„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Žodyno demografija: kokius žodžius „Facebook“ dažniausiai vartoja moterys ir vyrai?

Žodžių, kuriuos socialiniame tinkle „Facebook“ dažniausiai vartoja vyrai ir moterys, debesys gerokai skiriasi.
„Facebook“
„Facebook“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pensilvanijos universiteto Pozityviosios psichologijos centro mokslininkai inicijavo tyrimą, kuriame savanoriškai sutiko dalyvauti net 75 tūkst. „Facebook“ vartotojų. Tyrimo metu siekta apibrėžti socialinio tinklo narių žodyno demografiją, atsižvelgiant į jų lytį, amžių ir kitus kintamuosius.

Paaiškėjo, kad moterys socialiniame tinkle dažniausiai plepa apie vizitus po parduotuves ir šukuosenas, o vyrai – apie sportą, video žaidimus ir karą.

Minėto tyrimų centro mokslininkai išanalizavo 700 mln. žodžių, frazių ir temų iš 75 tūkst. savanorių profilių. Tyrėjai mėgino surasti esminius, dažniausiai vartojamus žodžius, kuriuos vartoja vyrai ir vartoja moterys, jauni ir vyresnio amžiaus „Facebook“ vartotojai, ekstravertai ir intravertai.

Mokslininkai mėgino išsiaiškinti žodžius, pagal kurių vartojimo dažnumą būtų galima spręsti, kas konkretų žodį vartoja – vyras ar moteris, jaunuolis ar brandaus amžiaus žmogus, ekstravertas ar intravertas ir pan. Paaiškėjo, kad tyrimo rezultatai – gana stereotipiški.

Tačiau tyrimo autoriai pateikė ir daugiau įžvalgų:

moterys dažniau vartoja emocinius žodžius (pvz., patiko, sujaudinta), dažniausiai pasisakydamos pirmuoju asmeniu. Kur kas dažniau moterys bendrauja ir apie meilę;

vyrai it apsėsti vartoja žodelį „mano“, kai rašo apie merginą ar žmoną. Moterys, aptarinėdamos savo vaikinus ir vyrus, žodelį „mano“ vartoja gerokai rečiau, bet dažniau naudoja įvardžius „jos“ arba „nuostabus, nepaprastas“, kai nori pabrėžti kitų asmenų svarbą; neatmestinas variantas, kad moterys paprasčiausiai dažniau kalba apie kitų vaikinus ir vyrus;

vyrai vartoja daugiau keiksmažodžių ir mini konkrečių daiktų pavadinimus (pvz., „Xbox“);

Tyrėjai pamėgino rasti ir dažniausiai vartojamus žodžius pagal amžiaus grupes. Paaiškėjo, kad jaunuoliai dažniausiai bendrauja apie mokyklą (ir neretai bjauroja savo pareiškimus keiksmais), o į trečią dešimtį įkopę „Facebook“ vartotojai dažniau bendrauja apie darbą, alų ir vestuves. Vyresni žmonės dažniausiai dalijasi įspūdžiais apie savo vaikus ir šeimos reikalus.

Bene geriausiai vyrų, moterų, paauglių, vidutinio amžiaus žmonių, ekstravertų, intravertų, į neurotizmą linkusių asmenų ir emociškai stabilių žmonių žodyno tendencijas „Facebook“ tinkle iliustruoja vadinamieji „žodžių debesys“, kuriuos galite pamatyti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“