★★★★☆ /Žaidimo „Greedventory“ apžvalga: dar vienas hitas, sukurtas Ukrainoje?

Šiais laikais išleisti žaidimą, skirtą išskirtinai asmeniniams kompiuteriams – gana drąsus žingsnis. Ypatingai tuo atveju, jei šio žaidimo kertinė mechanika visiškai nepasiduoda perkėlimui į konsoles bei yra iš esmės pritaikyta būtent pelei ir klaviatūrai. Nepaisant to, ukrainiečių „indie“ žaidimų kūrėjų studija „Black Tower Basement“ nusprendė sukurti būtent tokį žaidimą ir todėl platformos „Steam“ naudotojai jau dabar gali mėgautis naujuoju „Greedventory“.
„Greedventory“
„Greedventory“ / K.Pečiulevičiaus nuotr.

Ukraina, kaip žinia, savo kuriamų žaidimų kokybe nė per žingsnį neatsilieka nuo kitų Europos ar net užjūrio kūrėjų. „GSC Game World“ mums padovanojo ypač populiarius ir kokybiškus „S.T.A.L.K.E.R.“ žaidimus, „Frogwares“ sėkmingai kuria neabejotinai geriausius rinkoje žaidimus apie garsųjį detektyvą Šerloką Holmsą, o dabar prie šių grandų tikrai galime priskirti ir „Black Tower Basement“, kurių žaidimo biudžetas gal ir nėra toks didelis, tačiau kokybe jis tikrai nenusileidžia kitiems žaidimams.

Vienas unikaliausių žaismo modelių

Grįžtant prie jau minėtos kertinės žaidimo mechanikos, unikalus žaismas yra būtent tas aspektas, kuris pirmiausia krenta į akis įsijungus „Greedventory“. Personažą čia judinsime įprastais, kiekvieno žaidėjo klaviatūroje labiausia nutrintais WASD klavišais, tačiau kova vyks spaudinėjant ant įvairių objektų pele. Paspaudę ant priešų juos atakuosime, o paspaudę ten, kur nusės jų ginklas atakos metu, ją blokuosime.

Kur spausti norint blokuoti smūgį parodys patogus indikatorius, kurio vieta keisis priklausomai nuo priešo, o paspaudę ant jo idealiausiu momentu – pateksime į sulėtinto laiko režimą ir galėsime priešams padaryti daugiau žalos. Taip pat viską apsunkina priešų mėtomi daiktai, kurie arba sužeis, arba gydys. Šiuos daiktus reikia atidžiai stebėti ir naudingus nukreipti į save o žalingus – atgal į priešus, kol tuo pat metu būsime puolami dar ir įprastais būdais.

Jei skamba sudėtingai, taip iš tikro nėra, viskas yra labai aiškiai ir tvarkingai žaidėjui išaiškinama grafikos ir vartotojo sąsajos pagalba, todėl visada žinosime, ką reikia daryti. Ar pavyks pakankamai greitai sureaguoti? Čia jau kitas klausimas, tačiau nesėkmės visada įvyks tik dėl mūsų pačių, o ne dėl žaidimo kaltės.

K.Pečiulevičiaus nuotr./„Greedventory“
K.Pečiulevičiaus nuotr./„Greedventory“

Tiesą sakant, mėtomų daiktų atmušinėjimo mechanika yra vienas smagiausių žaismo aspektų. Ji priverčia išmokti tarsi naują reakcijos bei rankų miklumo reikalaujantį triuką, panašiai, lyg mokytumėmės žongliruoti ar žaisti stalo futbolą.

Iš pradžių bus neabejotinai sunku, bet greitai įgusime ir tada mušinėti bombas ant priešų, o gydomuosius kokteilius ant savęs, bus kaip niekada smagu. Ši mechanika taip pat įcementuoja žaidimo pritaikomumą tik asmeniniams kompiuteriams. Jei kitas mechanikas ir būtų galima nesunkiai pritaikyti pulteliui, šitą – vargu, taip ji tikrai prarastų savo žavesį.

Kova dėl vietos inventoriuje

Landžiodami po klaustrofobiškas žaidimo aplinkas surasime laužavietes, kur bus galima pasikelti veikėjo lygį ir duomenis. Įdomu tai, kad šiame žaidime tą daryti bus galima išleidžiant ne atskirus patirties taškus, o tiesiog pagrindinę žaidimo valiutą, kurią naudosime ir visiems kitiems įprastiems dalykams. Tai priverčia pagalvoti, ar geriau sustiprinti veikėją, ar nusipirkti vartojamų resursų bei daiktų.

VIDEO: Greedventory - dar vienas hitas iš Ukrainos?

Pirkti daiktų visgi dažnai nesinorės, nes daug aprangos bei ginklų rasime aplinkoje, ar pas nukautus priešus. Inventoriaus vartotojo sąsaja yra labai patogi ir aiški. Pasirinkę daiktą, iš karto matysime jo ypatybes ir papildomus efektus bei galėsime palyginti su tuo, ką jau turime apsirengę.

