Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„YouTube“ rinkodara: tai, ką svarbu žinoti

Naujausia statistika apie internetinius video filmukus ir „YouTube“ puslapį stulbina. Tyrimų bendrovė „Nielsen“ pranešė, jog per 2011-ųjų gegužę vien JAV vartotojai „YouTube“ peržiūrėjo 15 milijardų filmukų.
„Youtube“
„Youtube“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Prieš išleidžiant visus savo rinkodaros litus „YouTube“ reklamai, apsvarstykite ir dar vieną faktą. Kiekvieną minutę yra įkeliama 35 filmukų valandos. Kol perskaitysite šį straipsnį, „YouTube“ atsiras filmukų 2–3 savaitėms į priekį.

Kitaip tariant, konkurencija čia yra milžiniška. Tad jums praverstų suprasti keletą svarbių dalykų.

Turinys turi būti vertingas

Vienas pirmųjų dalykų, kurį būtina įsisavinti yra tas, kad žavesį kelia vaizdo įrašai turintys neabejotiną vertę vartotojams. Tokia vertė atsiranda trimis atvejais:

Bendrovės dažnai siekia sukurti virusinį (angl. viral) filmuką, kurį per kelias dienas peržiūrėtų tūkstančiai žmonių (pvz., kaip jau minėta „Vytauto“ reklama). Tokį vaizdo įrašą trokšta sukurti kiekviena bendrovė.

Neišsikelkite tokio tikslo. Jei pasiseka, vaizdo įrašas iš tikrųjų plinta kaip virusas, bet „laimingas atsitiktinumas“ nėra gera strategija. Tinkamas tikslas yra nuolatinė įkvepiančių, suteikiančių pramogą, pamokančių vaizdo įrašų pasiūla.

Kurkite trumpus vaizdo įrašus

Antras dalykas – trumpi vaizdo įrašai yra populiariausi. Nepaisant svetainės šūkio: „Garsinkite save transliuodami“, vaizdo įrašų portalas „YouTube“ nėra transliavimo priemonė.

2010 metų rugsėjo mėnesį bendrovė „Visible Measures“ išnagrinėjo septynis milijardus peržiūrų. Per jas žmonės pamatė daugiau kaip 40 mln. trumpų (iki 5 minučių) vaizdo įrašų. Jie nustatė, kad 19,4 proc. žiūrovų išjungia vaizdo įrašą per pirmas dešimt sekundžių. Po šešiasdešimties sekundžių jau nustoja žiūrėję net 44 proc.

Jūsų vaizdo įrašas turėtų prasidėti greitai, nes per pirmas dešimt sekundžių žmonės ir nusprendžia, ar sustabdyti filmuką, ar toliau jį žiūrėti. Jei per šį laiką žiūrovų nesužavėsite, to nepadarysite niekada.

Todėl nekurkite vaizdo įrašų, kuriuose veiksmas rutuliojasi lėtai, o įdomu pasidaro maždaug po minutės – iki tos akimirkos dauguma žmonių bus nustoję žiūrėti. O to jūs nenorite!

Dalinkitės, dalinkitės, dalinkitės!

Tarkime, kad sukūrėte trumpo formato ir vieną iš trijų galimybių atitinkantį vaizdo įrašą. Kitas žingsnis yra atlikti tris užduotis, kad sužavėtumėte žmones, t.y. padėti žmonėms atrasti jūsų darbą.

Reikšminiai žodžiai. Tinkamai parinkti reikšminiai žodžiai gali padėti jūsų vaizdo įrašui pasiekti susidomėjusius vartotojus. Išsiaiškinkite, kokie žodžiai pavadinime naudojami panašiais atvejais.

Pavadinimas, aprašymas ir žymos. Kai sugalvosite reikšminius žodžius, pasistenkite, kad jie atsirastų jūsų vaizdo įrašo pavadinime, aprašyme ir žymose (angl. tags). Tai padės žmonėms pamatyti jūsų įrašą tarp paieškos rezultatų ir „Susijusių vaizdo įrašų“.

Miniatūros. Kai „YouTube“ svetainė apdoros jūsų vaizdo įrašą, ji sukurs tris pavyzdines vaizdo miniatūras. Rinkitės atidžiai, t.y. tą, kuri vartotojus sudomintų labiausiai. Žinoma, ji turi būti susijusi su jūsų sukurtu filmuku (jokios erotikos!).

Šaltinis: Guy Kawasakio knyga „Žavesys“ (2011 m.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos