Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
01 10 /18:34

VPT nutraukė IT atnaujinimo sutartį su „Novian Systems“, įmonė – tarp nepatikimų tiekėjų

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) nutraukė beveik 5 mln. eurų vertės informacinės sistemos modernizavimo sutartį su investicijų bendrovės „INVL Technology“ valdomos programavimo ir informacinių technologijų (IT) grupės „Novian“ bendrove „Novian Systems“ bei įtraukė ją į nepatikimų tiekėjų sąrašą.
Nešiojamasis kompiuteris „Huawei MateBook X Pro“
Nešiojamasis kompiuteris „Huawei MateBook X Pro“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Sutartis nutraukta praėjusį penktadienį, pranešė VPT. Anot jos, bendrovė padarė ne vieną esminį sutarties dėl Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos („Saulė IS“) modernizavimo pažeidimą, dėl to patirta nuostolių, o darbai numatytu laiku neatlikti.

„Novian Systems“ padarė ne vieną esminį sutarties pažeidimą, dėl to „Saulė IS“ projektas nebuvo laiku įgyvendintas, o tarnyba patyrė ne tik finansinių nuostolių, bet ir nukentėjo visos viešųjų pirkimų sistemos dalyviai, kurie tikėjosi, kad jau nuo 2023 metų turės galimybę vykdyti pirkimus modernizuotoje sistemoje taupant kaštus ir laiką“, – teigiama pranešime.

Tarnybos teigimu, nauja sistema turėjo būti sukurta 2023 metais.

„2023-iaisiais dienos šviesą turėjusi išvysti modernizuota informacinė sistema dėl paslaugų teikėjo paslaugų teikimo vėlavimo jos taip ir neišvydo – projekto ateitis buvo užstrigusi teisiniuose ginčuose“, – nurodė VPT.

Nuo sausio 10 dienos „Novian Systems“ įtraukta į nepatikimų tiekėjų sąrašą.

4,9 mln. eurų vertės VPT ir „Novian Systems“ sutartis pasirašyta 2021-ųjų gegužę, ji turėjo galioti iki 2028 metų rugpjūčio. Įmonė dirbo kartu su Ukrainos įmone „uStudio“.

VPT sutartį nutraukė pernai rugsėjį, tačiau dėl ginčų teismuose jos sprendimas įsigaliojo tik sausio pradžioje.

Tarnybos vadovo Dariaus Vedricko teigimu, nutraukus sutartį šiemet bus sudėliota informacinės sistemos modernizavimo vizija ir numatyta, kaip ją įgyvendinti.

Komentuoja „Novian Systems“ generalinis direktorius Tomas Vitkus:

Siekiame kurti klientų poreikius atitinkančius kokybiškus ir modernius sprendimus.

Šio tikslo siekėme ir „Saulės“ informacinės sistemos kūrimo projekte, tačiau dėl perkančiosios organizacijos pasirinkto projekto valdymo būdo, kai sistema buvo kuriama palaipsniui ir lygiagrečiai plėtojant atskirus projekto etapus, taip pat projekto vykdymo eigoje papildomai detalizuojant perkančiosios organizacijos poreikius, paaiškėjo, jog iš esmės išaugo paslaugų teikimo apimtys.

Nepaisant to, kad ne kartą inicijavome sutarties apimčių, prioritetų ir terminų peržiūrėjimą atsižvelgiant į realius projekto poreikius ir kaštus, perkančioji organizacija šiuo klausimu nebendradarbiavo. Apmaudu, kad reguliatoriaus vaidmenį rinkoje atliekanti institucija pasirinko šį kelią.

Siekdami išspręsti susidariusią situaciją ir rasti sprendimą, kaip suvaldyti projekto apimtis ir terminus, dar 2023 m. birželį kreipėmės į teismą. Taip pat, suprasdami projekto svarbą ir nepaisydami ženkliai išaugusių projekto apimčių, iki šių metų sausio 7 dienos, kai savo ruožtu dėl kitos pusės esminio pažeidimo nutraukėme šią sutartį, tęsėme jo darbus.

Pabrėžiame, kad su perkančiosios organizacijos pozicija dėl esminių sutarties pažeidimų bei sprendimu dėl bendrovės įtraukimo į nepatikimų tiekėjų sąrašą nesutinkame.

Tenka apgailestauti, kad situacijoje, kurią lėmė abiejų šalių dalyvavimas, nepaisant mūsų siekio bendradarbiauti ir ieškoti būdų išspręsti susidariusią situaciją, perkančioji organizacija, būdama ir rinkos reguliatorius, pasirinko sankcijų ir tiekėjo baudimo, o ne konstruktyvios išeities ir projekto įgyvendinimo kelią, tuo taip pat darydama įmonei žalą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos