Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vokietijos kariuomenė ieško IT specialistų tarp kompiuterinių žaidimų aistruolių

Kelno mieste vykstančioje kompiuterinių žaidimų parodoje tarp daugybės automobilių gamintojų, programinės įrangos kūrėjų ir inžinerijos universitetų paviljonų atrodo neįprasta pamatyti uniformuotų karių, budinčių prie ryškiai apšviesto Vokietijos ginkluotųjų pajėgų stendo.
Kompiuteriniai žaidimai lavina asmenines savybes
Kompiuteriniai žaidimai / 123RF.com nuotr.

„Gamescom“ mugėje esantis Bundesvero stendas, kuriame įrengtas skrydžių sraigtasparniu imitavimo krėslas ir galima išmėginti itin greito tempo žaidimus, atspindi Vokietijos kariuomenės pastangas pritraukti gerai kompiuteriją išmanančių potencialių karių.

Paviljone su Kibernetinių operacijų centro ženklu raginimas rinktis karinę tarnybą perteikiamas klaviatūrą primenančius logotipu, kurio Vokietijos vėliavos spalvų raidės skelbia: „Bundesvero kibernetinės pajėgos.“

„Ieškome žmonių, besispecializuojančių informacinėse technologijose. Mėgstantys kompiuterius beldžiasi į reikiamas duris“, – naujienų agentūrai AFP sakė kariuomenės ryšių karininkas Nilsas Feldhoffas.

Dešimtys jaunų žaidėjų, aplankiusių šį stendą „Gamescom“ parodoje, stengėsi išbandyti karišką skrydžių imitatorių arba išbandyti savo reakciją, žaisdami dviem žmonėms skirtą žaidimą.

Tačiau kariškiai stengėsi pabrėžti skirtumą tarp kariuomenės tikrovės ir dažnai smurtą vaizduojančių kariškų vaizdo žaidimų.

„Turime aiškią švietėjišką misiją: stengiamės griežtai atskirti virtualius žaidimus nuo tikrovės, aiškindami besidomintiems jaunuoliams, kad tai nėra vaizdo žaidimas“, – sakė N.Feldhoffas.

Jeigu žaidėjas „nori tapti kariu, nes domisi ginklais, tai nėra geras argumentas“, pridūrė kariškis.

Mūšiai internetu

Neįprastu stendo susidomėjęs 19-metis kompiuterijos entuziastas Lucas Heilmannas sakė, kad „atsakė į kelis klausimus apie įvairias programavimo kalbas, tinklus ir duomenų bazes“.

Kariuomenės pradėta plati kampanija pritraukti kompiuterius išmanančių jaunuolių apima virtinę plakatų IT tema. Viename jų pavaizduota uniformuota šviesiaplaukė karė, dirbanti su robotu.

Tai yra dalis iniciatyvos pakeisti visuomenės požiūrį į bundesverą, pastaruoju metu patyrusį daug rūpesčių dėl pasenusios įrangos ir nepakankamo finansavimo. Kariuomenės įvaizdį dar labiau pablogino skandalas dėl ultradešiniųjų pažiūrų karių jos gretose.

Vokietija nuo 2001 metų atsisakė privalomosios karinės tarnybos, todėl dabar kariuomenei tenka imtis aktyvesnio verbavimo.

Tačiau jai sunkiai sekėsi pritraukti IT srities talentų, labai reikalingų galimiems kibernetinio karo veiksmams.

Nors kariuomenės paviljone lankytojų nestigo, kai kurie „Gamescom“ svečiai reiškė skeptišką požiūrį į šią verbavimo kampaniją.

„Kalbant atvirai, savo sritį išmanantys kompiuteriniai įsilaužėliai nėra pakankamai kvaili, kad demonstruotų savo įgūdžius kariškiams šalia... žvalgybos tarnybų“, – sakė 20-metis „Gamescom“ lankytojas Linus Niebuhras.

Jis kalbėjo žvelgdamas į šalimais esantį Vokietijos žvalgybos tarnybos stendą, kur taip pat stengiamasi pritraukti informacinių technologijų gerbėjų. Tarnybos atstovė spaudai sakė, kad taip pat ieškoma „potencialių darbuotojų kovai su dešiniojo sparno ekstremistais ir jų stebėjimui“.

„Skiriame daug dėmesio patikimumui, norui prisiimti atsakomybę ir gebėjimui dirbti komandoje“, – aiškino ji.

Tačiau kiti neatrodė sužavėti.

„Mano žaidėjų karta gina laisvąjį internetą, o kai matai žvalgybos tarnybas, pagalvoji, kad būsi kontroliuojamas“, – sakė 34 metų teisininkas Timas Henrikas Walteris, taip pat nevengiantis prisėsti prie kompiuterinių žaidimų.

„Geriau laikytis atokiai“, – pridūrė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?