Verta suklusti perkantiems internetu: 900 kenkėjiškų svetainių apsimeta „Amazon“

Prasidėjo kasmetinės „Amazon“ išpardavimų dienos, kai platforma vilioja pirkėjus patraukliais pasiūlymais. Tačiau saugumo ekspertas įspėja – nustatyta daugiau nei 100 skirtingų sukčiavimo atvejų ir beveik 900 naujų kenkėjiškų svetainių, kurios apsimeta „Amazon“, rašoma „Tele2“ pranešime spaudai.
„Amazon“
„Amazon“ / 123RF.com nuotr.

Sukčių atakos suaktyvėja būtent išpardavimų ir specialių pasiūlymų laikotarpiu. Donatas Drakickas, „Tele2“ produkto vadovas, dalijasi patarimais, kaip užtikrinti saugų apsipirkimą internetu.

Sukčiai plečia apgaulių tinklą

Saugumo tyrėjai iš „Check Point Research“ komandos nustatė net 100 skirtingų sukčiavimo atvejų el. paštu, susijusių su „Amazon“ išpardavimais. Taip pat atrado daugiau nei 1 tūkst. naujai užregistruotų domenų, kurių 88 proc. buvo kenkėjiško pobūdžio.

Bendrovės nuotr./Donatas Drakickas
Bendrovės nuotr./Donatas Drakickas

„Tipiški šių el. laiškų pavyzdžiai yra tokie, kuriuose sukčiai apsimeta „Amazon“ atstovais ir ragina atnaujinti kortelės duomenis, teigia kad tai būtina norint pasinaudoti išpardavimais. Kai kurie vagišiai nuėjo taip toli, jog tiesiogiai susisiekė su užsiregistravusiais pirkėjais ir prašė mokėjimo informacijos“, – sako D.Drakickas.

Anot „Tele2“ eksperto, jei gaunate pranešimą apie atliktą pirkimą, ypač jei jame raginama spustelėti nuorodą ar atsakyti į SMS žinutę, verta patikrinti jo autentiškumą. Tai padaryti galima prisijungus prie oficialios savo paskyros parduotuvės tinklapyje. Patikimos internetinės parduotuvės niekada neprašys atlikti mokėjimų el. paštu ar telefonu, visi mokėjimai atliekami tik per parduotuvių programėles arba oficialias svetaines.

Kenkėjiškos svetainės įprastai apsimeta oficialia pardavimų platforma, turi iš pirmo žvilgsnio panašų dizainą. Per apgaulingus internetinius tinklapius vagišiai siūlo atlikti įvairius mokėjimus, juose atnaujinti kortelių duomenis.

Jei skubina – kaip tik elkitės lėčiau

Sukčiai yra įpratę sukurti klaidingos skubos jausmą, kad paskatintų žmones pamiršti atsargumą, priimti neapgalvotus sprendimus ir spustelėti nuorodas. Būkite ypač atsargūs, jei gaunate pranešimus, kurie skatina duomenų atnaujinimus atlikti greitai.

„Sukčiai stengiasi manipuliuoti jūsų emocijomis, o skubėjimas – tai būdas sukelti stresą, kuris trukdo racionaliai vertinti situaciją. Prieš spausdami bet kokią nuorodą, skirkite šiek tiek laiko, kad įvertintumėte situaciją. Patikrinkite, ar pranešimas yra iš oficialaus atstovo“, – sako „Tele2“ produkto vadovas.

Taip pat svarbu remtis tradicinėmis saugumo praktikomis: naudoti stiprius slaptažodžius ir, jei įmanoma, dviejų veiksnių autentifikavimą, prisijungiant prie paskyrų. Specialistai pataria reguliariai tikrinti savo banko sąskaitas ir el. pašto paskyras, peržvelgiant, ar nepastebite įtartinų veiklų.

„Jei jūsų akį patraukia kas nors neįprasto, nedelsdami kreipkitės į savo banką ar paslaugų teikėją, kad apsaugotumėte savo turtą bei asmeninius duomenis. Saugumas yra prioritetas numeris vienas, tad per daug atsargūs nebūsite niekad“, – tvirtina D.Drakickas.

Lietuvoje taip pat auga apgaulingų svetainių skaičius

Praėjusį mėnesį „Tele2“ pranešė apie padidėjusį kenkėjiškų domenų kiekį ir Lietuvoje. Pavyzdžiui, rugpjūtį kibernetinės atakos buvo inicijuotos iš daugiau nei 52,7 tūkst. kenkėjiškų svetainių, o tai yra beveik 10 tūkst. daugiau nei ankstesnį mėnesį.

Saugumo eksperto teigimu, vienas iš būdų savo namų tinklą apsaugoti papildomai ir sutaupyti laiko, yra „Tele2“ interneto apsaugos paslauga. Ji automatiškai atpažįsta ir blokuoja kenkėjiškas svetaines. Šią paslaugą galima užsisakyti operatoriaus internetiniame tinklalapyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis