Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Verslo plėtrą skatina ir mobiliosios programėlės

Programėlių mobiliesiems įrenginiams rinka sparčiai plečiasi. Ją skatina ne tik tobulėjančios technologijos, nuolat augantys išmaniųjų įrenginių pardavimai, bet ir įvairių kompanijų iniciatyva organizuojami renginiai ir kuriamos platformos, leidžiančios patogiau įgyvendinti sumanymus.
Pinigai
Pinigai / Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr.

Lapkričio 9–11 dienomis jau antrąjį kartą vyksiančiose tarptautinėse programėlių dirbtuvėse „App Camp“ renginio partnerė „Samsung“ dėmesį skirs sumanymų, skirtų palengvinti vartotojų gyvenimą, rėmimui.

Programėlės – įrankis ir didžiosioms šalies įmonėms

Programėlių (aplikacijų) kūrimas – ne tik pradedančiųjų verslininkų ar jaunų, kūrybingų žmonių užsiėmimas. Vis dažniau jas į savo verslą integruoja ir šalies didžiosios kompanijos ar valstybinės įstaigos (Vilniaus miesto savivaldybė, Vilniaus turizmo informacijos centras ir kt.).

Kuriamos informacinės, bankinių paslaugų, prekių užsakymo internetu ir kt. aplikacijos, suteikiančios galimybę paslaugomis naudotis greičiau ir patogiau. 

Šiaurės ir Baltijos šalyse veikiančio suomių investicinio banko „Evli“ atstovo Martyno Grikinio nuomone, programėlės tampa įprastu įrankiu žmonių kasdienėje veikloje, todėl bankinių paslaugų aplikacijų populiarumas turėtų toliau augti. Jau dabar vartotojai Lietuvoje apmokėti sąskaitas, atlikti pavedimus ir kt. gali išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu, naudodamiesi specialiomis programėlėmis.

M. Grikinis pastebi, kad privačioje bankininkystėje technologijos žengia kiek lėčiau nei įprastame bankų sektoriuje visų pirma todėl, kad klientai vis dar labiau vertina tiesioginį bendravimą. Todėl šioje srityje programėlių teikiamos galimybės tik pradedamos naudoti. „Turime planų dalį savo paslaugų padaryti pasiekiamas ir mobiliuosiuose įrenginiuose“, – sakė M. Grikinis.

Galimybė pasiekti skirtingą auditoriją

Programėlių kūrėjų idėjos aprėpia pačius įvairiausius sektorius, šią platformą verslo atstovai vertina kaip galimybę patraukti segmentuotą tam tikro amžiaus, pomėgių ar kt. auditoriją. Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizavimo kompanijos „Novaturas“ generalinis direktorius Linas Aldonis pastebi, kad programėlės – puiki galimybė kompanijai netradiciniu būdu pasiekti vartotoją, sužinoti jo poreikius ir nuomonę apie įmonės paslaugas.

„Mintis išbandyti programėlių teikiamas galimybes kilo ieškant būdų patraukti auditorijos, besinaudojančios socialiniais tinklais, dėmesį ir kartu sužinoti, kokią sumą vartotojai norėtų skirti atostogoms“, – sakė L.Aldonis.

„Novaturo“ sukurta programėlė šią vasarą veikė „Facebook“ socialiniame tinkle, ji taip pat teikė informaciją apie organizuojamas keliones. L.Aldonis pastebi, kad tai puikus būdas įdomiai ir pačiam vartotojui naudingai pateikti komercinę informaciją.

„Turizmo sektoriuje programėlės gali būti naudojamos kalbant apie visus kelionės etapus – nuo įkvėpimo atostogoms paieškų iki dalinimosi kelionėse patirtais įspūdžiais“, – teigė Linas Aldonis ir užsiminė, kad įmonė jau svarsto apie naujos programėlės, pritaikomos ir išmaniesiems televizoriams, kuriuose pasiekiamas interneto turinys, kūrimą.

Programėlės gali būti naudojamos ir labdaros tikslais. Šią vasarą „Samsung“ sportuoti mėgstančius lietuvius skatino rinkti lėšas šalies SOS vaikų kaimams. Specialiai sukurta ir vienu metu trijose Baltijos šalyse veikusi programėlė „Hope Relay“ kiekvieną nueitą, nubėgtą ar kitų būdu neviršijant 40 km per val. greičio įveiktą 3 km atstumą versdavo į vieną eurą SOS vaikų kaimų auklėtiniams.

Programėlė, veikianti GPS principu, skaičiavo naudotojo įveiktus kilometrus ir greitį. Pasak „Samsung“ vadovo Lietuvoje Simono Skupo, per visą projekto laikotarpį Lietuvoje ją parsisiuntė apie 8 tūkst. žmonių – daugiausia, lyginant su Latvija ir Estija: „Tai rodo, kad mūsų šalyje žmonės noriai priima naujoves ir po truputį pradeda jomis naudotis ne tik iš smalsumo, bet ir kaip įrankiais, praverčiančius kasdienėje veikloje“.

Technologijų kompanijos aktyviai remia programėlių kūrėjus visame pasaulyje ir skiria nemažas investicijas infrastruktūrai gerinti. „Samsung“ šią vasarą organizavo „Smart App Challenge 2012“ programėlių kūrimo konkursą, kurio prizinis fondas siekė 11 mln. litų. Pinigai atiteko 80-čiai sumanymų kūrėjų iš viso pasaulio.

Lygina kainas

Mintis sukurti kainų palyginimo įrankį Jurijui Laneckij kilo iš asmeninės patirties. Jo sukurta interneto svetainė ir programėlė „PriceOn“ naudotojams leidžia įvedus dominančio produkto pavadinimą tuoj pat gauti jo kainų palyginimą skirtinguose prekybos centruose.

„Mobiliosios aplikacijos – įrankis, kurį itin sėkmingai galima išnaudoti versle“, – sakė „PriceOn“ įkūrėjas ir direktorius Jurijus Laneckij. Įmonės vadovas prisipažino, kad jo asmeniniame telefone – apie 200 pačių įvairiausių programėlių, pradedant nemokamų pokalbių paslaugomis, baigiant žaidimais ar širdies rimto matuokliu.

J. Laneckij pastebi, kad internete kurti verslą šiandien galima be didesnių investicijų, pasinaudojant didžiųjų kompanijų paslaugomis pradedantiesiems verslininkams, „Debesų“ serveriais. O gera idėja gali pritraukti ir didelių kompanijų investicijų.

Šiemet „AppCamp“ partnerė „Samsung“ renginyje skatina varžytis trijose jos įsteigtose kategorijose: geriausios „S-pen“ programėlės „Android“ operacinės sistemos įrenginiams, įdomiausios ir funkcionaliausios kasdien naudojamos programėlės ir geriausios „Windows 8 Metro“ sąsajos programėlės.

Pasak „Samsung“ vadovo Lietuvoje Simono Skupo, tai puiki proga kūrybiškiems, aktyviems žmonėms savo idėjas paskelbti visam pasauliui.

Visi „Samsung“ įsteigtų kategorijų nugalėtojai bus apdovanoti kompanijos įrenginiais – išmaniuoju telefonu „Galaxy Note II“ ir planšetiniais kompiuteriais „Galaxy Note 10.1“ bei „Samsung ATIV“. „App Camp“, prieš kelerius metus pradėtame rengti telekomunikacijų bendrovės „Omnitel“ iniciatyva, šiemet tikimasi rekordinio 500 dalyvių skaičiaus. 


 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos