11 05

Vietoj popierinio meniu restorane – QR kodas: įmonėms patogu, bet ar saugu klientams?

Vis daugiau kasdienių procesų persikeliant į skaitmeninę erdvę, QR kodai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi. Nuo meniu restorane iki bilietų į renginius ir greito informacijos pasiekiamumo – šie greito atsako kodai žada patogumą ir efektyvumą. Tačiau su jų augančiu populiarumu kyla ir rimtų klausimų apie saugumą.
QR kodas
QR kodas / Shutterstock nuotr.

Daugelis vartotojų nerimauja, ar tikrai saugu skanuoti QR kodus, nes sukčiai vis dažniau pasinaudoja šia technologija, kad sukurtų pavojingas situacijas, pavyzdžiui, nukreipdami vartotojus į sukčiavimu pagrįstus tinklalapius ar pavogdami asmens duomenis. Kaip rasti pusiausvyrą tarp patogumo ir saugumo, ir kaip apsisaugoti nuo galimų grėsmių?

Universali, plataus pritaikymo priemonė

QR kodai – universali priemonė, turinti daugybę pritaikymo galimybių versle. Jie plačiai paplito restoranuose ir kavinėse, – klientai gali nuskanuoti meniu ir užsisakyti patiekalus nenaudodami popierinių lankstinukų.

QR kodai taip pat naudojami bilietų patikrinimui, renginių informacijos teikimui arba net interaktyvioms programėlėms, leidžiančioms gauti papildomos informacijos.

Shutterstock nuotr./QR kodas
Shutterstock nuotr./QR kodas

Įmonės taip pat naudoja QR kodus, kad nukreiptų vartotojus į specialias akcijas, socialinius tinklus ar svetaines. Dažnai QR kodus galima pamatyti ir ant produktų pakuočių, taip vartotojai gali sužinoti daugiau informacijos apie išsirinktą prekę. QR kodai imti taikyti ir viešojo transporto sektoriuje.

„Susisiekimo paslaugų“ (JUDU) komunikacijos specialistė Eglė Krušinskaitė 15min pasakojo, kad QR kodą įmonė naudoja įvairiose srityse. Pateikia informaciją ir keleiviams, ir teikiamomis paslaugomis bei naujovėmis susidomėjusiems žmonėms. QR kodas naudojamas ir ant autonominio autobuso, ir viešajame transporte komposterių ekranuose, ir įvairiuose stenduose, lankstinukuose.

Asm. archyvas/Autonominis autobusas, QR kodas
Asm. archyvas/Autonominis autobusas, QR kodas

„QR kodas padeda susisteminti informaciją – vienoje nuorodoje, viename kvadratėlyje sutalpiname daug žinių, pavyzdžiui, tiek apie autonominį autobusą, tiek apie tvarkaraščius. Keleivių apklausos rodo, kad žmonės įsitraukia, nebijo skenuoti. QR kodą naudosime ir toliau“, – sakė pašnekovė.

Restoranams, kavinėms QR meniu savanoriškais pagrindais kuriantis platformos „Menulink“ įkūrėjas Ričardas Eičas pastebėjo, kad šia paslauga verslas aktyviai naudojasi.

„Yra sukurta savitarna, galima prisijungti, susikurti meniu, per sistemą jį redaguoti, susikelti nuotraukas, susigeneruoti kodą ir naudotis nemokamai, produktas gyvas“, – kalbėjo R.Eičas.

Asm. archyvas/Menulink platforma
Asm. archyvas/Menulink platforma

Atsiveria naujos galimybės sukčiams

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų