėjo nacionalinė suaugusiųjų švietimo platforma „Kursuok“, finansuojama Europos Sąjungos (ES) ekonomikos atsigavimo po pandemijos iniciatyvos „NextGenerationEU“ lėšomis. Pagal šią iniciatyvą Lietuvai numatyta 3,85 mlrd. eurų investicijų.
Kalbėdama apie mokymus, Justina džiaugiasi, kad visos žinios buvo pateikiamos nuotoliu, aiškiai ir suprantamai, todėl ji lengvai įsisavino net ir sudėtingą informaciją.
„Labiausiai man patiko, kad viskas vyko internetu, o paskaitos buvo įrašomos – tai buvo didelis privalumas, nes galėjau jas perklausyti savaitgaliais ar kitu man patogiu laiku. Be to, informaciją dėstytojas pateikdavo labai paprastai ir suprantamai, visada atsakydavo į kildavusius klausimus.
Iš pradžių mokėmės HTML ir CSS programavimo kalbas, o tada perėjome prie JavaScript, kuri jau buvo sudėtingesnė, nes yra sausesnė ir reikalauja gilesnių žinių. Visa grupė jautė, kad tai sudėtinga, bet po truputį išmokome ir įgijome reikalingų kompetencijų“, – pasakoja mergina.
Visa grupė jautė, kad tai sudėtinga, bet po truputį išmokome ir įgijome reikalingų kompetencijų.
Anot Justinos, grupėje mokėsi apie 15 žmonių, todėl kiekvienas kursų dalyvis sulaukė pakankamai dėmesio. Dėstytojas rūpinosi, kad visi suprastų medžiagą – nuolat pasitikslindavo, ar viskas aišku, ir skirdavo laiko individualioms konsultacijoms. Žinoma, siekiant sėkmingų rezultatų, itin svarbus buvo ir asmeninis nusiteikimas bei pastangos.
„Paskaitos vykdavo po darbo valandų, nuo pirmadienio iki ketvirtadienio, beveik kasdien, o visi mokymai truko apie mėnesį. Tempas buvo intensyvus, todėl reikėjo nusiteikti, kad vakarai bus skirti žinių kartojimui.
Be to, norint kokybiško darbo ir efektyvaus informacijos įsisavinimo, mokymuisi reikėdavo paaukoti ir papildomų laisvų minučių“, – pastebi mergina, pridurdama, kad daugiausiai laiko prireikė atliekant praktinę užduotį, nes reikėjo pritaikyti įgytas žinias, atsiminti visas taisykles, apgalvoti svetainės išdėstymą ir dizainą.
Esmė – pasinaudoti galimybe, ypač, kai dėstytojai taip gerai paaiškina informaciją.
Mėnesio trukmės kursai parodė, kad pramokus naudoti tinkamus įrankius ir turint palaikymą dideli iššūkiai tampa įveikiami. „Svetainės kūrimo apskritai nėra ko bijoti. Jei kažkas norėtų to išmokti, tikrai patarčiau pabandyti. Esmė – pasinaudoti galimybe, ypač, kai dėstytojai taip gerai paaiškina informaciją“, – pasakoja Justina.
Mokymų rezultatas – apčiuopiamas produktas
Kursai suteikė Justinai daugiau pasitikėjimo savimi, ypač sprendžiant kasdienius iššūkius darbe. Dabar ji pati gali suprasti svetainių kodus, o susidūrus su problemomis, daug lengviau bendrauti su programuotojais ir rasti sprendimus. Šios žinios padėjo jai jaustis labiau užtikrintai informacinių technologijų srityje.
„Manau, kad apskritai tokių kursų lankymas labai naudingas. Žmonės gali įgyti praktinių žinių ir taip investuoti į save. Kai kurie gali netgi pakeisti profesiją – tai puiki galimybė plėsti žinias ir neprisirišti tik prie vienos srities“, – dalijasi savo mintimis mergina, neatmesdama galimybės, jog po kurio laiko galbūt vėl pabandys dalyvauti kitoje mokymų programoje.
Justinos sėkmės istorija – tik viena iš daugelio, kurios tapo realybe programos „Kursuok“ dėka. Tai nacionalinė suaugusiųjų švietimo platforma, skirta skatinti dirbančių žmonių nuo 18 iki 65 metų kompetencijų ugdymą. „Kursuok“ suteikia galimybę įvairių sričių profesionalams tobulėti ir įgyti naujų įgūdžių, pritaikomų kasdienėje veikloje.
Ši programa yra vienas iš pavyzdžių, kaip investuojamos ES iniciatyvos „NextGenerationEU“ lėšos. „NextGenerationEU“ – tai 2020 m. Europos Komisijos parengtas planas, skirtas padėti ES valstybėms sparčiau atsigauti po koronaviruso pandemijos, tuo pačiu skatinant ekonomikos skaitmenizaciją ir žaliąją pertvarką. Iš viso pagal šį planą visoje ES iki 2026 m. bus investuota daugiau nei 800 mlrd. eurų.