Viena amerikiečių pora, gyvenanti Kunmingo mieste, grįžusi po kelis mėnesius trukusios kelionės nustebo, kai eidami gatve pamatė „Apple“ parduotuvę. Įtarimų jiems sukėlė tai, kad ši kompanija nebuvo skelbusi, jog ketina atidaryti savo parduotuvę Kunminge.
Šiame mieste, turinčiame per 7 mln. gyventojų, yra daugybė žinomų užsienio kompanijų parduotuvių. Problema ta, kad „Apple“ oficialiai skelbia Kinijoje turinti parduotuves tik Šanchajuje ir Pekine.
Ir nors Kunminge esančios parduotuvės interjeras atrodė išties panašus į „Apple“ parduotuvių, akį badė pigus įrengimas (prastai nudažytos sienos, nekokybiški laiptai). Be to, įėjimą į parduotuvę puošė užrašas „Apple Store“ (liet. „Apple“ parduotuvė), nors oficialios šios kompanijos prekyvietės žymimos tik „Apple“ logotipu – prakąstu obuoliu.
Parduotuvės viduje sukiojosi darbuotojai, vilkintys mėlynus marškinėlius su „Apple“ logotipu. Užkalbinti amerikiečių jie teigė esantys įsitikinę, kad dirba „Apple“ kompanijoje.
Įdomiausia tai, kad paėję dar kelis kvartalus amerikiečiai mieste rado dar dvi „Apple“ parduotuves. Tiesa, viena jų buvo pavadinta ne „Apple Store“, o „Apple Stoer“. Smulki klaidelė...
Neaišku tik, ar šiose parduotuvėse prekiaujama originalia „Apple“ produkcija, ar pigiomis kopijomis. Išvaizda įrenginiai atrodė išties panašūs į originalus, bet pirkti jų amerikiečiai nesusigundė.
Amerikiečiams parašius apie tai tinklaraštyje, komentatoriai puolė ginčytis, ar išties šios parduotuvės veikia nelegaliai. Esą jos gali turėti „Apple“ leidimą prekiauti jos produkcija.
Tačiau kiti komentatoriai pastebėjo, kad tokį leidimą turinčios prekyvietės žymimos specialiu „Apple Premium Reseller“ ženklu. Jų interjerui keliami griežti reikalavimai, kurių parduotuvės Kunminge neatitinka. Be to, „Apple“ viešai skelbia oficialių atstovų sąrašą, kuriame minėtų parduotuvių nėra.