Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) civilinės aviacijos veiklos klausimų vyresnioji patarėja Margarita Paulauskienė anksčiau BNS sakė, kad „U-Space“ zona ateityje leis valdyti dronų skrydžius, be to, jie galėtų teikti maisto pristatymo, pašto ir kitas paslaugas.
„Ateity mes galvojam, kad dronai galės pristatyti visokias picas, kolas ir paštus, siuntinius. Ateities sistema ir numato, kad dronas, kurį galėsim matyti ekrane, kuris turės visus reikiamus leidimus, kad jis galės pakilti iš nustatytos vietos, kažką nugabenti iki tam tikro adreso, visą tą jo skrydį stebės žmogus ir tiesiog vyks judėjimas“, – aiškino M.Paulauskienė.
Jos teigimu, dar reikės sukurti programinę įrangą leidimų išdavimui ir dronų stebėjimui kelyje.
Anot M.Paulauskienės, dronų skrydžiams valdyti, be „U-Space“, įteisinamos dar trys zonos: visiškai draudžiančios skrydžius, ribojančius dronų skraidymo aukštį ar jų masę ir specialiosios veiklos zonos, skirtos dronų kūrėjams.
Vyriausybės nutarimu LTSA suteikta papildomų funkcijų, kurių tapusi akcine bendrove nebegali atlikti „Oro navigacija“.
„Oro navigacija“ birželį pranešė pasirašiusi 2,5 mln. eurų vertės sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“ – ji iki 2024 metų vasaros įdiegs „U-Space“ sistemą – mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių naudotojams, kurioje bus teikiama skrydžių patvirtinimo, eismo, bendra informacija ir kitos paslaugos.
Transporto kompetencijų agentūros duomenimis, sausį Lietuvoje buvo 3,9 tūkst. bepiločių orlaivių naudotojų. Balandį Lietuvoje buvo 2,9 tūkst. nuotolinių pilotų, išsilaikiusių egzaminus ir gavusių kvalifikacijos pažymėjimus.