Inventorius čia labiau primins „Resident Evil 4“ nei „Diablo 4“, nes kiekvienas daiktas užims skirtingą kiekį vietos. Tai pasiūlys dar vieną krislelį žaismo, nes reikės stengtis vertingus daiktus optimaliai susidėlioti, siekiant juos išsaugoti juodai dienai ar nunešti iki pirklio ir parduoti.

Naudojant daiktus jie dėvėsis, o galutinai susidėvėję arba sulūš, arba bus sustiprinami. Žaidžiant sekti daiktų nusidėvėjimą bus tikrai ne prioritetas, todėl kartais tiesiog iš niekur nieko gausime malonią staigmeną pamatę, kad pakilo vieno ar kito daikto lygis. Vis dėlto jeigu kažkoks daiktas jums labai patinka, galite sumokėti pinigų keistai antropomorfinei skryniai ir padaryti jį amžiną bei nesidėvintį!

K.Pečiulevičiaus nuotr./„Greedventory“
K.Pečiulevičiaus nuotr./„Greedventory“

Tenka pripažinti, kad tai išties labai sveikintina mechanika, kurią tikrai būtų patartina nukopijuoti ir kitiems panašiems žaidimams.

Kita vertus, padarius daiktą nebenusidėvintį, nebebus galimybės pakelti ir jo lygį, taigi prieš atliekant šią procedūrą verta strategiškai apsvarstyti, ar tą daryti jau dabar, ar dar palaukti.

Vizualiai makabriškas

Vertas pagyrų yra ir žaidimo vizualinis apipavidalinimas. Animacija galbūt ir nėra pati įspūdingiausia, kokią yra tekę matyti tokio stiliaus žaidimuose, tačiau ji puikiai atlieka savo darbą ir bloga jos pavadinti niekaip nebūtų galima. Priešai, aplinkos bei pagrindinio veikėjo vilkimi drabužiai bei daiktai atvaizduoti detaliai ir išlaikant unikalų makabrišką stilių.

Pikselių grafika yra estetiškai sukombinuojama su realistiškais šviesos efektais ir efektyviai kuria tiek retro, tiek ir modernaus žaidimo įspūdį. Aplinkos, kaip ir priešai, yra gan eklektiškos ir neretai unikalios. Pavyzdžiui, vienas iš žaidimų lygių bus milžiniškos žuvies viduriuose įrengtas kalėjimas – turbūt pripažinsite, kad to dar neteko matyti.

Labai sudėtingas

Rekomenduojant šį žaidimą reikalingas ir šioks toks perspėjimas: „Greedventory“ yra sunkus. Tiesą sakant jis yra toks sunkus, kad turint plaukus galima juos ir išsirauti. Žaidime yra vietų, kur galima pagalvoti, kad dalykai, kurie vyksta yra tiesiog nesąžiningi žaidėjo atžvilgiu. Tačiau tai tik iliuzija ir žaidimo dizaino ypatybė – nepasiduodant visada galima įveikti kiekvieną iššūkį ir tokios vargais negalais išplėštos pergalės atneš tik dar daugiau džiaugsmo.

Kita vertus tiems, kas didelių iššūkių nemėgsta ar neturi jiems laiko, nusisukti nuo žaidimo nevertėtų. „Greedventory“ pasiūlo ir lengvesnį režimą, kuris yra vis tiek smagus, pareikalauja užtektinai pastangų ir yra geras variantas kiekvienam.

K.Pečiulevičiaus nuotr./„Greedventory“
K.Pečiulevičiaus nuotr./„Greedventory“

Pasunkintas režimas taip pat yra, tačiau mes jo ilgai nebandėme, nes vertiname savo sveiką protą. Tikriausiai net ir patys kūrėjai tokį sprendimą suprastų ir jam pritartų. Tačiau žaidėjams, kurie atsipalaidavimui, gerdami rytinę kavą, įsijungia pasižaisti „Dark Souls“ – prašom, režimas jums.

Taigi, jei nebijote iššūkių bei norite kažko, kas tikrai nustebins ir nudžiugins, o „Steam“ platforma jums yra po ranka, galite jau dabar pat ramia širdimi ją įsijungti ir nusipirkti šį žaidimą. Jis viso labo kainuoja tik 20 eurų ir pasiūlo apie trylika valandų žaismo. Nusipirkę jį ne tik padarysite paslaugą sau, bet ir paremsite to vertą žaidimų studiją iš Ukrainos.

Kompiuterinis žaidimas „Greedventory“ buvo išleistas šių metų gegužės 17 d. ir yra skirtas išskirtinai asmeniniams kompiuteriams. Žaidimas pasiekiamas platformoje „Steam“. Žaidimo kodą apžvalgai suteikė jo leidėjas „Nordcurrent Labs“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis