Žaidimą „Streets of Cyberworld“ kuriantys lietuviai: ateitis jau atėjo

Kęstutis Samsonas ir Martynas Valikonis žada nustebinti ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio fantastikos mėgėjus. Žinomi Lietuvos dailininkai jiems padeda kurti kortų žaidimą, kuris bus pasiūlytas ir stalo žaidimų mėgėjams, ir kompiuterinių žaidimų fanatams.
Martynas Valikonis ir Kęstutis Samsonas
Martynas Valikonis ir Kęstutis Samsonas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuva gali didžiuotis pasaulyje gerai žinomais žaidimais mobiliesiems telefonams. Martynas ir Kęstutis tikisi pralaužti ledus personaliniams kompiuteriams skirtų žaidimų rinkoje. Savo seną idėją įgyvendinantys draugai kuria ateities technologijų pasaulį.

– Kaip kilo mintis kurti žaidimą?

K.S. Su žaidimų industrija nesame susiję. Nebent kaip žaidėjai. Idėja sukurti žaidimą priklauso Martynui.

Žaidimo „Streets of Cyberwold“ iliustracijos
Žaidimo „Streets of Cyberworld“ iliustracijos

M.V. Visada domėjausi fantastika. Turiu vyresnį brolį, kuris Kaune su Rolandu Maskoliūnu ėmėsi organizuoti „Lituanicon“ fantastikos festivalius. Buvo laikas, kai tik žaisdavome. Dabar atėjo laikas, kai žaidimą nusprendėme sukurti patys.

– Kuo jūs užsiimate be žaidimo kūrimo?

M.V. Kęstutis organizuoja mokymus odontologams. Aš šiuo metu esu bedarbis, bet kartais tenka filmuoti ar montuoti filmus. Anksčiau vaikų darželiuose dirbau fotografu. Tas darbas man labai atsibodo. Nusprendžiau, kad reikia koncentruotis į kitus dalykus. Abu gyvename Kaune.

– Kodėl kortų žaidimas?

K.S. Kortų žaidimą kurti pasirinkome dėl labai pragmatiškos priežasties – jį pigiau išleisti. Taip pat atsiranda pasirinkimas daryti ir skaitmeninę, ir stalo žaidimo versijas. Jei pinigų kompiuteriniam žaidimui gauti bus sunkiau, tai stalo žaidimą išsileisti savo lėšomis nekils didelės problemos.

Žaidimo „Streets of Cyberwold“ iliustracijos
Žaidimo „Streets of Cyberwold“ bandymai

– Ar brangu kurti tokį žaidimą?

K.S. Kuo geriau nori padaryti žaidimą, tuo daugiau pinigų tenka investuoti. Esame dažnai giriami už kortų iliustracijas ir tikrai džiaugiamės čia nepataupę. Panašiai su programavimu. Kiek svarbu, kad tai darytų profesionalai? Nes visada galima paprašyti studentų, kurie nebūtinai žinos, ką daro, paliks daug klaidų. Tas pats su reklama. Ar pakanka žinutės ant savo „Facebook“ sienos, ar nori didesnio žinomumo, už kurį teks mokėti?

Kiekvieną kartą sau uždavinėji šiuos klausimus, o investuojama suma auga. Pradžioje turime investuoti savo pinigus.

– Bet tikitės, kad jie grįš?

K.S. Šiuo metu negalvojame, kiek pavyks uždirbti. Dabar svarbiau pabaigti žaidimą ir padaryti, kad jis būtų kiek galima geresnis.

– Kokia žaidimo mechanika?

K.S. Tai kortų žaidimas, kurio tikslas nugalėti oponentą. Didžiausias dėmesys bus skirtas žaidimui vienas prieš vieną. Taip pat bus galimybė žaisti du prieš du. Mes koncentruojamės ne tik į žaidimo mechaniką, bet ir į istoriją, pasakojimą, konstruojame pasaulį.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kęstutis Samsonas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kęstutis Samsonas

Prie žaidimo kūrimo prisideda nemažai žmonių iš Lietuvos fantastų bendruomenės. Daug ką daro žmonės už dyką arba taikydami dideles nuolaidas. Tai mums labai padėjo.

Šiuo metu populiariausias kortų žaidimas internete „Heartstone“. Mūsų žaidimo mechanika yra sudėtingesnė. „Heartstone“ taisykles galima išmokti per 2 minutes, o „Street of cyberworlds“ taisykles mokytis reikės 15 minučių.

Mūsų žaidime bus labai svarbi kortų sąveika. Viską lems, kaip bus sukonstruota kaladė. Mes taikom į labiau patyrusį žaidėją.

– Nebijote, kad sudėtingesnį žaidimą parduoti bus sunku? Nekilo mintis ieškoti gerbėjų palaikymo jį kuriant?

K.S. Mes pasirinkome kol kas neiti sutelktinio finansavimo keliu ir ieškoti leidėjo. Jeigu sudegsi pradėjęs nuo „kickstarterio“, tai šią dėmę nešiosiesi visą gyvenimą.

M.V. Dabar sutelktinio finansavimo kokybė labai užkilusi. Ten eina žinomi žaidimų kūrėjai ir tai daro ne todėl, kad reikia pinigų, o todėl, kad tai gera reklaminė platforma.

– Ar negalvojate, kad žaidimų industrija apipinta iliuzijomis apie greitą sėkmę ir didelius pinigus?

M.V. Neturime daug iliuzijų, nes suprantame, kad konkurencija labai didelė. Be to, netikėtos žaidimų sėkmės istorijos dažnai susijusios su programuotojais, kurie gali patys kurti nesudėtingos grafikos žaidimus, o jie gali netikėtai išpopuliarėti. Šiuo atveju tokių žmonių pagrindinis resursas yra jų laikas. Mes patys nemokame nei piešti, nei programuoti.

– Ar šis žaidimas pasirodys ir lietuvių kalba?

Žaidimo „Streets of Cyberwold“ iliustracijos
Žaidimo „Streets of Cyberwold“ iliustracijos

K.S. Šis žaidimas išeis tik anglų kalba. Išversti jį nebūtų labai sunku, bet mes nesiorientuojame į Lietuvos rinką. Puikiai suprantame, kad daugumą žaidimų kūrėjų labiausiai domina JAV rinka. Tai buvome numatę labai seniai. Pasaulio aprašymai yra kuriami anglų kalba.

Be to, mes patys pripratę žaisti žaidimus anglų kalba. Net terminus būtų neįprasta ir sudėtinga versti į lietuvių kalbą.

– Kas, be jūsų, kuria šį žaidimą?

M.V. Mums rašo Andrius Guzaitis. Piešia Eglė Zioma, Gintas Galvanauskas ir Justinas Krasuckas. Eglė iliustracijas yra piešusi Andriaus Tapino knygoms. Gintas daugiausia dirba užsienio užsakovams. Tai vienas stipriausių šios srities profesionalų Lietuvoje. Mes džiaugiamės, kad jis mumis patikėjo.

– Kada žaidimą bus galima išbandyti?

M.V. Mes labai tikimės iki žaidimų festivalio „Game On“ spėti padaryti bandomąją žaidimo versiją. Mes matome, kad „Cyberpunk“ tema šiuo metu sparčiai populiarėja. Tai susiję su Lenkijos studijos „CD Project Red“ kuriamu žaidimu „Cyberpunk“. Tai tie patys žmonės, sukūrę „Witcher“ seriją.

– Leidėjo jums reikia ir dėl rinkodaros kanalų?

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Martynas Valikonis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Martynas Valikonis

M.V. Šiais laikais reklama gali būti net svarbesnė nei pats žaidimas. Yra labai įdomių žaidimų, apie kuriuos plačioji publika niekada nesužino. „Steam“ platforma yra tokia didžiulė jūra, kurios visos peržiūrėti tiesiog neįmanoma.

– Koks bus žaidimo pasaulis?

M.V. Kai pradėjome žaidimą ir ėmėme kurti jo pasaulį, supratome, kad virtuali ir papildyta realybė, autonominiai automobiliai, implantai ir kitos technologijos nebėra ateities dalykas. Šūkis „Ateitis yra dabar“ tampa tiesa.

Žaidimo „Streets of Cyberwold“ iliustracijos
Žaidimo „Streets of Cyberworld“ iliustracijos

Tas pats su politika. Mūsų žaidime yra elitistų grupė, kuri galvoja, kad balsuoti reikia tik mažam procentui žmonių. „Brexit“ ir Donaldo Trumpo atvejai šias diskusijas perkėlė į realybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis