Praėjus 117 metų nuo pirmosios „Goodyear“ padangos, bendrovė pristatė savo ateities padangos viziją, kuri radikaliai skiriasi nuo įprastų padangų – tai sferos formos padanga.
„Goodyear“ pirmą kartą parodė savo naujausią koncepcinę padangą „Eagle-360“ Ženevos tarptautinėje automobilių parodoje. Sferinė, 3D būdu spausdinta padanga atskleidžia „Goodyear“ ateities viziją ir įkūnija ilgalaikį ateities sprendimą, kai autonominių automobilių padangų paklausa taps kasdienybe.
Iki 2035 metų visame pasaulyje bus parduota 85 milijonai transporto priemonių, galinčių važiuoti autonomiškai.
Pasak neseniai atlikto „Navigant Research“ tyrimo, iki 2035 metų visame pasaulyje bus parduota 85 milijonų transporto priemonių, galinčių važiuoti autonomiškai. Be to, „J.D. Power“ 2015 metų „U.S. Tech Choice Study“ tyrimo ataskaitoje teigiama, kad vartotojams didžiausią susirūpinimą kelia autonominių automobilių saugumas.
„Nuolat mažinant vairuotojo sąveikos ir įsikišimo poreikį savavaldžiuose automobiliuose, padangoms kaip tiesioginei sąsajai su kelio danga teks dar svarbesnis vaidmuo“, – teigė „Goodyear“ vyr. viceprezidentas ir techninis direktorius Josephas Zekoskis. – „Goodyear“ koncepcinių padangų vaidmuo ateityje bus dvejopas – jos bus kūrybinis pagrindas, padėsiantis išplėsti tradicinio mąstymo ribas, ir bandomasis modelis kuriant naujos kartos technologijas.“
Sferos forma teikia neįtikėtiną manevringumą ir saugą
Unikali „Goodyear Eagle-360“ padangos forma gali tiek padidinti saugą ir manevringumą, kad šios svarbios savybės atitiks važiavimo autonominiais automobiliais reikalavimus. Sferinė padangos forma yra nepaprastai svarbi siekiant užtikrinti maksimalų manevringumą. Daugiakryptės padangos juda visomis kryptimis, taip didindamos keleivių saugą. Įdiegus aktyviąsias technologijas, padanga gali judėti taip, kad sumažėtų galimi pavojai, pavyzdžiui, slydimas plikledžiu arba netikėtos kliūtys, taigi padanga padeda keliauti saugiai.
Be to, „Goodyear Eagle-360“ padangos sferinė forma užtikrina sklandų ir komfortišką važiavimą, nes gali judėti į šonus. Tai padeda automobiliui įveikti atsiradusią kliūtį nekeičiant judėjimo krypties.
Galiausiai tai, kad važiuojant su tokiomis padangomis įmanoma daryti 360 laipsnių posūkius, leis įveikti ateityje tikėtinus automobilio pastatymo sunkumus, nes, norint pastatyti automobilį su sferinėmis padangomis į stovėjimo vietą, reikės mažiau erdvės. Kadangi viešos stovėjimo aikštelės bus tokios pat reikalingos, ši padangų savybė galėtų gerokai padidinti viešųjų stovėjimo aikštelių talpą nedidinant jų ploto.
Padangas prie automobilio tvirtai laiko magnetiniai laukai, panašiai kaip veikia traukiniai su magnetine pagalve.
Jungtis su kėbulu – magnetinė levitacija
„Goodyear Eagle-360“ koncepcinės padangos jungtis su automobilio kėbulu pagrįsta magnetine levitacija. Padangas prie automobilio tvirtai laiko magnetiniai laukai, panašiai kaip veikia traukiniai su magnetine pagalve, o tai padidina keleivių komfortą ir sumažina triukšmą.
„Nors ši padanga – koncepcinė, tai yra vienas iš geriausių „Goodyear“ inovatyvumo pavyzdžių, kaip galima spręsti ateities vairuotojų poreikius. Neseniai mūsų atliktas tyrimas parodė, kad jauni vairuotojai tikisi, jog ateityje bus važinėjama išmaniais ir tvariais automobiliais, o svarbiausiais rodikliais jie įvardija patikimumą ir saugą. Tikime, kad „Eagle-360“ koncepcinė padanga galėtų tapti saugiu ir tvariu sprendimu mūsų klientams – galutiniams vartotojams, kurie ateityje tikriausiai vairuos ar važinės autonomiškais automobiliais“, – teigė „Goodyear“ EMEA prezidentas Jeanas-Claude'as Kihnas. – Taip pat viliamės, kad ši padanga bus įkvėpimo šaltinis automobilių pramonės atstovams.“
Jutikliai užtikrina jungiamumą su automobiliu ir padidina saugą
„Goodyear“ mano, kad važiavimo autonomiškomis transporto priemonėmis sąlygas optimizuos jungiamumas, sudarytas iš trijų funkcijų. Pirma, „Eagle-360“ koncepcinėje padangoje esantys jutikliai registruoja kelio sąlygas, įskaitant oro ir kelio paviršiaus sąlygas, ir perduoda šią informaciją automobiliui, taip pat kitoms transporto priemonėms, kad būtų važiuojama saugiai. Antra, panaudodami „Goodyear“ protektoriaus dėvėjimosi ir slėgio stebėjimo technologijas, „Eagle-360“ padangos jutikliai registruoja ir reguliuoja padangos dėvėjimąsi, turint tikslą padidinti ridą. Trečia, protektorius gaminamas 3D spausdintuvu, todėl kiekviena padanga pritaikoma regiono, kuriame gyvena vairuotojas, sąlygoms.
„Eagle-360“ dizaino elementai liudija biomimikriją – gamtos imitavimo principą.
Biomimikrija – įkvėpta gamtos
„Eagle-360“ dizaino elementai liudija biomimikriją – gamtos imitavimo principą, kurį „Goodyear“ dažnai naudoja modeliuojamiems gaminiams. Protektoriaus raštas primena smegenis ar koralus, o daugiakrypčiai blokai ir grioveliai padeda užtikrinti saugų sąlyčio plotą. Griovelio dugne – į natūralią jūros kempinę panašūs elementai, kurie sustandėja išdžiūvę ir suminkštėja sušlapę, taip užtikrindami reikiamas savybes važiuojant ir atsparumą slydimui vandens sluoksniu. Tokia tekstūra taip pat sugeria ant kelio esantį vandenį ir pašalina jį iš padangos pėdsako veikiant išcentrinei jėgai – taip išvengiama slydimo vandens sluoksniu pavojaus.